EA Origin konstigt problem med konto

Permalänk
Medlem

EA Origin konstigt problem med konto

Hej
Syftet med denna tråd är att se om någon annan har/haft liknande problem som mig eller om någon har tips på eventuell lösning. Jag kommer förklara så gott jag kan vad som hänt och önskar åsikter och tankar från er här på Sweclockers innan jag försöker gå vidare med ärendet.

Det är så att jag skapade ett EA Origin konto när jag fick Battlefield 4 med ett grafikkort jag köpte i slutet på 2013. Jag spelade lite grann och om mitt minne inte sviker mig loggade jag in sista gången in i början på 2014.
Nu när Anthem såg väldigt intressant ut och jag fick en VIP Demo-kod från en vänlig själv här på Sweclockers så loggade jag in på mitt konto igen och lade till Anthem samt laddade ned. Tyvärr så var det problem med servrar så jag kunde inte testa något. Då blev jag nyfiken på om BF4 fortfarande var igång och tänkte starta spelet. Men det var borta från mitt bibliotek. Hade bara Dungeon Keeper kvar och Anthem-demot.
Jag skakade fram min spelkod för BF4 och försökte lägga in igen. Det gick inte varpå jag kontaktade support via deras chat. Där fick jag svara på diverse frågor och skicka säkerhetskoder fram och tillbaka. Efter cirka en timme så sade personen på support att mitt konto var kapat! Jaha tänkte jag, men inget var ändrat eller rört vad jag kunde se förutom att jag saknade mitt BF4.
Åtgärden från support blev att inaktivera mitt konto så de kunde åtgärda problemet med kapningen och därefter skulle jag kunna logga in och då ombads knappa in mitt telefonnummer så jag kan få säkerhetskoderna som SMS. Sagt och gjort, loggar in, knappar in telefonnummer, får säkerhetskod på SMS och slutligen är jag inne på mitt konto igen. Jag tackar för mig och support-chatten avslutas.

Nu ser jag något underligt. Det finns spel som Titanfall, Battlefield 4, Battlefield 1, Need for Speed osv. Dessa spel har jag inte köpt. Dessutom är Anthem borta, Dungeon Keeper likaså. För att inte tala om alla vänner som är på Friendlist. Eftersom jag inte använt Origin mer än att prova några timmar BF4 så lade jag inte till några vänner. Nu hade jag en uppsjö på mitt konto.
Det är nu som jag börjar inse att detta verkar inte vara mitt konto överhuvudtaget. Ingenting stämmer. Jag bestämmer mig för att kontakta supporten igen, ca 2 timmar sedan sist gång, och beskriver problemet. Att jag varken har köpt eller spelat de spel som finns när jag loggar in. Att något måste blivit fel. Supporten frågar de sedvanliga frågorna och säkerhetskoder skickas hit och dit tillsammans med min BF4 spelkod. Nu till det mindre roliga, supporten hävdar att det är mitt konto. Jag säger emot och frågar om de kan backa de steg som utfördes av det tidigare support-ärendet. Nej, det går inte och behövs inte för det är mitt konto blir deras svar. Jag fortsätter att påpeka att jag har inte köpt dessa spel som är på "mitt" konto. Det har blivit fel någonstans.
Här avslutas chatten av supporten och jag står där som ett frågetecken.

Jag börjar rota runt bland inställningar och ser att jag kan hämta hem min data som EA har på "mitt" konto. När jag får hem filen så ser jag att det konto jag nu besitter verkar vara skapat 2016. Alla spel är betalda med ett Visa Debit Card från 2016 till 2018 (om jag inte missminner mig).

Efter allt detta och ca 3 timmar med supporten så funderar jag starkt på att begära att de raderar "mitt" konto så jag kan skapa ett nytt med mitt unika EA ID. Jag vet ju inte om den person som köpt alla spel kommer kunna återta kontot varpå jag hamnar i sitsen att förlora de spel jag eventuellt köper.

Bullen, vad ska jag göra?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag nog försökt få någon kontakt av dem vännerna som ligger inlagt på detta konto för att försöka ta reda på vems konto du sitter på, så att den personen inte blir av med allting han/hon har köpt.

Efter detta hade jag skapat ett nytt konto.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | ASUS Strix Z370-F | ASUS Rog Strix 2080 Ti

i7 8700K | Noctua NH D15 | Corsair 32GB/3200MHz/DDR4 | M.2 NVME 1000gb | SSD 250gb + 500gb | Corsair RM750X

Fidelio X2 | Sennheiser HD 58X | Mayflower ARC | Vortex Pok3r | Logitech G Pro Wireless | Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt i dom banorna också men det är mitt "username" som dyker upp, inte personen som hade kontot innan. Så jag vet inte riktigt hur jag ska säga att någon kompis till dom blivit av med kontot men jag vet inte vad för namn eller e-mail denne haft.
Men jag ska prova i eftermiddag och försöka ta kontakt med samtliga på listan.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701