Amazon utvecklar smarta glasögon för röstassistenten Alexa

Permalänk
Melding Plague

Amazon utvecklar smarta glasögon för röstassistenten Alexa

Den röststyrda assistenten Alexa har nått en bred målgrupp genom implementeringen i produkter för smarta hem. Nu uppges Amazon utveckla smarta glasögon ämnade för assistenten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns Alexa på svenska?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir köp när dom fixat 5g uppkoppling, eye tracking och rött filter så man kan leka terminator.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@The_Fatrix:
Alexa finns bara i US, UK och Germany.
Språket är idag enbart dessa ovanstående också.
Man väljer språk vid setup:en och behöver alltså inte bry sig om var man ev. köper en ifrån.
När/om svenska också kommer så ska man bara kunna skifta över till det på sitt alexa-konto.

Den funkar dock relativt bra i Sverige idag, kan inte ställa in kartan på svensk adress för mitt konto.
Kan inte heller få vädret att kolla min plats här i Sverige.

Men röststyrningen funkar jäkligt bra då den idag är ihopkopplad med Home Assistant här hemma, där jag har alla andra enheter och lampor etc. inkopplade också.