Permalänk
Medlem

Min 5900x beställd 15:03 från Webhallen står nu att den ska komma till min butik i Linköping på måndag

Ordernummret slutar på: 01xx (Sista siffrorna är hyfsat i början på 0-100)

Då kan jag avboka beställningen på Dustin som beräknas till 23e December när jag väl hämtat på webhallen

La till info om Dustin beställning
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

https://i.imgur.com/1P5n8Dm.png

Nu händer det saker på Komplett gällande 5800X!

Boom shakalaka, Gick från hel gul 2 Dec till 4 Dec till halvgrön 6 Dec.

@Komplett lager works in mysterious ways.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

Boom shakalaka, Gick från hel gul 2 Dec till 4 Dec till halvgrön 6 Dec.

https://i.imgur.com/B6NDrha.png

@Komplett lager works in mysterious ways.

När beställde du? Min har varit rena rama bergochdalbanan när det gäller förväntat lagerdatum... Först 2:a december, sen 3:e januari och tillbaka igen minst 3 gånger.. Det tär ju på psyket

Beställt 21/11

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Skrivet av Isorien:

Beställde en 5900x från inet 27/11 och datumet i ordern ändrade sig från 18dec till 30dec idag.

Samma här. 5900x ifrån Inet. Beställning lagd 16/11. Datumet var först 11 dec nu är den 30 dec.
Har även ordrar på Netonnet och Dustin för 5900x men det ser mer troligt ut att Inet kommer hinna först.

Permalänk
Skrivet av arganis:

https://i.imgur.com/1P5n8Dm.png

Nu händer det saker på Komplett gällande 5800X!

Min flyttades nu från den 9:e till den 8:e, fast fortfarande bara gul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNinja:

När beställde du? Min har varit rena rama bergochdalbanan när det gäller förväntat lagerdatum... Först 2:a december, sen 3:e januari och tillbaka igen minst 3 gånger.. Det tär ju på psyket

Beställt 21/11

05/11/2020 15:05

Permalänk
Medlem

Beställde 5600x förra veckan och stod att det skulle komma in i lager i mitten av december och sen stod det vid årsskiftet hos inet.
Men fick igår sms att den plockas och dom har nu skickat den.
Blev glatt överraskad och det blir att dona dator på fredag när jag är ledig.

EDIT: Med tanke på att fler som väntat längre i kö fått från inet måste dom fått in fler än planerat.
Verkar ha beställt från rätt ställe vid rätt tid för att få den så fort som möjligt.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Beställde 5600x förra veckan och stod att det skulle komma in i lager i mitten av december och sen stod det vid årsskiftet hos inet.
Men fick igår sms att den plockas och dom har nu skickat den.
Blev glatt överraskad och det blir att dona dator på fredag när jag är ledig.

Haha rackars, det var precis då jag beställde fast från Komplett och nu i efterhand verkar det som att Komplett var helt felt ställe att köpa från.
Med tanke på det någon skrev att dom verkar plocka undan en del till färdigbyggen(låter troligt eftersom dom vill nog gärna sälja sina såna), samt även att Komplett har massa Norska kunder, vilket ger en ännu mindre chans att få tidigt.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Samma här. 5900x ifrån Inet. Beställning lagd 16/11. Datumet var först 11 dec nu är den 30 dec.
Har även ordrar på Netonnet och Dustin för 5900x men det ser mer troligt ut att Inet kommer hinna först.

Strax efter orderbekräftelsen från Netonnet fick man medelandet:
"Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order."

Har du fått någon löpande information från dem angående din order?

Permalänk
Medlem

För någon som i samband med Black Friday fick för sig att bygga ny dator och nu saknar en processor - vilket ställe är lämpligast att beställa 5900x från? Vill ju såklart ha det asap men inser ju att det är långa köer mest överallt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av aspen85:

För någon som i samband med Black Friday fick för sig att bygga ny dator och nu saknar en processor - vilket ställe är lämpligast att beställa 5900x från? Vill ju såklart ha det asap men inser ju att det är långa köer mest överallt :/

Skulle gissa på Inet, de verkar ha varit snabbast och levererat mest när det kommer till dessa processorer.

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt hängt med här angående hur ofta och hur stora leveranser som sker. För en som beställde 5900X på Webhallen i fredags, vad gissar vi på då? Mars?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av goat:

Strax efter orderbekräftelsen från Netonnet fick man medelandet:
"Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order."

Har du fått någon löpande information från dem angående din order?

Inte än och det är nog inte så konstigt heller. Jag la min order till Netonnet och Dustin mycket senare. Igår faktiskt. Mest som säkerhet för att försöka få ett exemplar. Så det är för tidigt att säga. Jag kan försöka komma ihåg att uppdatera i denna tråd när jag får något. Det är därför jag tror mer på leverans ifrån Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Inte än och det är nog inte så konstigt heller. Jag la min order till Netonnet och Dustin mycket senare. Igår faktiskt. Mest som säkerhet för att försöka få ett exemplar. Så det är för tidigt att säga. Jag kan försöka komma ihåg att uppdatera i denna tråd när jag får något. Det är därför jag tror mer på leverans ifrån Inet.

Själv beställde jag från Netonnet för 6 dagar sen, men ingen uppdaterad information har dykt upp än så den informationen om kommande information verkar vara mer av karaktären "automagisk bullshit".

Permalänk
Medlem

Är också i skaran som köar för 5900x. Beställde hos NetOnNet 26/11. Men eftersom de inte ger någon mer info (har varit i kontakt med chatten, dem har inget att ge), ställde jag mig i kö hos Inet nu också.
Får se vem som levererar. Eller kanske ytterligare någon råkar få in 5900x, amazon?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Skrivet av goat:

Själv beställde jag från Netonnet för 6 dagar sen, men ingen uppdaterad information har dykt upp än så den informationen om kommande information verkar vara mer av karaktären "automagisk bullshit".

Det har nog säkert att göra med det faktum att nästan alla ÅFs kundservice är totalt överbelastade med samtal och liknande ärenden just angående lagerstatus.
Menar tom. Inet skickade ut ett mail igår angående just detta där de i princip säger att det är meningslöst att ringa kundservice för att kolla lagerstatus då informationen på din order är det som gäller.

Jag har t ex försökt få tag på Webhallens kundservice för en annan order jag hade men det var i princip omöjligt nu under black friday.

I slutändan det enda vi alla kan göra är vänta. Vänta tills någon order tillslut levererar och ta emot den. Se att allt fungerar som det ska sedan avboka de andra ordrarna man har ute.

Permalänk
Medlem

@webhallen hur ser det ut med 5800X hos er, får ni in något denna veckan/början på nästa vecka?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Är det bara för mig av alla dom som fick sin 5600x skickad av inet igår som inte kan spåra försendelsen? Står bara att den är registrerad. Och inet säger att den skickades igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

@webhallen hur ser det ut med 5800X hos er, får ni in något denna veckan/början på nästa vecka?

Igår stod det på 5800x sidan att 31st var hos leverantör, men nu står det inget om det. Mina nervösa sammanbrott börjar få egna sammanbrott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sergejz0rk:

Är det bara för mig av alla dom som fick sin 5600x skickad av inet igår som inte kan spåra försendelsen? Står bara att den är registrerad. Och inet säger att den skickades igår

Som det stod i mailet du antagligen fått så är den är färdigförpackad och uppstaplad för avhämtning av fraktbolaget/PostNord. Den lämnar antagligen lagret rent fysiskt senare i eftermiddag, om den inte redan är på väg till en terminal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sergejz0rk:

Är det bara för mig av alla dom som fick sin 5600x skickad av inet igår som inte kan spåra försendelsen? Står bara att den är registrerad. Och inet säger att den skickades igår

Kan ta lite mer än 24h ibland upp till när den tom är framme.

Bara vänta och se

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Rip. Komplett ändrade min 5950X från 2a dec till 6e januari. Beställd 11/11.

@Komplett Tyvärr samma situation för mig, trodde det var ganska säkert att få processorn denna vecka men nu har det ändrats ända till nästa år, order nr: 38226252

Permalänk
Medlem
Skrivet av sergejz0rk:

Är det bara för mig av alla dom som fick sin 5600x skickad av inet igår som inte kan spåra försendelsen? Står bara att den är registrerad. Och inet säger att den skickades igår

Kan spåra den och ser att posten har lyckats leverera till ett annat utlämningställe än det som är brukligt för mig.

Jaja, att klaga på PostNord känns lite meningslöst då de inte lyckas alltid, de har inte ens som mål att alla brev ska levereras (läste jag någonstans)

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerex132:

@Komplett Tyvärr samma situation för mig, trodde det var ganska säkert att få processorn denna vecka men nu har det ändrats ända till nästa år, order nr: 38226252

*suck* samma för mig.

Permalänk

Hej!
@Webhallen

Det står beräknad leverans på 5600x om 9 dagar till butik i Malmö? Jag ligger gott till i kön, tror du att dom kommer snabbare än om 9 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sergejz0rk:

Är det bara för mig av alla dom som fick sin 5600x skickad av inet igår som inte kan spåra försendelsen? Står bara att den är registrerad. Och inet säger att den skickades igår

Har inget sådan problem, ser den i postnord spårningssida och den kommer fram idag.
Problemet jag har är att jag lyckades få ihop två datorer med 5600x, en med rtx3070 och den andra med 6800xt. En är redan igång och rullar hos min bror som fått det i present, men min saknar fortfarande minnen. Den enda, sista delen som är kvar.. Med tanke på dagens lager på CPU och GPU och det är just minnen jag kan inte få tag på...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerex132:

@Komplett Tyvärr samma situation för mig, trodde det var ganska säkert att få processorn denna vecka men nu har det ändrats ända till nästa år, order nr: 38226252

samma här börjar ångra att jag sålde intel systemet och köpte en ryzen 3100 placeholder

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk

Min 5900 ska finnas att hämta på måndag hos webhallen, har 0226. Woho!

Eller då på centrallager på måndag, men ändå en trevlig vecka verkar det bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaginger:

Min 5900 ska finnas att hämta på måndag hos webhallen, har 0226. Woho!

Det låter lovande, själv har jag 0275 (15:03) och räknade fram tills nu kallt med jul/mellandagar för leverans. Eftersom det bara är CPU som fattas så kanske man snart kan börja bygga ihop delarna. Kartongerna börjar bli dammiga nu.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sergejz0rk:

Är det bara för mig av alla dom som fick sin 5600x skickad av inet igår som inte kan spåra försendelsen? Står bara att den är registrerad. Och inet säger att den skickades igår

Jag har exakt samma som dig. Får hoppas de släpper snart så vi ser att de är på väg!