PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av pone:

Lyckades också plocka en SE på Netonnet, om det blir vinst på Elgiganten så delar jag ut min kod till någon här

Samma här!!!

Nu det är bara att googla vart ligger ombudet jag panik valde! lol

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk
Medlem

Fuuuuukk, såg kommentaren om NoN 10:38 men tooo late.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjW:

Samma här!!!

Nu det är bara att googla vart ligger ombudet jag panik valde! lol

Grattis att du norpa en hoppas du hittar ombudet
Ställer mig gärna i kö för kod om du ska dela ut en 😊

Permalänk

Har följt tråden ett tag men gjorde ett konto först nu för att jag måste få beklaga mig över hur Distill precis svek mig totalt ;_; Har den inställd på att checka bl.a. NetOnNet med ~30 sekunders intervall men av någon anledning reagerade den aldrig på att det gick att beställa nyss? Däremot fick jag en notifikation på att det hade tagit slut...

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för att NoN har ett andra släpp som senast. Tills dess ska jag dunka huvudet i väggen. 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

För alla som lyckades lägga en beställning på NoN nyss och har fått en bekräftelse, vilken tid kom den in? Fick min 10:34.

10:38

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaniljsemla:

Har följt tråden ett tag men gjorde ett konto först nu för att jag måste få beklaga mig över hur Distill precis svek mig totalt ;_; Har den inställd på att checka bl.a. NetOnNet med ~30 sekunders intervall men av någon anledning reagerade den aldrig på att det gick att beställa nyss? Däremot fick jag en notifikation på att det hade tagit slut...

Övervakar du köpknappen eller lagerstatus?

Permalänk
Medlem

Fick också bekräftelsen på Netonnet 10:34, hade redan min PS5:a i kundkorgen efter den felaktigt låg ute en minut tidigare i veckan. Så nu var det bara att checka ut beställningen. Distill notiferade mig 5 min senare att de var slut så det gick sjukt snabbt.

Bara hoppas att posten levererar expressfrakt nu.

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Övervakar du köpknappen eller lagerstatus?

Båda!

Jag misstänker nästan att det blev någon glitch så att den aldrig spelade meddelandeljudet även fast den märkte skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Grattis att du norpa en hoppas du hittar ombudet
Ställer mig gärna i kö för kod om du ska dela ut en 😊

Tackar! Noterar din plats i kön. Du har plats 1.

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk
Medlem

Måste få ventilera mig..

Det är Corona, det är komponentbrist, det är stor efterfrågan, det är scalpers, det är m.m. m.m. Hur mycket kan man skylla på egentligen? Och går inget att förutspå? Och åtgärda?

Och vad har Nordic film med tv-spel att göra? Varför är dom inblandade i kedjan? Fler kockar, sämre soppa!?

Utlottningen på EG är jag med på igen, men den tror jag inte ens på längre. Förväntar mig ett tyvärr mail (som vanligt) därifrån senare idag.

Allt med denna "lansering" tycker jag sköts under all kritik. Sony, NF och ÅT är alla helt värdelösa och ger knapphändig eller ingen information. Känns som det är första gången dom gör ett produktsläpp ju!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk

ÄNTLIGEN fick man tag på en PS5 SE på Netonnet!

Nu ska jag börja förbereda en annons på blocket och sälja den dyrt!!!

Nädå! Bara skojade. Nu ska det förberedas utrymme i spel-rummet samt aktivera Playstation Plus ! 🥳

Permalänk
Medlem

Jag lyckades också få tag på en på NoN, fick bekräftelse 10:34.....

Blev precis medlem här men har följt denna tråd i någon månad. Jag är ingen spelnörd men ska snart bli. PS5:an blir min första konsol sedan N8bits. Har kört Distill som flera andra här och har två gånger tidigare haft ps5:an i varukorgen men när jag klickat betala så har det kommit fram en rödmarkerad text om att den är slutsåld. Vilket har varit riktigt frustrerande.......fram tills nu då jag lyckades.

Det jag gjorde annorlunda denna gång är att jag lät PS5:an vara kvar i varukorgen från senast (dvs. lät sidan vara kvar öppen) med alla uppgifter ifyllda, så när det väl plingade till idag så tryckte jag direkt på betala (valde kontokort) fyllde i uppgifterna så var det klart. Kanske kan vara till hjälp till er som tyvärr inte lyckades denna gång....

Permalänk
Avstängd

Kan också ställa mig i kö för alla dessa vinster i EG-lotteriet. Själv lär man väl inte vinna någon ändå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjW:

Tackar! Noterar din plats i kön. Du har plats 1.

Kör du samma pålitliga kösystem som vissa ÅF? Isåfall ställer jag mig också glatt i kön.

Permalänk
Medlem

Om det är kö så ställer jag mig gärna snällt i kön, kommer dela här själv om jag vinner.

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Jag håller tummarna för att NoN har ett andra släpp som senast. Tills dess ska jag dunka huvudet i väggen. 😋

Samma här, skulle trycka sista knappen men då va dem slut...

Permalänk
Medlem

Hej, följt tråden länge.
Lyckades nu beställa från NetOnNet, fick bekräftelse 10:38 men det var ett par minuters delay från att jag la beställningen. Jag har pratat med NetOnNet och de sa att de hade en reserverad åt mig. Jag valde hemleverans (tror imorgon? Gick för snabbt ) med Best.

Permalänk

Jag tar gärna någon lycklig netonnetares plats i Elgigantens lotteri 👌

Permalänk
Medlem

Pratade med kundsupporten på NetOnNet, mitt exemplar var reserverat av den batch de fick in häromdagen (när vi alla flög upp och fick dem i kundkorgen men inte kunde köpa). Med andra ord skickas mitt idag eller imorgon och behöver inte vänta så länge på leveransen.

Informationen kanske kan vara av intresse för någon annan som fått tag i ett, att konsolen kommer skickas snart och inte behöva vänta till de får in en ny batch dvs.

Permalänk

Fan att man alltid ska missa när det släpps konsoler 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjorreone:

Fan att man alltid ska missa när det släpps konsoler 😂

Det stinker! Jobbar inte hemifrån/vid hemdatorn så har inte möjlighet att ha distill på. Men med tanke på att flera fått en konsol nu kanske man har någon tiondels sekund extra på sig att få en nästa gång..!

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt från mediamarkt, har ni hört något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

För alla som lyckades lägga en beställning på NoN nyss och har fått en bekräftelse, vilken tid kom den in? Fick min 10:34.

Jag fick min bekräftelse 10:35

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Asså det är helt sinnessjukt hur ofta jag missar dem spontana släppen.

Känns som om att det var enklare att få tag på en konsol i november än vad det är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaniljsemla:

Båda!

Jag misstänker nästan att det blev någon glitch så att den aldrig spelade meddelandeljudet även fast den märkte skillnaden.

Okej, det låter ju som något fel med Distill. Jag skulle satt upp övervakning på NoN på nytt bara för säkerhets skull.

Permalänk
Skrivet av phm:

Det stinker! Jobbar inte hemifrån/vid hemdatorn så har inte möjlighet att ha distill på. Men med tanke på att flera fått en konsol nu kanske man har någon tiondels sekund extra på sig att få en nästa gång..!

Haha ja börjar också tänka så ju fler som får ju större chans är det för oss att få tag på en 👍

Permalänk
Skrivet av RobinK:

Ni som har beställt från mediamarkt, har ni hört något?

Nope, supporten säger fortfarande Q1 när man ställer frågan om leverans..
Beställde 10/10 men jag såg här i tråden att någon beställt 6/10 och fått leverans. Så jag håller tummarna att det snart är min tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

För alla som lyckades lägga en beställning på NoN nyss och har fått en bekräftelse, vilken tid kom den in? Fick min 10:34.

10:33 fick jag min bekräftelse i mailen..

Permalänk

Kan inte klockan bli 13 redan, efter mitt fiasko med net on net för 3dje gången så hoppas jag verkligen på detta