Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

I och med säsong 4 som startar 14 Maj.
https://youtu.be/VrK5Za-UwIY?si=3WTshmQW4lyxWLNR

Blir förmodligen att ge D4 en chans igen

Najs, då är det imorgon då. Är ju det som är charmen med spelet man ska inte behöva gå igenom alla sina rares för att hitta nån som du uppgraderar till legendary det är helt värdelöst....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Najs, då är det imorgon då. Är ju det som är charmen med spelet man ska inte behöva gå igenom alla sina rares för att hitta nån som du uppgraderar till legendary det är helt värdelöst....

Håller med! Jag är faktiskt lite pepp inför S4 efter den initiala besvikelsen för ett år sedan.

Måste också passa på och rensa kistan från utrustning jag sparat då grejerna mest troligt blir värdelösa i och med S4.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att läsa denna innan S4 starten. Mycket som förändras.

Everything Coming to Diablo 4 in Season 4
https://www.wowhead.com/diablo-4/news/everything-coming-to-di...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Vilken tid är releasen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Vilken tid är releasen?

Kl 19

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Vilken tid är releasen?

19 🎉

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad med den nya inställningen "far" för kameran? Jag har spelat 1 timma tidigare det kändes för klaustrofobiskt med så inzoomad vy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Är det stor skillnad med den nya inställningen "far" för kameran? Jag har spelat 1 timma tidigare det kändes för klaustrofobiskt med så inzoomad vy.

Jämförelser längre ner i artikeln:
https://www.wowhead.com/diablo-4/news/more-zoomed-out-camera-...

Tänkte inte på om den fortfarande zoomar in när man är i städer dock...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Jämförelser längre ner i artikeln:
https://www.wowhead.com/diablo-4/news/more-zoomed-out-camera-...

Tänkte inte på om den fortfarande zoomar in när man är i städer dock...

Tycker det ser ut som att dom kunde ha tagit i lite mer baserat på bilderna..hoppas det känns mer än det ser ut.

Permalänk
Medlem

Lite kul & lira i nya säsongen faktiskt, tyvärr så kvarstår random disconnects, lite märkligt att man inte lyckats fixa det efter så lång tid och nej det är inte min anslutning som strular, möjligen någonstans längs routing längre bort isf. D4 är ensamt om att strula bland de online liren jag använder och inget annat strular heller. Hade varit guld och haft ett alternativt offline läge för den som vill.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

H-vete vad bra spelet är nu, tänk om det hade varit såhär från release Kommer bli många timmar.

@tellus82 Inga problem med Disconnects här eller bland mina vänner, hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

H-vete vad bra spelet är nu, tänk om det hade varit såhär från release Kommer bli många timmar.

@tellus82 Inga problem med Disconnects här eller bland mina vänner, hoppas det löser sig för dig.

Håller med dig, en väldig skillnad och det är roligt att lira nu!
Vad kör du på för build?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

H-vete vad bra spelet är nu, tänk om det hade varit såhär från release Kommer bli många timmar.

@tellus82 Inga problem med Disconnects här eller bland mina vänner, hoppas det löser sig för dig.

Skrivet av andreasa64:

Håller med dig, en väldig skillnad och det är roligt att lira nu!
Vad kör du på för build?

Sluta!
Jag sa att jag tänker låta "er" beta testa denna säsong åt mig och därför inte hoppat på.. men när ni säger sånt här så blir jag sugen och abstinensen slår in..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Sluta!
Jag sa att jag tänker låta "er" beta testa denna säsong åt mig och därför inte hoppat på.. men när ni säger sånt här så blir jag sugen och abstinensen slår in..

Come on over to the darkside

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Sluta!
Jag sa att jag tänker låta "er" beta testa denna säsong åt mig och därför inte hoppat på.. men när ni säger sånt här så blir jag sugen och abstinensen slår in..

Alltså hoppa in. Det är dopaminknarkande på högsta och bästa nivå, dom har fixat verkligen alla klagomål jag hade på spelet innan.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Håller med dig, en väldig skillnad och det är roligt att lira nu!
Vad kör du på för build?

Jag kör Druid denna säsongen, Pulverize just nu i väntan på Tempest Roar ska droppa så jag kan hoppa över till Wolfnado
Vad kör du?

Ska nog även levla en sorc sen tror jag om jag får feeling, men fullt fokus på drullen till en början.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

H-vete vad bra spelet är nu, tänk om det hade varit såhär från release Kommer bli många timmar.

@tellus82 Inga problem med Disconnects här eller bland mina vänner, hoppas det löser sig för dig.

Bra att det funkar för dig utan disconnects men det är lite av ett gissel fortsatt (nej jag är inte ensam), det går att nästan få bort helt om du slår av crossplay helt & hållet och så länge du får vara kvar på samma serverområde, det brukar skita sig när du blir flyttad mellan servrar i bakgrunden. Något dom borde löst vid detta laget ärligt talat.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Har testat lite bara. Har hållt mig ifrån Diablo sen folk fick börja testköra det nya. Så nu känns det lite roligt att spela igen.

Man kan nu lägga till extra damage på vapen typ 500-1000 polisen damage och det var rätt kraftfullt när jag levlar. För jag testade att köra capstone för att låsa upp world tier 3 när jag var level 33. Hann få en level innan under dungeon och klarade den på level 34 solo så det känns ju som att spelet blivit lite lättare på det sättet men också rätt kul och rätt skönt att denna process går rätt smärtfritt. Ska nog spela lite mera denna säsong. Men det är ju rätt fint väder så känns lite fel och sitta inne och spela.

Spelet känns bättre nu. Säsongen känns dock lite tom hittills. Det känns som fokus har legat på att förbättra spelet, vilket i sig inte är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Har testat lite bara. Har hållt mig ifrån Diablo sen folk fick börja testköra det nya. Så nu känns det lite roligt att spela igen.

Man kan nu lägga till extra damage på vapen typ 500-1000 polisen damage och det var rätt kraftfullt när jag levlar. För jag testade att köra capstone för att låsa upp world tier 3 när jag var level 33. Hann få en level innan under dungeon och klarade den på level 34 solo så det känns ju som att spelet blivit lite lättare på det sättet men också rätt kul och rätt skönt att denna process går rätt smärtfritt. Ska nog spela lite mera denna säsong. Men det är ju rätt fint väder så känns lite fel och sitta inne och spela.

Spelet känns bättre nu. Säsongen känns dock lite tom hittills. Det känns som fokus har legat på att förbättra spelet, vilket i sig inte är fel.

Säsongen är bokstavligt talat deras item rework, så du har inte fel

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag kör Druid denna säsongen, Pulverize just nu i väntan på Tempest Roar ska droppa så jag kan hoppa över till Wolfnado
Vad kör du?

Ska nog även levla en sorc sen tror jag om jag får feeling, men fullt fokus på drullen till en början.

Nice, låter som en rolig build kör för det mesta necromancer denna säsongen, men rörde mig bort ifrån min comfort zone och testar med en rogue också

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Ledsnade fort på förra season och slutade spela efter ca 1månad. Då hade jag ett par gubbar på 100 och hade alla Uber uniqes.

Så stor skillnad denna season så nu känns det roligt igen att spela. För närvarande en lvl92 Ww barb.
Nästa blir nog en Necro.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

...
Man kan nu lägga till extra damage på vapen typ 500-1000 polisen damage och det var rätt kraftfullt när jag levlar.
...

Polisen damage är det överlägset bästa damage elementet

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Polisen damage är det överlägset bästa damage elementet

Lol skönt att det finns autokorrektion så att det aldrig blir fel 😅

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av isbjoern:

Alltså hoppa in. Det är dopaminknarkande på högsta och bästa nivå, dom har fixat verkligen alla klagomål jag hade på spelet innan.

Åh, perfekt ju. Har inte lirat sedan lansering och hoppade ur typ direkt efter storyn var klar. Men askul att de finputsat! Ska definitivt kasta mig in igen när tid finnes.

Permalänk
Medlem

Spelade S4 nu. Riktigt roligt och nya itemization är definitivt till det bättre.

Meeeen jag gjorde misstaget att spela softcore med några polare och det känns hjärndött och skit tråkigt. Softcore är för scrubs som Rob2628.. hur kan det ens vara roligt utan adrenalin och konsekvens?

Permalänk
Medlem

Har en Necro på level 57 efter någon timmes spelande i helgen. Levlingen går betydligt snabbare vilket är välkommet. Men looten, det är ju såhär det skulle ha varit redan från början.

Ska bli spännande att testa end game aktiviteterna som The Pit när man fått ihop prylarna hjälpligt i alla fall

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Lvl 80 och kör the Pit, inte det roligaste kanske. Gubben känns klar, visst lite masterworking och skit kvar. Men problemet med D4 kvarstår: Endgame och skills suger.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Lvl 80 och kör the Pit, inte det roligaste kanske. Gubben känns klar, visst lite masterworking och skit kvar. Men problemet med D4 kvarstår: Endgame och skills suger.

S5: Skills
S6: Endgame

Hoppas går ju

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför S4 hyllas av så många bara för att loot eventuellt är lite bättre än innan? (Den är ju istället sjukt mycket förenklad vilket gör att "djupet" i princip blir obefintligt - men "big numbers fun" antar jag..).

Det är ju mer eller mindre endast 925 item power saker som droppar, så det tar ju bort vitsen med att ens ha någon item power - något som D3 också tog bort i och med "Loot 2.0".

Jag vill kunna jaga bra och kraftfull loot - inte bara få de perfekta 3 statsen på alla delar, för då är vi bara tillbaka till D3-nivån av itemization.

Items är just nu;

  • Alltid 925 IP (vilket som sagt tar bort vitsen med item power) - förutom när du lvlar, men det var skumt att få ett 925 vapen direkt jag klev in i WT4.. så för min del blev det väldigt märkligt

  • Kolla efter Greater affix (Ancient/primal i D3)

  • Har i princip alltid %Damage/Max Life/Mainstat (int, will, str, dex)

  • Släng på valfri Temper x2 (crafting utan någon direkt kostnad.. släng bara på vad du vill ha, du kommer antagligen få rätt innan ditt item blir "bricked").

  • Masterworking tills du får slut på guld

Det känns faktiskt som att D4 devs bara tagit den enkla vägen ut och tagit för mycket av itemization från D3. Det "funkar" men är alldeles för simpelt och saknar framförallt ett djup. Det är bättre än D4 launch, men det är låååångt ifrån perfekt.

Endgame behöver jag inte direkt gå in på, tror vi alla är medvetna om att det fattas mycket här men fokus på S4 var just nu items och inte "content" så .. S5 hype?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Förstår inte riktigt varför S4 hyllas av så många bara för att loot eventuellt är lite bättre än innan? (Den är ju istället sjukt mycket förenklad vilket gör att "djupet" i princip blir obefintligt - men "big numbers fun" antar jag..).

Det är ju mer eller mindre endast 925 item power saker som droppar, så det tar ju bort vitsen med att ens ha någon item power - något som D3 också tog bort i och med "Loot 2.0".

Jag vill kunna jaga bra och kraftfull loot - inte bara få de perfekta 3 statsen på alla delar, för då är vi bara tillbaka till D3-nivån av itemization.

Items är just nu;

  • Alltid 925 IP (vilket som sagt tar bort vitsen med item power) - förutom när du lvlar, men det var skumt att få ett 925 vapen direkt jag klev in i WT4.. så för min del blev det väldigt märkligt

  • Kolla efter Greater affix (Ancient/primal i D3)

  • Har i princip alltid %Damage/Max Life/Mainstat (int, will, str, dex)

  • Släng på valfri Temper x2 (crafting utan någon direkt kostnad.. släng bara på vad du vill ha, du kommer antagligen få rätt innan ditt item blir "bricked").

  • Masterworking tills du får slut på guld

Det känns faktiskt som att D4 devs bara tagit den enkla vägen ut och tagit för mycket av itemization från D3. Det "funkar" men är alldeles för simpelt och saknar framförallt ett djup. Det är bättre än D4 launch, men det är låååångt ifrån perfekt.

Endgame behöver jag inte direkt gå in på, tror vi alla är medvetna om att det fattas mycket här men fokus på S4 var just nu items och inte "content" så .. S5 hype?

Målgruppen för Diablo spelen är ju mer casual så denna loot går nog hem bra hos folket

Jag gillar ändringen, spelade dock bara på release och sen nu.
Vill jag ha djup i min gear så loggar jag in i PoE

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.