proshop.se Förväntad leverans

Permalänk
Avstängd

proshop.se Förväntad leverans

Tjo,

Om man trycker på "Mina beställningar" så står det att mitt paket ska komma mellan "Förväntad leverans mellan 2018-01-23 - 2018-01-26" men sen när man tycker på order så står det så här "Intel Solid-State Drive DC P3520 Series
Förväntad leverans mellan 2018-01-23 - 2018-01-24
" så hur ska man tolka detta?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Att Postmord tar 2 dagar på sig att leverera från DK till S?

Permalänk
Medlem

@superegg: Att du kan förvänta dig en leverans mellan den 2018-01-23 och den 2018-01-26.
Notera att det står förväntande så det kan mycket möjligt bli senare, beroende på hur mycket posten, etc. strular.

Permalänk
Medlem

Att den kommer nån gång nästa vecka.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimi84:

Att Postmord tar 2 dagar på sig att leverera från DK till S?

Går snabbare än så.

Skrivet av loefet:

@superegg: Att du kan förvänta dig en leverans mellan den 2018-01-23 och den 2018-01-26.
Notera att det står förväntande så det kan mycket möjligt bli senare, beroende på hur mycket posten, etc. strular.

https://www.proshop.se/SSD/Intel-Solid-State-Drive-DC-P3520-S...
"Leverantör, 2-3 vardagar leveranstid"
Men här så skriver dom så.

Skrivet av Defender:

Att den kommer nån gång nästa vecka.

Jo man kan ju hoppas på det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Dom har säkert uppdaterat leveranstiden pga förseningar från Postnord.
Förmodlingen gjorde dom uppdateringen på ett ställe och glömde bort det andra.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Går snabbare än så.

https://www.proshop.se/SSD/Intel-Solid-State-Drive-DC-P3520-S...
"Leverantör, 2-3 vardagar leveranstid"
Men här så skriver dom så.

Oftast ja, men det kan ju även oförklarligt försvinna någon vecka när Postnord är i farten.

Ja leverantören har en, vilket betyder att företaget får beställa en till sig, som de senare packar om innan de skickar den till dig. Därav tar det ju självklart längre tid innan du får den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontooz:

Dom har säkert uppdaterat leveranstiden pga förseningar från Postnord.
Förmodlingen gjorde dom uppdateringen på ett ställe och glömde bort det andra.

Jag har köpt där innan och det har gått snabbt.

Skrivet av loefet:

Oftast ja, men det kan ju även oförklarligt försvinna någon vecka när Postnord är i farten.

Ja leverantören har en, vilket betyder att företaget får beställa en till sig, som de senare packar om innan de skickar den till dig. Därav tar det ju självklart längre tid innan du får den.

Så dom har dom inte i lager?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Vill du va optimistiskt så tolkar du det som förväntad leverans 23-24.
Är du pessimistiskt så tolkar du det som 23-26.

Jag själv skulle gå efter förväntad leverans 23-26. Istället för hinna bli lyrisk över att det bör komma 23-24.

"Leverantör, 2-3 vardagar leveranstid" innebär att leverantören har det i lager. Som tidigare påpekats. Antingen dropshipping direkt till dig från leverantör eller så inkommer det till deras lager och sedan vidare till dig.

Skulle dom själva ha det i sitt egna lager så uppger dom "På lager" och ej "Leverantör".

Permalänk
Inaktiv

Att den kommer mellan 24 och 26e, kan även komma den 5e nästa månad om posten tappar bort paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har köpt där innan och det har gått snabbt.

Logistik går delvis ut på att spara pengar, samt vara pricksäker i leveranser. 2 stycken variabler som inte går hand i hand. Varenda öre ska sparas in om det är möjligt, samtidigt ska du leverera exakt när kunden vill ha sina saker. Det är en balansgång.

Under normala omständigheter fungerar det bra. Däremot vid avvikande volymer tex vid kampanjer, storhelger kombinerat med tex sjuk personal och/eller strulande system skapar spikar i arbetsflöden som inte kan hanteras när kunden önskar. Då måste man skjuta på leveranstiden.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Det kommer nog i veckan ska du se, bara för att det gått snabbare förut betyder det inte att det kommer gå lika fort denna gång med.

Permalänk
Avstängd

Ibland har jag svårt med tålamodet vill trycka in SSD i mitt SAN, tack för alla eran inlägg.

Skrivet av Pontooz:

Logistik går delvis ut på att spara pengar, samt vara pricksäker i leveranser. 2 stycken variabler som inte går hand i hand. Varenda öre ska sparas in om det är möjligt, samtidigt ska du leverera exakt när kunden vill ha sina saker. Det är en balansgång.

Under normala omständigheter fungerar det bra. Däremot vid avvikande volymer tex vid kampanjer, storhelger kombinerat med tex sjuk personal och/eller strulande system skapar spikar i arbetsflöden som inte kan hanteras när kunden önskar. Då måste man skjuta på leveranstiden.

Ah då förstår jag.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666