Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

På xbox.com så finns F1 manager 2022 att förbeställa. Men hittar den inte i store på xbox, bara den vanliga f1 22, eller kommer dom senare till storen på xbox?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns xbox x series på amazon just nu, ifall någon vill få tag på en. 😶‍🌫️🦖

Permalänk
Medlem

Är Xbox Live nere?
Min burk är mer eller mindre oanvändbar.

We’re aware that some users may not be able to sign in or launch games at the moment. Please stay tuned for updates here, or check our status page. https://msft.it/6014b5xqG
https://twitter.com/XboxSupport/status/1535709055670538240?cx...

Sånt här gör mig orolig
Det är mer eller mindre omöjligt att använda xboxen när tjänsterna ligger nere.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är Xbox Live nere?
Min burk är mer eller mindre oanvändbar.

We’re aware that some users may not be able to sign in or launch games at the moment. Please stay tuned for updates here, or check our status page. https://msft.it/6014b5xqG
https://twitter.com/XboxSupport/status/1535709055670538240?cx...

Sånt här gör mig orolig
Det är mer eller mindre omöjligt att använda xboxen när tjänsterna ligger nere.

Jag kunde nyss spela GTA 5 i alla fall.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är Xbox Live nere?
Min burk är mer eller mindre oanvändbar.

We’re aware that some users may not be able to sign in or launch games at the moment. Please stay tuned for updates here, or check our status page. https://msft.it/6014b5xqG
https://twitter.com/XboxSupport/status/1535709055670538240?cx...

Sånt här gör mig orolig
Det är mer eller mindre omöjligt att använda xboxen när tjänsterna ligger nere.

Det går i de flesta fall sätta xboxen i offline läge.

Permalänk
Konsolgrävare

Xbox & Bethesda Games Showcase 2022 börjar 19:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Igår fick jag syn på någonting väldigt trevligt! Gamepass firar tydligen fem år så fick tre månader för 10kr! Hade tur som inte prenumererade för det hade inte gått att aktivera med aktiv prenumeration.

Permalänk
Medlem

HYPE!!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BlommaNN:

yes! Tydligen är den 95 min lång

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ska vi äntligen få se gameplay Forza Motorsport 8? Håller tummarna 😄

Edit:

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Konsolgrävare

Allt som vissas idag kommer ut inom 12 månader:
https://twitter.com/Xbox/status/1536034468460261376

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Forza Motorsport ser ju verkligen snuskigt snyggt ut.
Grymt taggad!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Inget speciellt som lockade jättemycket (förutom D4), men det är imponerande att allt det där kommer till Game Pass direkt vid launch.

Helt klart pengarna för den som spelar mycket.

Visa signatur

---

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Diablo 4 ??? (yesss! )

Permalänk

Så ett spel (Starfield) ser lovande ut men annars var det en rejäl hög med "meh" med eventuellt någon (Diablo 4 ska vi inte säga ngt om förrän det är släppt..) 5/10.

Permalänk
Medlem

Cool Forza ser absolut bättre ut än Grand old Turismo.

Permalänk
Medlem

Såg ut som att Starfield spelas i 30 fps? Eller är det bara jag som fick för mig det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Diablo 4 ??? (yesss! )

Permalänk
Medlem

Musiken i Starfield-trailern var ju galet bra.
De kunde gjort en egen Star Trek-film av spelet lika gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Såg ut som att Starfield spelas i 30 fps? Eller är det bara jag som fick för mig det?

Håller med, men tänker att man inte ska dra för stora slutsatser kring det så länge det befinner sig i beta.

Skrivet av Bozzeta:

Musiken i Starfield-trailern var ju galet bra.
De kunde gjort en egen Star Trek-film av spelet lika gärna

Håller med om att musiken var väldigt bra!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Mest udda spelet hittills.

Permalänk
Konsolgrävare

Resident Evil 7,2,3 - Next-gen Launch Trailer, release idag!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

GRAND THEFT AUTO TRILOGY- The Definitive Edition
299 kr
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/xbox-...

Permalänk
Avstängd

Min kontroll som jag fick med min Series X jag köpte vid release har börjat drifta, alltså att den fortsätter gå framåt sakta när jag släppt spaken. Det känns som ett hårdvarufel, samtidigt ökade jag liksom dead-zone i mitten i något spel som hade stöd för det, vilket funkade i typ fem minuter innan problemet kom tillbaka så jag vet inte. Det borde gå på garanti men sonen kräktes på kontrollen för ett tag sedan och jag fick plocka isär den för att rensa, så det är nog kört.

Gör mig lite fundersam över kvaliteten faktiskt. Jag har typ sex 360-kontroller som alla fungerar som de ska (även om de inte känns så trevliga nu när man vant sig vid efterföljarna) och i alla fall fyra One-kontroller som inte heller har haft några problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Min kontroll som jag fick med min Series X jag köpte vid release har börjat drifta, alltså att den fortsätter gå framåt sakta när jag släppt spaken. Det känns som ett hårdvarufel, samtidigt ökade jag liksom dead-zone i mitten i något spel som hade stöd för det, vilket funkade i typ fem minuter innan problemet kom tillbaka så jag vet inte. Det borde gå på garanti men sonen kräktes på kontrollen för ett tag sedan och jag fick plocka isär den för att rensa, så det är nog kört.

Gör mig lite fundersam över kvaliteten faktiskt. Jag har typ sex 360-kontroller som alla fungerar som de ska (även om de inte känns så trevliga nu när man vant sig vid efterföljarna) och i alla fall fyra One-kontroller som inte heller har haft några problem.

Tror inte kontrollerna är IP-klassade för spyor dock.

Annars hade du fått en ny, även om det verkar vara många som lider av drifting.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Tror inte kontrollerna är IP-klassade för spyor dock.

Annars hade du fått en ny, även om det verkar vara många som lider av drifting.

Nej det är klart. Men jag tror inte det var problemet. Kontrollen klarade sig rätt bra efter kräkningen, det verkade inte ha liksom trängt in eller så och den funkade efter en snabb avspolning/avtorkning, men efter ett par veckor började A-knappen liksom fastna nere. Inte så att den tryckte av sig själv utan mer rent fysiskt att knappen inte åkte upp tillräckligt vilket gjorde det svårt att bedöma när man hade tryckt och inte, och gjorde vissa moment som innefattade ett hamrande på knappen väldigt jobbiga. Så jag öppnade kontrollen och gjorde rent med en tops med sprit på, vilket helt löste problemet trots att jag inte såg några spår av kräk eller så. Nu när den började drifta på vänsterspaken så har det ju gått ett antal månader.

Permalänk

Här finns series x på lager med schyssta spel paket https://www.spelochsant.se/#search:Series%20x

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej det är klart. Men jag tror inte det var problemet. Kontrollen klarade sig rätt bra efter kräkningen, det verkade inte ha liksom trängt in eller så och den funkade efter en snabb avspolning/avtorkning, men efter ett par veckor började A-knappen liksom fastna nere. Inte så att den tryckte av sig själv utan mer rent fysiskt att knappen inte åkte upp tillräckligt vilket gjorde det svårt att bedöma när man hade tryckt och inte, och gjorde vissa moment som innefattade ett hamrande på knappen väldigt jobbiga. Så jag öppnade kontrollen och gjorde rent med en tops med sprit på, vilket helt löste problemet trots att jag inte såg några spår av kräk eller så. Nu när den började drifta på vänsterspaken så har det ju gått ett antal månader.

Ibland kan det vara så enkelt att det hamnat ett dammkorn på fel ställe i kontrollen. Då kan det ibland hjälpa att bara blåsa rent.