Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Så än så länge är det Discshop och Proshop som inte får ett enda enhet till release. Båda har tagit emot förbokningar 😂

Permalänk
Skrivet av Konve:

Enligt NetOnNet är det 25 beställningar från i fredags som ej levereras till release. Min lades 11.16 och blir inte levererad denna veckan.

Oh shit! Fortfarande hos avsändaren för mig =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

De skulle kanske få några och det har nu blivit ändrat?

Är ju bara se hur det är hos andra butiker, ingen har ju ens fått nära så många som de beställt eller hoppats på.

Visst är det så, men Proshop verkar ju inte fått en enda konsol och har inte ens en aning om leverans av dessa. Dagen innan releasedag, det om något är väl ett misslyckande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Så än så länge är det Discshop och Proshop som inte får ett enda enhet till release. Båda har tagit emot förbokningar 😂

Helt sjukt. Låter som någon kom på sent att vi ta emot förbokningar eller att man "glömde" boka hos Nordisk Film...
Det är bortom allt att kunna göra så.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Läste igenom min chatt igen och missade helt att han skrev att decemberleveransen till Netonnet kommer den 23 December!

EDIT:

Filip:
kan se att det skcikats ett mail till dig att pga tekniskt fel poå hemsidan som gjorde att det gick att beställa kommer du inte få en vid release utan i nästa leverans som kommer till oss 23/12

Jag:
En polare fick samma mail men fick idag leveransbesked så tänkte bara kolla läget för mig med

Filip:
ah förstår nej det kommer inte skickas någon till dig idag utan det kommer i december

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Ajaj så nära va! 11:20 lades min och men frågan är denna veckan? kan det vara en leverans som ligger och släppar nånstans 🤔

Samma här, 11:20.. Bråkade i säkert 10min med det där BankID inlogget. Ångrar det idag då det aldrig funkade och jag tillslut bokade med mail enbart.

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Så än så länge är det Discshop och Proshop som inte får ett enda enhet till release. Båda har tagit emot förbokningar 😂

Fast det står ju på discshops hemsida att det inte kommer få några på release. Tycker inte man ska smutskasta butiker för att folk inte kan läsa ordentligt

Permalänk
Skrivet av grohl:

Fått leveransbekräftelse från elgiganten och kollid från bring. Paketet väger 0.4kg och är 2dm3 stort. Måste säga att ps5an är betydligt mindre och lättare än vad den ser ut på bild.. eller så får jag bara kontrollern. Spännande.

Har samma :/ Kollad på elgiganten nu och ser ut som att det endast gäller handkontrollen. Iaf för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennuendo:

Är det någons paket från netonnet som börjat röra på sig än i postnord appen?

ja min ligger i borås nu, det står att den kommer hit imorn!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Skrivet av glennuendo:

Oh shit! Fortfarande hos avsändaren för mig =(

Skumt min packades senare och är nu på väg, beräknas komma imorgon.

Permalänk
Medlem

Wooo! Komplett har skickat PS5an!!! Beställde 22/04/2020 15:20.

Imorgon kommer det att bli en lååång dag...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Våren 2019 när förbokningen öppnade visste ingen att 2020 skulle bli pestens tid(tm)

Klart det är trist att efterfrågan är så otroligt mycket större än tillgången just nu, men man får inte ta det för allvarligt, det finns betydligt värre saker man kan råka ut för än att få vänta lite.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Skrivet av redberg32:

ja min ligger i borås nu, det står att den kommer hit imorn!

Oh fan! Står bara att det ligger hos avsändaren eller är påväg till postnord för mig.. Aja lär väl hända något snart

Permalänk
Medlem

När hämtar postnord från Webhallen tro? Nu vill man ju snart se en notis i appen så man kan sitta och svettas resten av kvällen!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av Frenchguy:

Skumt min packades senare och är nu på väg, beräknas komma imorgon.

Kanske inte skickas till samma ställe eller nåt för att jag bor 1 mil från lagret..

Permalänk
Medlem

Tiderna är ute för elgigantren nu! imorgon kl 9!

Gäller så länge lagret räcker, leverans november/december

Permalänk
Medlem

Elgiganten har sin release imorgon kl 09:00 enligt deras Instagram.

Visa signatur

PlayStaion - Play Has No Limits

Permalänk

Kl 09.00 IMORGON på elgiganten.se

Permalänk
Medlem

Verkar som Elgigantens release endast avser med diskläsare. Tråkigt då man är ute efter den digitala versionen..

Permalänk
Medlem

Elgiganten sålde slut på 4 min den 18 September så ni vet. Netonnet gick det att förboka under 9 timmar den 17:e

Permalänk

Lycka till imon allihop som försöker på Elgiganten. Man får bara hoppas att man lyckas ha tur och tar sig in till varukorgen innan PS5 landningssidan kraschar.

Permalänk
Medlem

En scalper på blocket påstår att Sony erbjuder världsgaranti på PS5, då han säljer
importerade enheter.
Så vitt jag vet är apple de enda som erbjuder worldwide service?

Permalänk
Medlem

Från elgigantens hemsida:

Vi har aktiverat en kö-funktion till betalningsprocessen som kan dyka upp i samband med att klickar på lägg till i kundvagn eller när du väljer att gå vidare till kassan. Detta innebär följande:
Köphanteringen sker i tur och ordning.
Ditt köp är ej garanterat förrän du har genomfört betalningen

Kanske är jag som är illiterär men betyder detta att kön börjar från varukorgen eller vem som betalar först?

EDIT:
Skrev till elgiganten på deras instagram chatt och frågade om de visste hur många som skulle få sin leverans under november vid detta släpp imorgon, om det var 5, 10, 50, 100 eller mer. Fick det diffusa svaret "Lär vara begränsat ett tag till framöver, Sony har ju lite produktionsproblem. Men det är fler än förra gången iaf!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man behöver refresha hemsidan på elgiganten imorgon eller om det uppdateras automatiskt?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Noxos:

Någon som vet om man behöver refresha hemsidan på elgiganten imorgon eller om det uppdateras automatiskt?

Du måste refresha

"Sitter du och väntar inne på elgiganten.se, så behöver du uppdatera sidan vid klockslaget för att köp-knappen ska aktiveras."

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxos:

Någon som vet om man behöver refresha hemsidan på elgiganten imorgon eller om det uppdateras automatiskt?

Du behöver refresha tills du ser att knappen köp blir grön.

Permalänk
Medlem

Känns som att Elgigantens hemsida i det närmaste kommer likna en DDOS-attack imorgon 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Från elgigantens hemsida:

Vi har aktiverat en kö-funktion till betalningsprocessen som kan dyka upp i samband med att klickar på lägg till i kundvagn eller när du väljer att gå vidare till kassan. Detta innebär följande:
Köphanteringen sker i tur och ordning.
Ditt köp är ej garanterat förrän du har genomfört betalningen

Kanske är jag som är illiterär men betyder detta att kön börjar från varukorgen eller vem som betalar först?

Det blir säkert som förra Black Friday, först kö till hemsidan sedan kö till kundvagnen för att slutföra köpet:

https://www.svd.se/kopkaos-elgigantens-sajt-har-timslang-ko

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Från elgigantens hemsida:

Vi har aktiverat en kö-funktion till betalningsprocessen som kan dyka upp i samband med att klickar på lägg till i kundvagn eller när du väljer att gå vidare till kassan. Detta innebär följande:
Köphanteringen sker i tur och ordning.
Ditt köp är ej garanterat förrän du har genomfört betalningen

Kanske är jag som är illiterär men betyder detta att kön börjar från varukorgen eller vem som betalar först?

Verkar som att den som genomfört köpet är garanterad och ha en i varukorgen garanterar inget.

Permalänk

Min erfarenhet med EG + Bring säger att man isåfall bör få mail/sms mellan typ 17-19 idag. Och med lite tur når den fram tills imorrn.

Fy fan, hoppas jag slipper samma krångel som med XSX/Mediamarkt XD
XSX anlände igår