Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Fick även total "retrospels-glädjerus" när jag hittade en Gravity Force-klon på AppLab, ni som är gamla nog att ha spelat Amiga fick säkert nåt varmt i blicken precis (eller vått i underbyxorna) *D
Det heter Galaxy Forces VR och är gratis. Skön känsla att lira det med så passa bra moderna kontrollers, det har hänt en del på 30 år Länk till "trailer": https://www.youtube.com/watch?v=V9RA3aOvuV4

Skrivet av TotalF:

Jag. Älskar. Dig!!!

Gravity Force var ett sjukt nice lir jag och ett par kompisar nötte som galningar. Det här ska testas så fort jag har tid (och tårarna slutat rinna)!!

Håller med, sjukt kul retrospel i VR! Jag nötte Race 01 och Mission 01 igår kväll och lyckades hamna på plats 6 respektive plats 4 i topplistan. Visar att VR fungerar fint för rätt enkla spel, gör bara en mer fokuserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag. Älskar. Dig!!!

Gravity Force var ett sjukt nice lir jag och ett par kompisar nötte som galningar. Det här ska testas så fort jag har tid (och tårarna slutat rinna)!!

Hahaha ok det fint att höra! Kul att göra någons dag lite bättre. Gravity Force har helt klart ett av spelhistoriens renaste och bästa spelkänsla, perfektionism!

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera spelet Guardians. Finns än så länge i early access i App Lab men finns även en gratis demo på SideQuest.

Är en blandning av FPS, RTS och tower defence typ av spel. Får lite Halo vibbar och är starkt flörtande med Starship Troopers.

Har bara spelat demo versionen som innehåller en gratisbana, liten sandbox/tutorial och går att spela i multiplayer.
Betalvarianten innehåller dock en ban-editor så det är ett stort plus.

I Oculus Store (kostar)
https://www.oculus.com/experiences/quest/5380153758692064/?lo...

Demo versionen (gratis):
https://sidequestvr.com/app/2804/guardians-vr

Permalänk
Medlem

Demeo släpptes idag till PC och Quest.
Nån som vet ännu om det går att köra tillsammans på Quest med 2st headset och samma konto på båda?

Spelet kan jämföras som VR version av gamla "Hero Quest" table top spelet

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Demeo släpptes idag till PC och Quest.
Nån som vet ännu om det går att köra tillsammans på Quest med 2st headset och samma konto på båda?

Spelet kan jämföras som VR version av gamla "Hero Quest" table top spelet

https://youtu.be/YtOjm5K1-jI

Vad jag har sett på Twitter från några VR-tubers så ska det vara möjligt med samma konto. Har tyvärr bara ett headset så kan inte testa. Har dock kört en timma single-player och grymt spel (om man gillar turn-based)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Demeo släpptes idag till PC och Quest.
Nån som vet ännu om det går att köra tillsammans på Quest med 2st headset och samma konto på båda?

Spelet kan jämföras som VR version av gamla "Hero Quest" table top spelet

https://youtu.be/YtOjm5K1-jI

Yes det går spela ihop på två enheter inloggade på samma konto, utvecklaren körde en AMA på reddit igår och detta diskuterades flitigt

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Yes det går spela ihop på två enheter inloggade på samma konto, utvecklaren körde en AMA på reddit igår och detta diskuterades flitigt

Trevligt kanske köper spelet då

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Körde tutorialen på Demeo - räckte för att omedelbums reka det till 2 irl-kompisar att köpa så vi kan lira det ihop 👍👍👍

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Lirade Demeo igårkväll - har du det minsta intresse för brädspel, plus några likasinnade vänner med quests, köp och lira demeo. Vi körde ett tretimmarspass och det var förbannat kul 😃👍

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Lirade Demeo igårkväll - har du det minsta intresse för brädspel, plus några likasinnade vänner med quests, köp och lira demeo. Vi körde ett tretimmarspass och det var förbannat kul 😃👍

Kul att höra! Hur många bör man vara? Räcker 2?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Kul att höra! Hur många bör man vara? Räcker 2?

Vet faktiskt inte om spelet skalar upp/ner svårighetsgraden beroende på hur många man är. Vi var tre som spelade igår, max ska vara 4 spelare. Vi klarade av de två första nivåerna på 3 spelare iaf men då tog vi det försiktigt och försökte vara strategiska.

Spelade en skirmish, som är en single player-variant, och då fick jag med mig totalt tre karaktärer som jag styrde i dungeonen.

Utvecklarna, som verkar vara svenska(!), verkar jobba med gratis dlc och införandet av mer funktioner osv. Ska bli kul att följa!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Det är samma (svenska) utvecklare som har gjort det utmärkta cardiospelet Blaston. Dom är aktiva på Discord så det går säkert att lämna feedback där.

Lite jelly på er som känner andra att köra med, har försökt konvertera vänkretsen men det går trögt. Ska tydligen komma en pannkaks-PC-version senare i år, får väl hoppas att det har crossplay med VR-spelare i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är samma (svenska) utvecklare som har gjort det utmärkta cardiospelet Blaston. Dom är aktiva på Discord så det går säkert att lämna feedback där.

Lite jelly på er som känner andra att köra med, har försökt konvertera vänkretsen men det går trögt. Ska tydligen komma en pannkaks-PC-version senare i år, får väl hoppas att det har crossplay med VR-spelare i så fall.

Jo dom har iaf tidigare sagt att det ska vara Cross play med dom som spelar på skärm 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Har fått ett schysst "ställ" till questen. Det är en low poly döskalle som fungerar som en skål, perfekt för kontrollerna och ett pingisrack Så slipper den ligga på hyllan och skräpa.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Testade Demeo i singleplay nyss, känns som behållningen antagligen är den sociala aspekten att köra med vänner. I singleplay blev det repetitivt rätt fort. Man får vara rätt medveten om hur man står/sitter med, jag har moddat min Quest 2 rätt mycket men kände ändå av i nacken av att titta neråt så mycket. Går att tilta spelplanen men då försvinner omgivningen och ersätts med mörker.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt VRCover via Oculus support och i så fall fått betala importavgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Någon som beställt VRCover via Oculus support och i så fall fått betala importavgifter?

Tidigare i tråden har det varit ett gäng sådana fall, ja. Dessa personer har blivit kompenserade på olika sätt, ärendena därefter har det inte varit problem med avgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Tidigare i tråden har det varit ett gäng sådana fall, ja. Dessa personer har blivit kompenserade på olika sätt, ärendena därefter har det inte varit problem med avgifter.

Skönt att höra! Jag har ett ärende som jag skickade in den 9 februari. De har slutat svara på mail och skapar man ett nytt ärende slår de bara ihop det med det gamla ärendet och ber mig ha tålamod. Chatten säger samma.

Märklig support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Någon som beställt VRCover via Oculus support och i så fall fått betala importavgifter?

Ja det har inte löst det.
Fick en räkning på 218 kr.
Försökte lösa det via UPS men det gick inte.
Så nu har det gått tillbaka och de hotar med inkasso.
En soppa utan dess like.

Så ge dig inte i detta om du inte har massor av tid att sitta i UPS telefon support.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Har fått ett schysst "ställ" till questen. Det är en low poly döskalle som fungerar som en skål, perfekt för kontrollerna och ett pingisrack Så slipper den ligga på hyllan och skräpa.

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3dv2vZnhsRKNinqhn3Jq-n0UTw0-8oTR5A_O8HjCU3Kov73CfiglDNtvvedr4kOOx5Z3MWaWNN1SquSfzjXPP_sQXRySiZBuLGWQybxnwBy7RBU5KqkwBN8QyR4OU2rSKbECQ8Hec0rUTJfwDSB27zygg=w1689-h1267-no?authuser=0

Har du stl till denna? Verkar nice:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Har du stl till denna? Verkar nice:)

https://www.thingiverse.com/thing:4709550/files

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Någon som beställt VRCover via Oculus support och i så fall fått betala importavgifter?

Ja, fast jag kontaktade Oculus Supporten så tog dom över ärendet hos UPS.
Om du betalar in importavgiften själv så kan dom inte göra annat än ge dig motsvarande belopp att handlar för i Oculusbutiken.

Förövrigt fungerar det alldeles utmärkt att titta på 3D film genom Virtual Desktop. Rekommenderas!
Nu på senare dagar har det blivit mer mediekonsumption har jag märkt, tittar på både film och Youtube och ibland slösurfar i Questen om kvällarna.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Skönt att höra! Jag har ett ärende som jag skickade in den 9 februari. De har slutat svara på mail och skapar man ett nytt ärende slår de bara ihop det med det gamla ärendet och ber mig ha tålamod. Chatten säger samma.

Märklig support.

Jag blev också tvungen att betala så jag betalade till UPS.
Sen fick jag $40 att handla för i Oculus butiken. För nån vecka sen betalade UPS också tillbaka det jag hade betalat så det har varit riktigt tjorvigt.
Slutnotan blev alltså ett gratis VR-cover + $40 att handla för

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tack, hur mycket skalade du upp den för att headsetet skulle passa bra?

Permalänk
Medlem

Så mycket som det gick i den begränsade utskriftsbädden. Tyvärr inte jag som printat så vet ej. Min är ca 18cm lång från näsa till bakhuvud

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Skönt att höra! Jag har ett ärende som jag skickade in den 9 februari. De har slutat svara på mail och skapar man ett nytt ärende slår de bara ihop det med det gamla ärendet och ber mig ha tålamod. Chatten säger samma.

Märklig support.

Precis samma här. Bett mig skicka in serienummer etc ett par gånger, sedan händer inget trots påstötningar. De två sista gångerna jag mejlade in så fick jag inte ens några svar så jag har gett upp.

Permalänk
Medlem

Har lirat en hel del sedan jag skaffade quest 2 för ett par veckor sedan, allt har fungerat bra och är nöjd. Men när jag kör både link med kabel och airlink så får jag sjukt störiga stutters i valve-spel som half-life alyx och The Lab (allt annat jag testat verkar fungera bra).

Ett exempel är i HL Alyx när jag tar upp menyn för att byta vapen så får jag alltid framedrop.

Någon som vet vad detta kan bero på och har något tips? Jag har testat det mesta känner jag, formaterat datorn, installerat äldre gpu-drivrutiner, kopplat ur skärmar osv.

När jag startar Alyx får jag även en varning om att jag har lågt gpu minne och att mina settings är för högt så fort jag har över low fidelity, mina specs är mer än tillräckligt tycker jag... (sitter på en i7-7700, RTX 2080 samt 16gb DDR4 RAM)

Har nu nästan spelat igenom hela alyx fast jag blir åksjuk av framedrops, säger ju en del om hur bra spelet är egentligen

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Skrivet av floiyd:

Har lirat en hel del sedan jag skaffade quest 2 för ett par veckor sedan, allt har fungerat bra och är nöjd. Men när jag kör både link med kabel och airlink så får jag sjukt störiga stutters i valve-spel som half-life alyx och The Lab (allt annat jag testat verkar fungera bra).

Ett exempel är i HL Alyx när jag tar upp menyn för att byta vapen så får jag alltid framedrop.

Någon som vet vad detta kan bero på och har något tips? Jag har testat det mesta känner jag, formaterat datorn, installerat äldre gpu-drivrutiner, kopplat ur skärmar osv.

När jag startar Alyx får jag även en varning om att jag har lågt gpu minne och att mina settings är för högt så fort jag har över low fidelity, mina specs är mer än tillräckligt tycker jag... (sitter på en i7-7700, RTX 2080 samt 16gb DDR4 RAM)

Har nu nästan spelat igenom hela alyx fast jag blir åksjuk av framedrops, säger ju en del om hur bra spelet är egentligen

Alyx är det ända spel som jag har testat som jag blir smått åksjuk av. Har inte listat ut varför. Har kört med VD. Kanske har provat med kabel också. Det har avhållit mig från att fortsätta spela Alyx. Ska kolla upp framedrops nästa gång jag spelar men det kommer nog att dröja ett tag.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Har lirat en hel del sedan jag skaffade quest 2 för ett par veckor sedan, allt har fungerat bra och är nöjd. Men när jag kör både link med kabel och airlink så får jag sjukt störiga stutters i valve-spel som half-life alyx och The Lab (allt annat jag testat verkar fungera bra).

Ett exempel är i HL Alyx när jag tar upp menyn för att byta vapen så får jag alltid framedrop.

Någon som vet vad detta kan bero på och har något tips? Jag har testat det mesta känner jag, formaterat datorn, installerat äldre gpu-drivrutiner, kopplat ur skärmar osv.

När jag startar Alyx får jag även en varning om att jag har lågt gpu minne och att mina settings är för högt så fort jag har över low fidelity, mina specs är mer än tillräckligt tycker jag... (sitter på en i7-7700, RTX 2080 samt 16gb DDR4 RAM)

Har nu nästan spelat igenom hela alyx fast jag blir åksjuk av framedrops, säger ju en del om hur bra spelet är egentligen

Det där med lite grafikminne fick jag också med AirLink men inte med virtual desktop.
Stutter har jag dock inte märkt av.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Köpte vorpx igår, mest för nyfikenhetens skull, och prövade att lira cyberpunk 2077 i vr. Startade utan problem och det var en rätt surrealistisk upplevelse att befinna sig inne i night city och bara se sig omkring.

Sänkte inställningarna till High då jag körde över Airlink men tänkte pröva att köra med kabel idag och försiktigt höja inställningarna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2