Permalänk

SFF, Hyffsad gamingburk!

Tänkte se om det finns något sug hos någon att förvärva min lilla spelburk!
Har använt den relativt Sedan 2018-11- ("isch", byggdes i november så den är ca. ett år)
Allt fungerar såklart felfritt, delarna är valda med chassit som bas (därav ”blowerstyle” grafikkort ex).
Delarna är inköpta på Webhallen och Inet, kvitto kan ges på rubbet om så önskas.

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV Shift - Grå
Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-I GAMING - ITX / Z390
CPU: Intel Core i5-9600K - 6 kärnor / 6 trådar / 3.7 GHz (4.6 GHz Turbo) / 9MB / Socket
1151
PSU: Corsair SF600 V2 / 600W / SFX / 80+ Platinum
GPU: ASUS GeForce RTX 2080 8GB TURBO
Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
CPU kylare: Corsair Hydro H60 (v3)
HDD: Samsung 860 EVO 500GB M.2
OS: Windows 10 Home OEM installerat och följer självklart med

Samtliga Chassifläktar: Noctua NF-F12 PWM chromax black swap

Finns i Stockholm, avhämtning vid ev. affär är såklart att föredra då jag inte har den blekaste vad posten skulle göra med stackarn vid ev. försändelse, och ska det skickas är det förskottsbetalning som gäller.

Tänkte röra mig något bärbart (hädelse jag vet) för att kunna flytta runt huset lättare.

Hänger lite på om någon är villig och ge något vettigt för den helt enkelt (gick på 22 318:- när den inhandlades för 1 år sedan) annars får den vara kvar.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hur är temperaturer och ljudnivå?

Permalänk

Temp var ett tag sedan jag kollade men då låg den på 80c ca som max (GPU:n fick nog den högsta slängen, körde en hel del benchmarks o tempkoller i början för o se om allt fungerade. vilket det har gjort i över ett år). ljudnivån är ganska individuell men jag kör ofta med högtalare och tänker inte på det alls, skulle inte säg att det krävs hörlurar osv.

Permalänk

Lagt till timespy och firestrike i annonsen, av någon anledning rapporterar inte 3dmark temps på timespy men du har de på firestrike. dock skulle jag säga att om man kör en stund längre än ett benchmark så åker temperaturerna upp något (som sagt max jag mätt är 80c)

Permalänk

Ungefär vilket pris hade du tänkt?

Permalänk
Skrivet av Farbrorblå:

Ungefär vilket pris hade du tänkt?

Som det ser ut nu så släpper jag den om jag hamnar strax över 16k

Permalänk
Medlem

@ZenZombie117: Om du kan tänka dig att stycka upp den skulle jag vara intresserad av ASUS ROG Strix Z390-I GAMING och eventuellt I5:an!

Visa signatur

I9-9900K - Aorus Z390I - 16GB 3200mhz RGB - Asus 2080S - SF750 - Louqe Ghost S1 II Lime - Customloop - SteelSeries Arctis Pro Wireless - O11-Dynamic Vit - ASUS Z390-F - I5-9600K - Corsair H150i - Gigabyte GTX 1080 - Corsair 1500i - 2xCommander Pro - 9x Corsair HD120 RGB -

Permalänk
Skrivet av Braxen88:

@ZenZombie117: Om du kan tänka dig att stycka upp den skulle jag vara intresserad av ASUS ROG Strix Z390-I GAMING och eventuellt I5:an!

Ser inte ut som det är något jag vill göra i nuläget, hör av mig isf!