Permalänk
Medlem

800 G1 SFF Gaming

Hej har länge funderat på att göra min HP Elitedesk 800 G1 SFF till en mer gaming vänlig burk och tänkte att jag lika väl kunde skapa en projektlogg för det.

Hårdvara:

HP Elitedesk 800 G1 SFF

Intel Core i5-4590 3.33 GHz (alternativt i7-4770 om jag kommer över en till ett bra pris)

4x4 GSKILL RipjawsX F3-17000CL11-4GBXL

Corsair Force GS 360 GB

SAPPHIRE PULSE Radeon RX 570 4GD5

Corsair SF450 450W SFX

---------------------------------------

Använder vad jag har eftersom det inte finns mycket till budget i plånkan nätagget är den enda nyköpta delen.
Bilder och mer info kommer under tiden bygget tar form.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av riax:

Hej har länge funderat på att göra min HP Elitedesk 800 G1 SFF till en mer gaming vänlig burk och tänkte att jag lika väl kunde skapa en projektlogg för det.

Hårdvara:

HP Elitedesk 800 G1 SFF

Intel Core i5-4590 3.33 GHz (alternativt i7-4770 om jag kommer över en till ett bra pris)

4x4 GSKILL RipjawsX F3-17000CL11-4GBXL

Corsair Force GS 360 GB

SAPPHIRE PULSE Radeon RX 570 4GD5

Corsair SF450 450W SFX

---------------------------------------

Använder vad jag har eftersom det inte finns mycket till budget i plånkan nätagget är den enda nyköpta delen.
Bilder och mer info kommer under tiden bygget tar form.

Vad har du för planen på modifikationer? Vad är målet med "mer gaming vänlig"?

Ska du göra den mer kompatibel för nya balla grafikkort eller är det att du ska få in allt i listan ovan i det lilla chassit?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

PSU Kabel

Kabeln för att kunna använda nätagget i datorn är klar så det blir att testa om grafikkortet vill gå igång i datorn (obs kommer att göra om och sleeva kabeln innan slutresultatet) .

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vad har du för planen på modifikationer? Vad är målet med "mer gaming vänlig"?

Ska du göra den mer kompatibel för nya balla grafikkort eller är det att du ska få in allt i listan ovan i det lilla chassit?

Allt ovan ska in i datorn och troligen kommer jag nog även att måla om den och göra om luckan på datorn så den får lite mer luft

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem

Inte vackert för tillfället men första booten gick bra så nu är det bara testa om allt är stabilt innan man fortsätter

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@riax: Det där såg riktigt trångt ut!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@riax: Det där såg riktigt trångt ut!

Jo det är en aning trångt men det går nog bra när jag plockat bort delen som håller hårddiskar och dvd, den kommer inte längre ha en dvd men det klarar jag mig utan.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem

Tänkte mig något i den här stilen

Visa signatur

HP 800 G1