Permalänk

Spelserver!

Jag har alltid velat lägga upp en bra spelserver och nu när jag kan få Bostreams nya VDSLs tjänst Scream (13M/bit) så kan jag göra det .

Jag hade tänkt med att min clan ska spela på den ,givetvis :).
Sen har jag alltid tyckt det skulle vara kul och kunna hjälpa någon liten clan med en bra clan server (kanske till och med 2 )

Så nu behöver jag hjälp med lite bra hårdvara . Jag vet iallafall att jag ska ha en 2500+ Barton för den kostar typ ingenting just nu, men resten ska ni nu få hjälpa mig med.

/Eller ska man slå till på en Opteron 1,4 Ghz ? Den kostar ju också bra mycket mer.

Om jag endast har 2 claner som spelar på servern, är det bäst att ha 2 hårddiskar ? 1 hårddisk för varje clan, eller spelar det ingen roll ? blir det bättre prestanda med 2 diskar. <----Fattar ni .

/SlowmanZzz

Permalänk
Medlem

"1 hårddisk för varje clan"

Vad är det för spel?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Ja , man undrar...
Han kanske menar. ja inte vet jag

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

um e det cs eller BF eller UT2k3 eller vad e det?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

låt mig gissa....cs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
låt mig gissa....cs

Glömde det viktiga ja, cs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
"1 hårddisk för varje clan"

Vad är det för spel?

Om jag har 2 hårddiskar i datorn så startar jag upp en servern på ena disken och den andra servern på andra disken istället för att köra 2 servrar på samma disk. confussed

Permalänk

Jag tar gärna en gratis klanserver

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Har iofs ingen erfarenhet av cs, men jag har en celeron 800 med 384 MB ram som jag kör som q3-server, och det märks knappt att man kör q3 på den, så det går nog bra oavsett vad du köper. Möjligtvis om man har väldigt många spelare(16-32 eller mer) kan man nog börja märka av det. Att ha en hårddisk per klan är om du frågar mig bara slöseri med pengar.

Visa signatur

Sentient Hyper-Optimised Data Access Network

Permalänk
Medlem

min 333a med 128 sdram klarar dedicated med ca 10 spelare utan att krångla. en Duron 1.2 klarar nog en större cs server hur bra som helst, eller kanske 2 - 3 styckna.

Permalänk
Medlem

Vi hade en 266:a med 96 Mb SDRAM med oss på LAN och körde (vi var tvungna) en CS server. Gick skitfint tills vi skulle prova lira en Q3 server samtidigt. Då började det att bängla. Men 10 personer på en 266:a på en server utan problem.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlowManCrap
Om jag har 2 hårddiskar i datorn så startar jag upp en servern på ena disken och den andra servern på andra disken istället för att köra 2 servrar på samma disk. confussed

Va fan snackar du om? Du kan väl köra 1000 servar på en hårddisk, har inte ett skit med hårddisken att göra. Där lagras bara server programvaran.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

går det alltså ha flera dedicerade CS-servrar på samma dator?

Permalänk
Medlem

Går, men man kan inte köra samma port på båda.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

hårdvaran på en cs server spelar ingen roll... köp bara det absolut billigaste, eller nått begagnat skräp. men om du kanske tänker köra lite bf och u2k3 på den senare så köp lite bättre. det handlar nästan bara om anslutningen iaf

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Nja, hårdvaran spelar roll om man vill ha låg ping och många spelare.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Hedersmedlem

CS äter enormt mycket minne.
BF kräver rätt snabb CPU.
UT2003 vet jag inte, men Q3 kräver väldigt lite.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

CS 1.6 ska ju vara tänkt att man ska kunna köra multipla dedicatade servers.. så man kan bara dunka igång flera processer.

Skaffa mycket ram. Mitt råd.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Lite ot:

hur vet du att du får 13 Mbit tjänsten? Jag skall oxo kunna få det, men vet inte hur man tar reda på hur långt från stationen man bor. Kan ju bli allt mellan 26 och 8 Mbit. Skulle vara kul att veta vilket det blir..

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Avstängd

Hej! jag hade en cs server innan på mitt FELIA 0.5 servern hette "fy_pool_day Only" och jag hade en limit på 14 pers och den flöt rent utavhelvete en p3 1ghz 256 ram servern trucka på runt 700-900 fps med ping booster som är en ganska bra siffra spelarna hade väl runt 20-70 i ping beronede på vart dom bodde os.v lycka till iaf. MVH/Micke

P.S själv hade jag 0 i ping :D:D:D:D:D:D:D

Visa signatur

XP 2200+ 9x225 @2025mhz | Abit NF7 nforce2 rev2.0 | 2x256 Twinmos DDR 400/3200 7-2-2-2 | Connect 3d 9700Pro| Audigy 2 | Red Neon | WD 120gb | 19 Hansol| 17094p 3dmark 01 | 5680 3dmark 03 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaaeger
själv hade jag 0 i ping :D:D:D:D:D:D:D

Konstigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fish
Lite ot:

hur vet du att du får 13 Mbit tjänsten? Jag skall oxo kunna få det, men vet inte hur man tar reda på hur långt från stationen man bor. Kan ju bli allt mellan 26 och 8 Mbit. Skulle vara kul att veta vilket det blir..

Ringde och prata med dem Och han sa att jag hade 820 m kabel till telestationen och då skulle jag kunna få 13 M/bits tjänsten. / Fick fick stå i kö i 20 min, men det var det värt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlowManCrap
Ringde och prata med dem Och han sa att jag hade 820 m kabel till telestationen och då skulle jag kunna få 13 M/bits tjänsten. / Fick fick stå i kö i 20 min, men det var det värt

Ok, stabilt

Det är hårda gränser alltså, det är inte så att man tar ut så mkt man kan, utan antingen har man 8, 13 eller 26 MBit? Tänkte att det kanske kunde vara dynamiskt, så att man kan få 15, 16 Mbit eller så.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...