Microsoft ska lägga ner sin musiktjänst

Permalänk
Medlem

Microsoft ska lägga ner sin musiktjänst

Microsoft kommer lägga ner sin musiktjänst Groove Music till årsskiftet. De användare som finns, kommer automatiskt flyttas över till Spotify..

https://techcrunch.com/2017/10/02/microsoft-will-soon-shutter...

Mindre antal tjänster = bättre för oss användare?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Microsoft kommer lägga ner sin musiktjänst Groove Music till årsskiftet. De användare som finns, kommer automatiskt flyttas över till Spotify..

https://techcrunch.com/2017/10/02/microsoft-will-soon-shutter...

Mindre antal tjänster = bättre för oss användare?

Måste vara ärlig och berätta att jag har aldrig ens hört talas om Groove förut.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Mindre antal tjänster = bättre för oss användare?

Inte nödvändigtvis, men färre dåliga tjänster är förmodligen bra. Bra iaf att de ger upp när det inte fungerar istället för att desperat försöka pusha tjänster som ingen vill ha.

Nu behöver de bara göra detsamma med Bing och Windows Store...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett klokt val av Microsoft. Varför ska de ha två olika musiktjänster? Bara dumt! Spotify duger gött och väl.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Mindre antal tjänster = bättre för oss användare?

Mindre antal tjänster =! bättre för oss användare

Visst vore det trevligt om all musik fanns tillgänglig från alla tjänster, men om all musik bara går att komma åt från en tjänst, så finns det ingen konkurrens, och priset blir därefter.

Just nu är det väl Spotify, Youtube, och iTunes, som är de "stora" spelarna.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.