MiniITX bygge, hjälp med val av komponenter

Permalänk

MiniITX bygge, hjälp med val av komponenter

Jag tänkte bygga ihop en ny dator baserat på Ryzen 3600, jag har inte så stora krav på expansion och överklockning osv så jag tänkte satsa på MiniITX för första gången. Enda kravet är egentligen att få plats med grafikkort samt 1st 3.5" HDD och 2st 2.5" SSD. HDD, SSD och mitt gamla grafikkort (EVGA GTX 1060) tänkte jag flytta med från gamla datorn.
Listan som jag kommit fram till nu är:
ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
AMD Ryzen 5 3600 Processor
G.Skill Flare X DDR4 16GB KIT 3200Mhz

Något speciellt jag borde tänka på här som ny AMD köpare? (för första gången sedan AMD Athlon)

Som chassi tänkte jag först:
Fractal Define Nano S Black
Corsair TX550M, 550W PSU

Sedan läste jag om att nätagg och grafikkort sitter väldigt nära varandra i detta chassi, och mitt grafikkort är väldigt grunt och har bara en fläkt som antagligen skulle hamna precis ovanför grafikkortet? Det är ju inte ett superkraftigt grafikkort så det kanske inte spelar så stor roll, eller kommer man märka av att mer högljudda fläktar pga detta? Ett alternativ verkar ju vara att köpa ATX->SFX adapter och sätta i SFX nätagg, men det blir lite dyrare.. men kanske värt det?
Egentligen kanske jag klarar mig med ett ännu mindre chassi för jag ska inte ha någon vattenkylning eller så, men jag gillar Fractal så..