Permalänk
Medlem

Konstiga kraschar med mera

Jag har börjat få väldigt underliga problem med min dator igår (framförallt).
Allt började för ungefär en vecka sedan när jag blåste ur datorn på damm. Allt verkade fungera bra, men när jag skulle köra unigine superposition på frös datorn och jag fick hålla inne stömknappen för att stänga av datorn. När jag därefter startade datorn så var skärmen svartvit och låg upplösning.
Detta lyckades jag lösa genom att installera om äldre drivrutiner till grafikkortet.
Men så kom problemen tillbaka och andra också. Igår så frös den igen, den här gången när jag öppnade ett program (kommer inte ihåg vad). Jag tänkte att det inte var något stort och gick vidare med min dag (datorn fungerade efter en omstart)
Senare på kvällen startade jag den igen, och då frös den när jag skulle på in på inställningar (ändra upplösning).
Jag startade om och kunde på ändra upplösning, men när jag skulle öppna firefox frös den igen.
Efter det frös den på skärmen innan man kommer till desktop, och sedan på inloggningskärmen.
När jag sedan startade om datorn gick den till reparationsgrejen (menyn för felsäkert läge mm.) och jag valde att gå in i felsäkert läge då.
När den så startar om får jag ingen bild, datorn piper en lång och två korta. Jag stängde av den igen.
Nu idag, tog jag med mitt grafikkort (som strulade tidigare) till min kompis och i hans dator fungerade det galant, kunde spela overwatch hur bra som helst.
Men när jag kom hem och satte i det igen fanns fortfarande problemen, först kan jag starta den helt normalt men sedan kraschar den (utan att ha öppnat ett program) och startar om, för att pipa likadant och inte ge någon bild. Efter det kom den till laddskärmen.
Hoppas ni gillade min lilla novell, jag ville vara så specifk som möjligt.

Mina specs är följande;
Fujitsu m470-2
Psu: fujitsu 700w(tror jag)
Moderkort: Fujitsu Siemens d2278
Cpu: intel xeon x5570 4c/8t 2,93GHz
Kylare: passiv, stor klump av aluminium. Följde med datorn.
Ram: 3x4gb ddr3 1333mHz samsung
Gpu: Asus strix gtx 970 OC
Ssd: Kingston A400
Hdd: WD blue 500GB 7200rpm
Hade inga problem med temperaturer, möjligen min cpu som var lite obekväma (uppe i max 82C vad jag såg)

Hoppas det inte var för jobbig att läsa allt.
Kan någon hjälpa mig?

Permalänk

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Detta hittade jag! Testa om du får samma problem med onboardgrafik om det finns, kolla även drivers!

Du kan också testa att använda programmet DDU och sedan installera nya drivrutiner till grafikkortet!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Detta hittade jag! Testa om du får samma problem med onboardgrafik om det finns, kolla även drivers!

Du kan också testa att använda programmet DDU och sedan installera nya drivrutiner till grafikkortet!

Tack för hjälpen, men tyvärr kommer pipen innan windows och några drivrutiner startar. Och dessutom fryser datorn slumpmässigt så jag kan knappt ens komma in på skrivbordet.
Har heller ingen inbyggt grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Lade till sista raden.
Permalänk
Medlem

Uppdatering; testade med annat ram-minne och problemen kvarstod.
Försökte också installera windows 10 på nytt med media creation tool på en usb-sticka, men då frös datorn också så jag kom inte ens in till någon meny.
Fick också nya pip-signaler, 1 lång, 3 korta, 1 lång.

Skickades från m.sweclockers.com