PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Jag sålde min för 4000 kronor med en extra handkontroll och lite spel. Konsolen och den extra handkontrollen i sig var köparen villig att betala runt 2750 kronor för.

Ok, tack. När var det?

Jag har en massiv PS4-samling. Dessvärre har jag inte spelat många av de så vill behålla de bästa men kan tänka mig inkludera ett par "skitspel" för att få upp värdet och har någon dubblett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Ok, tack. När var det?

Jag har en massiv PS4-samling. Dessvärre har jag inte spelat många av de så vill behålla de bästa men kan tänka mig inkludera ett par "skitspel" för att få upp värdet och har någon dubblett.

Det var i December förra året.

Permalänk
Medlem

MaxGaming har konsol igen.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

MaxGaming har konsol igen.

Står bara "Bevaka" för mig

Permalänk
Medlem

Deras hemsida ballar ju ur lika bra som elgigantens gör, lite imponerad!

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Står bara "Bevaka" för mig

Troligen så var det bara någon enstaka konsol, kanske makulerad av systemet. Backar man ut utanför produktsidan så står det att det finns i lager, men i produktsidan så står det 0 i lager.

Permalänk

Kollade efter k_jacobsson skrev, då stod det "2st i lager", men hade chans att lägga i kundvagn.

Permalänk

Jag försökte igen just nu på MaxGaming, och det fanns mindre än 5 enheter i lager, men den här gången fungerade det att lägga till i kundvagnen. Jag lyckades slutföra köpet och det är nu "Mottagen i systemet" efter att jag fick e-postmeddelandet med orderbekräftelse. Låt oss hoppas på det bästa!

Permalänk
Medlem

Nu står min som Skickad på Netonnet Tog snigelfrakt-alternativet. Så ni andra borde ha fått dem skickade nu också

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Beställde snigel på non igår och skickades nu. Beräknas komma imorgon 😁

Permalänk
Medlem

Även om det är frustrerande att ständigt vara sen till släppen så känns det ändå bra att vissa härinne faktiskt får tag i några. Ska vara gräsänkling i slutet av månaden och det vore GALET nice att få lira lite PS5 då....

Permalänk
Medlem

Inet hanterar ordrar som är lagda i slutet av mars nu (PS5 SE)

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Bara idag, 16 nya annonser på PS5'or enbart på Blocket. Snart får de börja sälja de för max 6000-6500 för blir av med dom.

Visa signatur

Meh

Permalänk

Min beställning på MaxGaming är nu "Skickad". Postnord visar det redan för mig. Det fungerade mycket bättre än jag förväntade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredericogalvao:

Min beställning på MaxGaming är nu "Skickad". Postnord visar det redan för mig. Det fungerade mycket bättre än jag förväntade mig.

Nu e mitt registerat i postnord appen med:)
Whoho order skickad:)

Permalänk
Medlem

Händer det att det kommer plötsliga släpp även kvällstid?

Permalänk
Skrivet av Falle89:

Var precis i kontakt med MMs support gällande min order lagd 23/6 för att kolla status (då ett par i tråden som lagt order senare fått sin utskickad). Supporten sa då att jag inte skulle förvänta mig att den kommer inom de utsatta 2veckorna, han trodde betydligt längre tid.

Chansade att beställa en Standard Edition inkl extra handkontroll från Mediamarkt på midsommarafton 25/6 kl14.01 eftersom de skrev att beräknad leveranstid är ca 2 veckor. Fick leveransbesked nyss att frakt är bokad med Postnord och att paketet väger 7,8kg, så det lär inte bara vara den extra handkontrollen.

Jag valde vanlig hemleverans samt betalade med kreditkort, dvs låg ute med pengarna, det kanske kan ha hjälpt till att få prio i kön!?

Kan förhoppningsvis plocka ut den imorgon. Tack alla som tipsat!

Permalänk

Fick nyss Mail om att det fanns 5st inne i lager på Kjell och company men när jag väl gick in på hemsidan så gick det inte att lägga varan i varukorgen så kontaktade supporten och då sa snubben jag pratade med att det var ett fel av dem och det fanns inga på lagret. 🤦‍♂️

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pv2b:

Maxgaming har droppat
20+ i lager
https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5

Jag har lagt beställning så det går att beställa iaf

Slutförd & skickad kl 15.28 idag, så det blir väl redan imorgon!

Skrivet av pv2b:

PS5 + kontroll verkar vara beställbar via Mediamarkt just nu. Står "Ej i webblager - fördröjd leverans" men det går ju att beställa. "Beräknad leveranstid: ca 2 veckor" står det. Måste vara medlem i Mediamarkt Club.

Chansade på att lägga en beställning, och jag har fått en bekräftelse. Oklart om det går (informationen är ju något tvetydig), men det är ju garanterat att man inte får någon om man inte beställer iaf.

Kom så långt att jag fick betala och fick en orderbekräftelse per mail iaf.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Den här blir det att avbeställa så fort jag fått hem den från Maxgaming och sett att den är felfri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Vad går en begagnad PS4 Pro för? Eventuellt med två handkontroller. Det är väl onödigt att behålla om man ska skaffa en PS5?

https://www.tradera.com/search?q=playstation%204%20pro&fromPr...

Minst 2000 kr verkar det som för med en handkontroll.

Skulle säga 2300 spänn med två handkontroller och ett par spel. Kommer sälja spelen för sig det ger bättre pengar

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceman02:

Beställde en ps5 digital edition från mediamarkt den 24e juni kl 17.00 och det står "Ej i webblager – fördröjd leverans, Leverans påbörjad" på kvittot. Har någon annan fått sin ps5 digital edition skickad som beställt den 24e juni?. Kan det vara så att digital edition versionen av ps5 levereras i mindre mängd jämfört med ps5 standard? Har sett flera i denna tråd som fått sina ps5 standard skickade som beställde vid 23e.

Beställde ett vanligt 23e och det kommer imorgon. Men det hjälper ju inte dig i din fråga kanske, bara att det skickas ut ps5 från mediamarkt

Visa signatur

Killen

Permalänk
Skrivet av Dajjehakanson:

Fick nyss Mail om att det fanns 5st inne i lager på Kjell och company men när jag väl gick in på hemsidan så gick det inte att lägga varan i varukorgen så kontaktade supporten och då sa snubben jag pratade med att det var ett fel av dem och det fanns inga på lagret. 🤦‍♂️

Jag chattade också med de för att jag har en order som låg sedan förra gången man kunde beställa där men sålde över sitt lagersaldo. Och till mig sa de att min va skickad nu så det kan vara det som gör att de va tvungna att höja saldot för att arbeta av de kvarvarande ordrarna 🙂

Konstig formulering
Permalänk

Asså jag håller på att gå i taket, min beställning på Mediamarkt blev annullerad och detta är inte första gången. Försökte köpa från dom en gång innan och då tappade dom bort mitt ps5 på lagret...... Extra gött av dom att skicka mailet nu när kundservicen är stängd....

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappuccino_cup:

Asså jag håller på att gå i taket, min beställning på Mediamarkt blev annullerad och detta är inte första gången. Försökte köpa från dom en gång innan och då tappade dom bort mitt ps5 på lagret...... Extra gött av dom att skicka mailet nu när kundservicen är stängd....

Har du beställt en tidigare alternativt har en beställning på gång redan nu utöver den som blev annulerad? Det står på sidan att de förbehåller sig rätten att annulera ordrar om man beställer mer än en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Bara idag, 16 nya annonser på PS5'or enbart på Blocket. Snart får de börja sälja de för max 6000-6500 för blir av med dom.

Yes, tror nog loppet är, mer eller mindre, kört för scalpers nu, sålde min digital till en arbetskamrat precis, för 4500:-, fick tag i en standard nu i veckan tack vare http://gpukollen.ingman.me/ , jag vill inte ta något scalperpris och inget idiotpris för att det ska locka allt för mycket för den jag sålde till att sälja den vidare så jag tyckte 4500:- var lagom

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Har du beställt en tidigare alternativt har en beställning på gång redan nu utöver den som blev annulerad? Det står på sidan att de förbehåller sig rätten att annulera ordrar om man beställer mer än en.

Nej MEN jag har en ps5 på mitt konto som dom då tappade bort och annullerade. Den står fortfarande där men antalet på beställningen är 0. Så det kan va så att dom tror att jag beställt innan och tog bort den, det är iallafall min slutsats ifall ingen annan får sin annullerad. Det är bara så surt att jag ska få så mycket problem bara för dom gjorde massa misstag på min förra beställning Dom sa också att jag skulle få ha kvar min beställning förra gången efter att dom tappade bort mitt ps5 på lagret och näta dag fick jag mail om att det blivit annullerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sir_Dude:

Chansade att beställa en Standard Edition inkl extra handkontroll från Mediamarkt på midsommarafton 25/6 kl14.01 eftersom de skrev att beräknad leveranstid är ca 2 veckor. Fick leveransbesked nyss att frakt är bokad med Postnord och att paketet väger 7,8kg, så det lär inte bara vara den extra handkontrollen.

Jag valde vanlig hemleverans samt betalade med kreditkort, dvs låg ute med pengarna, det kanske kan ha hjälpt till att få prio i kön!?

Kan förhoppningsvis plocka ut den imorgon. Tack alla som tipsat!

Hmmm, beställde samma dag o kanske 1 timme innan dig.
Inget bekräftat här inte.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Hmmm, beställde samma dag o kanske 1 timme innan dig.
Inget bekräftat här inte.

/Homer_S

Samma här fast beställde 2h efter, en standard 25/6, 16:07.
Inget bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nissehult1337:

Samma här fast beställde 2h efter, en standard 25/6, 16:07.
Inget bekräftat.

kikade närmare och min order e lagd redan 10:04.
Märkligt att andra får skickat innan mig då...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Best leverans slarvade bort mitt paket från netonet :-/
Håller tummarna på att det hinner dyka upp innan helgen.