PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Ingen ny uppdatering från PostNord så har svårt tro min kommer imorgon. Jag bor i Skåne men inte längre i Malmö som ju har lördagsleverans.

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Hmmm, beställde samma dag o kanske 1 timme innan dig.
Inget bekräftat här inte.

/Homer_S

Skrivet av nissehult1337:

Samma här fast beställde 2h efter, en standard 25/6, 16:07.
Inget bekräftat.

Trist, valde ni leverans till postombud eller upphämtning i varuhus? Betalade ni i förskott? Skulle kunna vara så att leverans till postombud och/eller förskottsbetalning ger förtur hos Mediamarkt.
Uppenbarligen har i alla fall Mediamarkt börjat beta av kön och det går fortfarande att lägga beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sir_Dude:

Trist, valde ni leverans till postombud eller upphämtning i varuhus? Betalade ni i förskott? Skulle kunna vara så att leverans till postombud och/eller förskottsbetalning ger förtur hos Mediamarkt.
Uppenbarligen har i alla fall Mediamarkt börjat beta av kön och det går fortfarande att lägga beställningar.

Betalade med klarna som jag alltid gör online och får notifikation från klarna inom sekunder.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Ingen ny uppdatering från PostNord så har svårt tro min kommer imorgon. Jag bor i Skåne men inte längre i Malmö som ju har lördagsleverans.

Den har redan kommit. PostNord är överlägset bäst av transportbolagen.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Den har redan kommit. PostNord är överlägset bäst av transportbolagen.

Håller med. Man hör mycket klagomål men för mig har de alltid varit vindsnabba. Nu har ju dock Instabox kört om Postnord när det kommer till snabbhet men de är ju fortfarande begränsade av storlek och vikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Håller med. Man hör mycket klagomål men för mig har de alltid varit vindsnabba. Nu har ju dock Instabox kört om Postnord när det kommer till snabbhet men de är ju fortfarande begränsade av storlek och vikt.

PostNord är så bra, synd bara att de ännu inte utökat lördagsleveransen.

Håller med om Instabox. Budbee Box har varit snabbare än Instabox ibland (beroende på när paketen skickas/beställningstid, annars är de väl lika bra).

Permalänk
Medlem

Beställde på MM 24/6 kl.11.20
Ps5 standard + extra kontroll
Expressleverans (Minns ej om jag kunde välja något annat)/Klarna faktura

Inget nytt sedan orderbekräftelsen 24/6 så de verkar inte riktigt beta av i tur och ordning, utan lev/betal-metod påverkar som sagt uppenbarligen.

Återkommer när jag får mer info från MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Håller med. Man hör mycket klagomål men för mig har de alltid varit vindsnabba. Nu har ju dock Instabox kört om Postnord när det kommer till snabbhet men de är ju fortfarande begränsade av storlek och vikt.

Igår stod det i Postnord-appen att mitt PS5 skulle levereras idag, men när jag kollade imorse så var det ändrat tills på måndag.. Tyvärr får jag inte packa upp och leka med det i helgen. Men skit samma. Ska ju vara fint väder ändå

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Någon här som har fått tag i en konsol genom http://gpukollen.ingman.me/ ? Har inte plingat en enda gång senaste 48 h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajjehakanson:

Någon här som har fått tag i en konsol genom http://gpukollen.ingman.me/ ? Har inte plingat en enda gång senaste 48 h.

Det plingade precis till, finns två stycken på Inet i Göteborg (sisjön).

Permalänk
Skrivet av Dajjehakanson:

Någon här som har fått tag i en konsol genom http://gpukollen.ingman.me/ ? Har inte plingat en enda gång senaste 48 h.

Har inte varit något släpp på någon av dem butikerna utöver NoN kl 10 i onsdags.

Permalänk
Medlem

Står att där är 2 i lager i Sisjön: https://www.inet.se/produkt/6609649/sony-playstation-5
Kan ju vara fel dock.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Hoppas att de kommer någon mer stans idag. Är så jäkla sugen på ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av OPVN:

Beställde på MM 24/6 kl.11.20
Ps5 standard + extra kontroll
Expressleverans (Minns ej om jag kunde välja något annat)/Klarna faktura

Inget nytt sedan orderbekräftelsen 24/6 så de verkar inte riktigt beta av i tur och ordning, utan lev/betal-metod påverkar som sagt uppenbarligen.

Återkommer när jag får mer info från MM.

Precis som mig, med undantaget att jag beställde 23/6. Jag inväntar också svar på hur de prioriterar sina beställningar.

Visa signatur

i7-9700k @ 3,6GHz | ASUS RTX 2070 STRIX GAMING OC | Gigabyte Z390 AORUS Pro Wifi | HyperX 2x8GB 3200MHz | Corsair RM750X 750W | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus | Corsair Carbide 275Q

Permalänk
Medlem

Inte mycket action idag...

Permalänk

Nae Fyfan, hoppades på idag.

Permalänk

NoN la in sidan för diskversionen i förmiddags. Vanligtvis gör det de när de ska släppa några. Men verkar inte som det den här gången..

De tar alltid bort den från menyerna så enda sättet att komma till produktsidan är via länk

Permalänk

Aokej, så du tror inte att det kommer släpps idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajjehakanson:

Nae Fyfan, hoppades på idag.

Joho. Det plingade till i http://gpukollen.ingman.me/ idag. Många som stannade allt annat och kollade in Inet vill jag lova
Synd bara att det inte gick att beställa ngt. Jag hade turen att få köpa en av avenger90 som fåt them två. Stort tack! Återkommer när jag vet vad han verkligen skickat...

Permalänk

Menar du att det kom in i lagret på nån annan sida än inet?

Permalänk

Finns det en chans att det släpps konsoler på helgerna?

Permalänk
Medlem

DHL levererade min PS5 idag.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarMint-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Skrivet av Dajjehakanson:

Finns det en chans att det släpps konsoler på helgerna?

Kanske 5% chans

Permalänk
Medlem

Fem polare som beställde från MM (för klubbmedlemmar) den 24/6 när det stod "upp till två veckors leveranstid med röd text" har alla fått leverans idag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fem polare som beställde från MM (för klubbmedlemmar) den 24/6 när det stod "upp till två veckors leveranstid med röd text" har alla fått leverans idag.

Standard eller Digital?
Beställde digital den 23e och min är inte skickad.

Permalänk

Hej,

Vill bara tacka tråden för hjälpen att få tag i en PS5a. Blev en Standard även om jag velat ha en Digital, orkade inte vänta på dem.
Det som gjorde tricket till slut var: http://gpukollen.ingman.me/
Hade igång den på jobbet, plinga till och beställde på NoN, fick hemleverans samma dag, spelade Warzone påkvällen och var mycket nöjd.

Nya kontrollen är underbar men saknar mina Back Buttons från PS4an, inga problem dock då du kan koppla PS4a kontroller till PS5. Lite ledsen dock då nya kontrollen känns så sjukt mycket bättre. Tips för er som vill ha Back Buttons men inte Scuf:
https://www.amazon.com/gp/product/B095GYN38L/ref=ppx_od_dt_b_...
Inte testat än men fått riktigt bra reviews

Hoppas ni andra får tag på era konsoler så snart som möjligt!

Ha de gött haaaaj

Permalänk
Medlem

Fick mail från MM att dom precis har skickat paketet.

Beställde 24/6.

Efter en jävla pissdag på jobbet blev man lite glad nu!

Visa signatur

7800X3D | MSI MPG B650 Carbon WIFI| Kingston DDR5 6000CL32 | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Kingston Fury Renegade 2TB | ASUS 27" ROG Swift PG279QM och Acer Predator XB252Q 240Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av evosu:

Fick mail från MM att dom precis har skickat paketet.

Beställde 24/6.

Efter en jävla pissdag på jobbet blev man lite glad nu!

Grattis!
Misstänker att det var standard och inte digital edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evosu:

Fick mail från MM att dom precis har skickat paketet.

Beställde 24/6.

Efter en jävla pissdag på jobbet blev man lite glad nu!

Fick också mail strax efter 17 att min var slickad från MMs lager.
Beställde standard med extra kontroll 25/6 10:04
Betalade med klarna.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Någon som varit med om att dem släpper konsoler på helgen?