Utveckla gärna varför just "immersion" är något negativt? Menar, spel som film eller annan medie har ju utvecklats konstant sedan introduktion av tekniken i fråga - Ser inte varför spel skulle sluta vilja utveckla sin grafiska fidelitet, speciellt med VR på tapeten senaste åren.
Kan dock förstå att det blir drygt med potentiellt flera hundra Gb av nedladdning om man saknar stabil uppkoppling. Vet själv hur det är då jag gick från ADSL 8/2 (5/1½ effektivt med IP-TV påslaget), till 4G och slutligen fiber - Det är en värld av skillnad hur man ser på storlekar av filer och dess problem/icke problem.
Det är väldigt intressant faktiskt!
Det värsta jag stött på med vänner som kör mekaniska diskar är sinnessjukt långa loadtimes eller pop-ins i MMO's/Open-world spel, det är ju nästan lite roligt hur Ubisoft devsen valt att lösa det med Division haha
Menar att man jagar det över allt annat. Titta på de vackra träden och molnen! Och historien och dialogen är gruppskriven av tolvåringar från Reddit som tycker höjden spelnjutning är att kunna ligga med robotar med bröst (överdrift men ibland har det kännts så). Immershun, världen är stor och vacker men ack så ytlig. Jag tyckte Skyrim var vackert och ytligt när det kom men det har visat sig att det är ett mästerverk jämfört med senare titlar. Grym grafik är bra, men det är bokstavligt talat det minst viktiga. Ett spel kan vara hur fint som helst men är resten av spelet tråkigt är det inte värt något alls.
Sen handlar immershun mindre om grafik och mer om design och mekanik tycker jag, och hur konsistent spelet är. Se The Long Dark eller Firewatch eller Subnautica, vars grafik inte är sådär jättebra egentligen men designen är guld. Bethesda har gjort fina spel, men det är otaliga saker som tar en ur upplevelsen och de har aldrig med grafik att göra, och jag menar inte buggar men snarare designelement. Men grejen är att det är mycket lättare att göra ett snyggt spel än att skriva en bra historia som så många som möjligt tycker är bra, så att satsa mycket på grafik är ett säkrare kort helt enkelt.
Motsvarigheten i filmvärlden är en film med oändlliga perfekta specialeffekter men som är dödstråkig, och problemet är att det är högst subjektivt medans kvalitén på effekterna är mer objektiv. Jag tänker på när jag för någon vecka sedan såg Interstellar hos en kompis med superljud men han avskydde verkligen filmen med hela hjärtat...