PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

NoN har även skickat min. Min mailbox:

13:11: Elgiganten - Tyvärr, du blev inte utvald
13:12: NetonNet- Din order har skickats!

Nån gång i livet ska man ju ha tur alltså. Vilken torsdag!

Visa signatur

| Define R5 | Gigabyte x570 Gaming X | Ryzen 5600x @ 4850mhz | Arctic Freezer 280II |
| 32GB PC3600 DDR4 | RTX 3080 | Samsung 980 Pro SSD | Lenovo Legion Y34wz-30 |
| Junk e7440 laptop i5, 8GB, linux mint etc. + stickers | PS5 |

Permalänk
Medlem

Gött att NoN har skickat paketet för det blev som vanligt nedan

Du blev tyvärr inte utvald denna gång! Så fort vi får besked om fler leveranser av Playstation 5, så kommer vi att hålla en utlottning igen. Vid varje tillfälle så behöver du registrera dig på nytt

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Brukar dem även sälja ut dem i butik eller kör de bara online?
Tänker på MM, NON och EG

Permalänk
Medlem

Missa Netonnet dropen med ca 5min.
Hade ingen tur med Elgiganten. Tredje gången man var med.
Kanske nästa gång 😜.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braffor:

Brukar dem även sälja ut dem i butik eller kör de bara online?
Tänker på MM, NON och EG

Säljs inte fysiskt i någon av butikerna efter Sonys önskan vid releasen. Dock kan konsoler hämtas ut i vissa butiker men de beställs digitalt.

Permalänk
Medlem

Jaha, ingen tur den här gången. Valet är riggat.😂 Det är väl nu man ska be vänligt om en kod och sticka in ett tjockt kuvert under bordet. 😉

Permalänk

De säger att man inte får sälja vidare koden och att den är personlig så vet inte om den är kopplad till medlemskap på nått sätt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av KingKongKing:

De säger att man inte får sälja vidare koden och att den är personlig så vet inte om den är kopplad till medlemskap på nått sätt?

Jag vann på EG idag, mitt tredje försök. Då jag redan köpt en på NoN i dagens släpp så gav jag den till en av er som inte vann i dagens EG. Hen lyckades utan problem köpa med koden.

Permalänk
Medlem

Och besvikelsen över amazon kvarstår ännu mer....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mds1970:

Jag vann på EG idag, mitt tredje försök. Då jag redan köpt en på NoN i dagens släpp så gav jag den till en av er som inte vann i dagens EG. Hen lyckades utan problem köpa med koden.

Har din från NoN blivit skickat än?

Permalänk
Medlem

Leveransbekräftelse och kollinummer mottaget för beställning från NetOnNet tidigare idag! Jakten är över.

Tyvärr inte utvald i Elgigantens lotteri, annars hade jag gärna delat koden här...

Önskar er lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mds1970:

Jag vann på EG idag, mitt tredje försök. Då jag redan köpt en på NoN i dagens släpp så gav jag den till en av er som inte vann i dagens EG. Hen lyckades utan problem köpa med koden.

Vill ge ett *STORT* tack och varmt välkommen till vår nya medlem som registrerade sig på forumet idag för att du delade med dig av din EG kod <3
Dessutom stort grattis din nya konsol du med!

Permalänk
Medlem

Dissad av Elgiganten igen. Har inga problem med att ta över någons extrakod på en SE..!

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Jag har inte förhandsbokat någon PS5 utan lever på hoppet om att försöka hugga en, antingen via en utlottning, eller likt släppet idag på NoN. Vilka sidor är det som ej tillämpar kösystem, utan kör "först till kvarn". Tänkte lägga in ett par i distill...

Permalänk
Avstängd

Inget för mig heller, fan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Blev inget här heller på utlottningen, får bara hoppas att inet får in en leverans snart, så man äntligen kan börja lira

Permalänk
Medlem

Vann inte denna gång heller på Elgigantens utlottning, vilken besvikelse. Försöker få tag på en ps5 som överraskning till sonen som ska opereras snart. Om någon vänlig själ har en kod över som den inte behöver tar jag mer än gärna emot en.

Permalänk

Andra gången du är inte utvald..
Får sitta ned i båten och vänta på min förbokade PS5 disc ed från MM.

Permalänk

Ingen som har nån aning om hur det går i Dustins köer?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Jag har inte förhandsbokat någon PS5 utan lever på hoppet om att försöka hugga en, antingen via en utlottning, eller likt släppet idag på NoN. Vilka sidor är det som ej tillämpar kösystem, utan kör "först till kvarn". Tänkte lägga in ett par i distill...

NetOnNet, CdON och POWER.se vad jag vet som kör the real deal med släpp så folk kan få tag i en enhet.

Lotterierna Elgiganten har är enligt mig ett stort skämt och ett försök till att få följare/medlemar i deras kundklubb och därav få tillgång till data om människor som man tillåter dem. Jag har inget emot elgiganten, fick själv min egna PS5 där ifrån vid släppet på releasedagen, men utlottningarna är ett skämt.

Permalänk
Medlem

Eg Kanske behövs att köra bundles typ ps5+ kontroll +spel eller psn kort.
Utlottning funkar inte...

Permalänk
Medlem

Har någon nån kod över??

Permalänk

Om man inte fått mail än, är det positivt? (En kollega har inte fått mail än fast jag och alla andra verkar blivit informerade)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Jag har inte förhandsbokat någon PS5 utan lever på hoppet om att försöka hugga en, antingen via en utlottning, eller likt släppet idag på NoN. Vilka sidor är det som ej tillämpar kösystem, utan kör "först till kvarn". Tänkte lägga in ett par i distill...

Säg att du redan fått svar, men vill tillägga att MaxGaming haft släpp då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Om man inte fått mail än, är det positivt? (En kollega har inte fått mail än fast jag och alla andra verkar blivit informerade)

Troligtvis är det ett tråkigt besked. Har ni kollat skräpposten? Annars har jag förstått det som att EG är snabba på att skicka ut sina vinster.

Permalänk
Medlem

Fjärde gången man inte blev utvald...men det var ju väntat.

Att man kan ge eller sälja sin kod till nån annan känns inget vidare. Jag trodde faktiskt den var personlig. Att EG påstår att dom har ett rättvist system (och alla har samma chans) är ganska långt från verkligheten!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Grattis alla vinnare!

Själv fortsätter jag väntan... men hoppas på en bra helg även utan PS5

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Fjärde gången man inte blev utvald...men det var ju väntat.

Att man kan ge eller sälja sin kod till nån annan känns inget vidare. Jag trodde faktiskt den var personlig. Att EG påstår att dom har ett rättvist system (och alla har samma chans) är ganska långt från verkligheten!

Håller med! Tyckte idén från början var klockren men jag tkr inte att de sköter det så snyggt som de hade kunnat.

Permalänk
Medlem

Är ju smått komiskt att man väntat i ett år snart på WH utan att få någon, medans andra kan plocka en på dagen med lite tur från NoN, ELG osv.