RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

LOL. Lyckades köpa 1 kort hos inet och 1 hos netonnet. Inetkortet var 700kr dyrare så avbokade det.

Ringde netonnet nu för att jag inte fått något spårningsnr för mitt paket (expressfrakt som skulle levereras idag) då säger dem att det förmodligen tog slut medans jag betalade...Varför varför varför verkar det som ingen ehandlare reserverar en vara när du lagt det i kundvagnen, iaf 10 min???

Suck...

Fam va kefft! Verkar vara samma här när det kommer till NoN, Fick mail av dem imorse där det stod att de inte har någon leveransinfo, pratade med support som sa att jag inte hade fått något kort men ändå gick min beställning och betalning igenom...
Jag tror dom skiter fullständigt i det, eller låter bara det vara och får hantera folk som oss i efterhand.

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vi la beställningen klockan 14:00:12

Haha okej, det va snyggt jobbat 😅👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordskog:

MSI Radeon RX 6900 XT Gaming X Trio 16GB

https://www.webhallen.com/se/product/331556-MSI-Radeon-RX-690...

17 990kr
1st

Åter i lager, 5 st

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem

Ref 6700XT som inet hade för 5100kr var bra pris MEN jag tycker personligen att merc 319 black för extra 1700kr var inte så illa heller. Dock jag tycker att xfx är snyggast på alla 6000 serie sen kylningen är mycket bättre än på ref kortet som för mig iaf spelar roll.

Permalänk
Medlem

Fick precis det bekräftat via Inet chatten att jag var bland dem första 20 som bokade, så för er som väntar på svar. Försök skriva till dem via chatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tmtrk142:

Fick precis det bekräftat via Inet chatten att jag var bland dem första 20 som bokade, så för er som väntar på svar. Försök skriva till dem via chatten.

Redan provat chatten med svaret att det är bara snällt vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tmtrk142:

Fick precis det bekräftat via Inet chatten att jag var bland dem första 20 som bokade, så för er som väntar på svar. Försök skriva till dem via chatten.

Vilket klockslag fick du orderbekräftelse? igår alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurrzen:

Vilket klockslag fick du orderbekräftelse? igår alltså.

14:02 fick jag ett bekräftelse mejl utav Inet.

Genomförde köpet 14:00.

Kan väl passa på att fråga någon som är lite bättre på sånt här än jag.

Har ett GTX 1660 Super 6gb idag, detta blir ett ganska bra lyft för mig känns det som, men finns det någon bra hemsida där man kan jämföra mer detaljerat?

Tack på förhand!

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Fy vilket oflyt! Känner med dig mannen.

Skrivet av milk^:

Fam va kefft! Verkar vara samma här när det kommer till NoN, Fick mail av dem imorse där det stod att de inte har någon leveransinfo, pratade med support som sa att jag inte hade fått något kort men ändå gick min beställning och betalning igenom...
Jag tror dom skiter fullständigt i det, eller låter bara det vara och får hantera folk som oss i efterhand.

Haha ja det suger. Hade också ett referenskort via amdshoppen i vagnen, kom till sista steget där man skulle bekräfta order genom captcha så kom jag inte längre sen

Fick också mail av netonnet nu ser jag, samma som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tmtrk142:

14:02 fick jag ett bekräftelse mejl utav Inet.

Genomförde köpet 14:00.

Kan väl passa på att fråga någon som är lite bättre på sånt här än jag.

Har ett GTX 1660 Super 6gb idag, detta blir ett ganska bra lyft för mig känns det som, men finns det någon bra hemsida där man kan jämföra mer detaljerat?

Tack på förhand!

Det beror ju såklart på övrig hårdvara och i vilket spel, men nedanstående länk visar en jämförelse.

https://www.gpucheck.com/compare/nvidia-geforce-gtx-1660-supe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tmtrk142:

14:02 fick jag ett bekräftelse mejl utav Inet.

Genomförde köpet 14:00.

Kan väl passa på att fråga någon som är lite bättre på sånt här än jag.

Har ett GTX 1660 Super 6gb idag, detta blir ett ganska bra lyft för mig känns det som, men finns det någon bra hemsida där man kan jämföra mer detaljerat?

Tack på förhand!

jag brukar kolla på youtube såna videoer där de visar side by side allstå inte sånt som visar bara en graf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Vad låg dem i pris på komplett?

5099
XFX Radeon RX 6700 XT SWFT 309

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tmtrk142:

14:02 fick jag ett bekräftelse mejl utav Inet.

Genomförde köpet 14:00.

Kan väl passa på att fråga någon som är lite bättre på sånt här än jag.

Har ett GTX 1660 Super 6gb idag, detta blir ett ganska bra lyft för mig känns det som, men finns det någon bra hemsida där man kan jämföra mer detaljerat?

Tack på förhand!

Fick mailet 14:01 så hoppet lever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

jag brukar kolla på youtube såna videoer där de visar side by side allstå inte sånt som visar bara en graf

Absolut trevligt med sådana videor, vet dock inte om någon hunnit göra en sådan ännu då 6700xt släpptes igår och 1660 super inte är en självklar utmanare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brainlessbob:

5099
XFX Radeon RX 6700 XT SWFT 309

Satan va billigt. Grattis!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Satan va billigt. Grattis!

Det är ganska exakt MSRP + moms. Den stora frågan är nu om fler kommer i lager eller om det endast är aktuellt nu vid release.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Skrivet av brainlessbob:

Det är ganska exakt MSRP + moms. Den stora frågan är nu om fler kommer i lager eller om det endast är aktuellt nu vid release.

Enligt Inet fanns det bara endast 40 exemplar till det priset och dom kommer inte komma in igen i lager. Kan inte tala för andra återförsäljare dock!
Amd subventionerar väl dom korten så verkar osannolikt att vi kommer se kort till det priset igen tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Absolut trevligt med sådana videor, vet dock inte om någon hunnit göra en sådan ännu då 6700xt släpptes igår och 1660 super inte är en självklar utmanare.

Gick själv från ett rx 580 till rx 6700 xt och har mer en trippa fps i alla spel som jag har testad i time spy fick jag nlite under 11000 i score och fire strike fick jag nästan 25000 i score

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Felixark:

Gick själv från ett rx 580 till rx 6700 xt och har mer en trippa fps i alla spel som jag har testad i time spy fick jag nlite under 11000 i score och fire strike fick jag nästan 25000 i score

Bra drag under galoscherna

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

har just fått bekräftelse att mitt 6700 har skickats av Komplett. ska blir skönt nästa vecka.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Är det en lögn att Ni "vet" om Ni fått kort tilldelade via Inet, eller vad är det frågan om? Hade precis konversation med chatten där och fick följande till svar, efter att jag frågat. Namnen står under den som skrivit det.

Vet faktiskt inte för tillfället, är våran inköpschef som allokerar alla bokningar och kommer att meddela ifall man får ett kort eller inte.
Pontus

Okej.. För vad jag fått höra på flera håll har folk genom denna chattfunktion lyckats få veta om de ska få ett kort eller inte.
Jag

Har inte meddelat någon idag, och min kollega som har suttit på chatten idag har inte sagt något.
Pontus

EDIT: Några rader och trevliga fraser längre ned fick jag veta att de FÖRHOPPNINGSVIS vet mer på måndag. Så det är väl bara att sitta lugn i båten tills dess.

Permalänk
Skrivet av Qziny:

Är det en lögn att Ni "vet" om Ni fått kort tilldelade via Inet, eller vad är det frågan om? Hade precis konversation med chatten där och fick följande till svar, efter att jag frågat. Namnen står under den som skrivit det.

Vet faktiskt inte för tillfället, är våran inköpschef som allokerar alla bokningar och kommer att meddela ifall man får ett kort eller inte.
Pontus

Okej.. För vad jag fått höra på flera håll har folk genom denna chattfunktion lyckats få veta om de ska få ett kort eller inte.
Jag

Har inte meddelat någon idag, och min kollega som har suttit på chatten idag har inte sagt något.
Pontus

EDIT: Några rader och trevliga fraser längre ned fick jag veta att de FÖRHOPPNINGSVIS vet mer på måndag. Så det är väl bara att sitta lugn i båten tills dess.

Jag börjar fundera på om något blev lite tokigt för Inet när de tog emot beställningarna.

Permalänk
Skrivet av Qziny:

Är det en lögn att Ni "vet" om Ni fått kort tilldelade via Inet, eller vad är det frågan om? Hade precis konversation med chatten där och fick följande till svar, efter att jag frågat. Namnen står under den som skrivit det.

Vet faktiskt inte för tillfället, är våran inköpschef som allokerar alla bokningar och kommer att meddela ifall man får ett kort eller inte.
Pontus

Okej.. För vad jag fått höra på flera håll har folk genom denna chattfunktion lyckats få veta om de ska få ett kort eller inte.
Jag

Har inte meddelat någon idag, och min kollega som har suttit på chatten idag har inte sagt något.
Pontus

EDIT: Några rader och trevliga fraser längre ned fick jag veta att de FÖRHOPPNINGSVIS vet mer på måndag. Så det är väl bara att sitta lugn i båten tills dess.

Jag var också i kontakt med Inet chatten för en timma sedan och då sa dom att dom inte kunde se om jag fått tilldelning, men nu fick jag precis mail från Inet om jag fått ett av powercolor, 5099kr korten och att de kommer in på måndag och skickas ut i början på nästa vecka! Så in och kolla mailen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dampfnudel:

Jag var också i kontakt med Inet chatten för en timma sedan och då sa dom att dom inte kunde se om jag fått tilldelning, men nu fick jag precis mail från Inet om jag fått ett av powercolor, 5099kr korten och att de kommer in på måndag och skickas ut i början på nästa vecka! Så in och kolla mailen!

Stackars inköpschef... Sitter och jobbar till åtminstone 17 en fredag För min egen del hoppas jag att han jobbar någon timme till, så jag får veta

Edit: Förresten, glöm det jag skrev. Fick mail för 7 min sedan om att även jag fått ett!!! Nu kan jag ta helg, på riktigt.

Se ovan
Permalänk
Skrivet av Qziny:

Stackars inköpschef... Sitter och jobbar till åtminstone 17 en fredag För min egen del hoppas jag att han jobbar någon timme till, så jag får veta

Edit: Förresten, glöm det jag skrev. Fick mail för 7 min sedan om att även jag fått ett!!! Nu kan jag ta helg, på riktigt.

Jag fick ett mail nu med! Jag hade också lyckats knipa ett!

Permalänk
Skrivet av Qziny:

Stackars inköpschef... Sitter och jobbar till åtminstone 17 en fredag För min egen del hoppas jag att han jobbar någon timme till, så jag får veta

Edit: Förresten, glöm det jag skrev. Fick mail för 7 min sedan om att även jag fått ett!!! Nu kan jag ta helg, på riktigt.

Haha ja det har nog vart ett jävla tryck i chatten på Inet idag!
Bara att gratulera!
Nu tar vi helg!

Permalänk
Medlem

Beställde 6700xt mech på NoN 14:03 och fick besked idag efter kontakt med support att mitt kort inte blev reserverat och att dem vet inte när dessa inkommer framöver, avbokade skiten med besvikelse..

Permalänk
Medlem
Skrivet av borggren4:

Beställde 6700xt mech på NoN 14:03 och fick besked idag efter kontakt med support att mitt kort inte blev reserverat och att dem vet inte när dessa inkommer framöver, avbokade skiten med besvikelse..

Jag pratade med NoN runt 11 tiden då sa de att mitt kort är reserverad men sen hände inget efter det. mitt order står fortfarande som mottagen. (tror inte på riktigt att de hade på lager något kort öht, kanske kommer in på måndag eller någon gång på nästa vecka förhoppningsvis)

Permalänk
Medlem

Känns inte lika värt att man köpte ett 3070 nu.. 5090 för inte så hemskt mycket sämre prestanda är grymt. Ville dock bort från amd för jävlar va deras drivare har krånglat för mig med flera skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Känns inte lika värt att man köpte ett 3070 nu.. 5090 för inte så hemskt mycket sämre prestanda är grymt. Ville dock bort från amd för jävlar va deras drivare har krånglat för mig med flera skärmar.

Nu var det ju verkligen ett fåtal som lyckades köpa för det priset. Majoriteten har ändå betalat mellan 6000-7000kr för ett kort. I den prisklassen ligger trots allt inte 3070 så illa till.