Hyra för hyresrätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

I det fallet vill jag minnas att de hade mätt upp runt 180 kubik i månaden vilket pengamässigt kanske inte var det värsta men förstå att spola 180 000 liter på en sköldpadda
Nästan lika illa som att ens hyresgäster har en park som räknar crypto eller ännu värre skänker bort det gratis med folding

Här kostar det ca 30:- per kubik, tycker nog drygt 5000:- i månaden är saftigt på en sköldpadda

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

I det fallet vill jag minnas att de hade mätt upp runt 180 kubik i månaden vilket pengamässigt kanske inte var det värsta men förstå att spola 180 000 liter på en sköldpadda

180 kubik är mycket helt klart. I snitt kanske varje person gör av med 6-7 kubik per månad så inte alls konstigt att de reagerade.

Vi betalar tror jag runt 20 kr/kubik (VA-kostnad) så 180 kubik hade blivit en hel del pengar i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Här kostar det ca 30:- per kubik, tycker nog drygt 5000:- i månaden är saftigt på en sköldpadda

Minst det dubbla om det var varmt vatten. 180k är grymt mycket, 4l/min. Dock lite OT.

Permalänk

Uppdatering

Som jag skrev innan att hyresvärden ville inte förhandla med hyresgästföreningen längre. Så Vi fick brev från dem, att om 70% vill att han fortfarande ska förhandla med dem så kan han inte skita i det.
Brev

Så vi fick brev nu att han drar tillbaka uppsägningen om förhandling
Läs brevet.

Visa signatur

Intel i7-6700K 4.00 GHz
32GB ram
GeForce GTX 1080Ti.

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Ingen uppdatering? #Nyfiken

Finns uppdatering nu.

Visa signatur

Intel i7-6700K 4.00 GHz
32GB ram
GeForce GTX 1080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinhermansson:

Tjenare visste inte var jag skulle lägga den här riktig. Så moderator får flytta på den om det inte passar.
Jag fick ett brev idag ifrån min hyresvärd att jag har orimlig Låg hyra, de vill höja den med ca 1500kr.

Elen ingår i hyran eftesom jag bor i källarplan, så har varken proppskåp eller elmätare.
Ni kan läsa brevet själva så får jag se vad ni tycker, tack i förhand.
https://www.mineex.se/wp-content/uploads/2020/09/hyra-scaled.jpg

Om ingen annan redan påpekat det. Personen som skrivit brevet skulle förmodligen ha skrivit att elförbrukningen uppskattas till 1500-2000 per år (lågt räknat), istället för per månad. Det ser ut som en felskrivning. Hela brevet är ju uppenbarligen skrivet av en person som inte kan göra sig begriplig i skrift.
Felstavningar, felaktiga meningsbyggnader, skiljetecken utan mellanslag, skiljetecken med extra mellanslag, kursiv stil, särskrivningar, ord med stor bokstav mitt i en mening m.m.

Behövde personen mer pengar till sitt alkoholmissbruk, eller vad var det frågan om?

Permalänk

Nu blev allt klart. Jag får behålla gamla hyran.

Visa signatur

Intel i7-6700K 4.00 GHz
32GB ram
GeForce GTX 1080Ti.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av robinhermansson:

Nu blev allt klart. Jag får behålla gamla hyran.

Men mer måste du väl kunna dela med dig?
Gav hyresvärde bara upp eller ogillades allt av hyresgästföreningen eller hur gick det till?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinhermansson:

Nu blev allt klart. Jag får behålla gamla hyran.

Ja, du får skriva hur det gick till! Alla goa detaljer.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Skrivet av robinhermansson:

Nu blev allt klart. Jag får behålla gamla hyran.

Gött.

Gäller stå på sig

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Men mer måste du väl kunna dela med dig?
Gav hyresvärde bara upp eller ogillades allt av hyresgästföreningen eller hur gick det till?

Saken var den att han ville gå ur förhandling med hyresgästföreningen och sätta egna hyror. Men det kan han inte, om 70% röstar emot det. Men den här gången gjorde folk det så han måste förhandla med hyresgästföreningen.

Visa signatur

Intel i7-6700K 4.00 GHz
32GB ram
GeForce GTX 1080Ti.