PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde PS5 Disc + Kontroller från Mediamarkt 26/6, men ringde in och avbeställde eftersom jag fick tag på en från Maxgaming snabbare.

Trots avbeställningen så verkar Mediamarkt ändå ha skickat den idag kl 17.04... jaja. Så kan det gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Beställde PS5 Disc + Kontroller från Mediamarkt 26/6, men ringde in och avbeställde eftersom jag fick tag på en från Maxgaming snabbare.

Trots avbeställningen så verkar Mediamarkt ändå ha skickat den idag kl 17.04... jaja. Så kan det gå.

Sälj på blocket?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cooling23:

Sälj på blocket?

Säljer jag den någonstans så blir det till inköpspris här på Sweclockers marknad. Detta då om Mediamarkt gör det svårt för mig att göra en retur.

Känns mest rättvist att skicka tillbaks den, då Mediamarkt faktiskt tar beställningar och skickar ut dem i turordning.

Permalänk

Har inte hängt med ö.h.t gällande PS5, tillgång eller förväntad leverans till butikerna. För fysiskt köpt. Gav upp helt enkelt. Tycker det var/är katastrofalt dåligt av Sony att inte se det höga inkommande trycket efter maskinen. Att det är brist på komponenter/halvledare ser jag som en dålig ursäkt. Vet inte hur många gånger jag hört den ursäkten.

Nåväl, till the matter at hand. Finns det någon som helst information om när maskiner kan tänkas finnas tillgängliga i butik?
Vet dock att Sony jobbar på en förbättrad version av PS5 som förväntas komma sommaren 2022 eller mot julen 2022.
Vilket jag gladeligen väntar på. Men då ska det tamejfan finnas att köpa i butik. Ej online. Och i butiken ska man verifiera sig med BankID just för att undvika Scalpers.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Fick också mail strax efter 17 att min var slickad från MMs lager.
Beställde standard med extra kontroll 25/6 10:04
Betalade med klarna.

/Homer_S

Beställde tidigare samma vecka, men bad dom avboka den då det tog så lång tid och jag lyckades få PS5 R&C bundle på Webhallen 23/6. Nu fick jag dock notis från Postnord om att MM har skickat paket till mig..

De har bekräftat att ordern annulerats och fakturan på Klarna försvann, får se om jag får en till PS5a gratis eller om sändelsen försvinner från postnord inom kort antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

Beställde tidigare samma vecka, men bad dom avboka den då det tog så lång tid och jag lyckades få PS5 R&C bundle på Webhallen 23/6. Nu fick jag dock notis från Postnord om att MM har skickat paket till mig..

De har bekräftat att ordern annulerats och fakturan på Klarna försvann, får se om jag får en till PS5a gratis eller om sändelsen försvinner från postnord inom kort antar jag.

Har du fått kollinummer så skickas det nog, men de kommer kräva den tillbaka eller skicka en faktura för PS5an.
Sånt uppdagas alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodereng:

Tjena!

Tänkte kolla hur det har gått för folk som köpt via Komplett?
Jag gjorde en beställning 19e september men verkar inte vara i närheten av att få tilldelning ännu.

Jag beställde den 18:e september.

Inte hört något förutom prel 31 dec eller vad det står.

Skämtsida.

Hade jävla tur att få en från MM nu när man kunde beställa vid midsommar.

Visa signatur

7800X3D | MSI MPG B650 Carbon WIFI| Kingston DDR5 6000CL32 | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Kingston Fury Renegade 2TB | ASUS 27" ROG Swift PG279QM och Acer Predator XB252Q 240Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaakz:

Grattis!
Misstänker att det var standard och inte digital edition?

Ja det var standard med en extra handkontroll.

Visa signatur

7800X3D | MSI MPG B650 Carbon WIFI| Kingston DDR5 6000CL32 | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Kingston Fury Renegade 2TB | ASUS 27" ROG Swift PG279QM och Acer Predator XB252Q 240Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfbeard:

Har inte hängt med ö.h.t gällande PS5, tillgång eller förväntad leverans till butikerna. För fysiskt köpt. Gav upp helt enkelt. Tycker det var/är katastrofalt dåligt av Sony att inte se det höga inkommande trycket efter maskinen. Att det är brist på komponenter/halvledare ser jag som en dålig ursäkt. Vet inte hur många gånger jag hört den ursäkten.

Nåväl, till the matter at hand. Finns det någon som helst information om när maskiner kan tänkas finnas tillgängliga i butik?
Vet dock att Sony jobbar på en förbättrad version av PS5 som förväntas komma sommaren 2022 eller mot julen 2022.
Vilket jag gladeligen väntar på. Men då ska det tamejfan finnas att köpa i butik. Ej online. Och i butiken ska man verifiera sig med BankID just för att undvika Scalpers.

Mvh

Nu lider ju mer eller mindre hela världen av komponentbrist, senaste året har varit lite svårt att producera.
Företaget jag jobbar för har själva också stora problem med att få tag i komponenter till våra produkter.
Detta var inget Sony kunde förutse inför släpp.
Den information som fanns då var att det skulle finnas gott om enheter och bra produktion.
Vad jag hört ska produktion av komponenter skalas upp och förhoppningsvis börja avhjälpa komponentbristen som så gott som alla teknikföretag lider av.

Om de jobbar på en förbättrad version låter det spännande, den information jag läste var att de funderade på att byta ut komponenter för att kunna producera mer, och möta efterfrågan. Vad detta skulle innebära i prestanda vet väl ingen? Bättre? Sämre? Likvärdigt? Ett exempel är ju att de använder flera olika fläktar, som tyvärr inte är likvärdiga.
Gillar idén med att identifiera sig med BankID. Hade ännu mer gillat om man inte begränsade sig till en, så gärna även andra eIDn, tex Freja eID.

Permalänk

Puh! Det dök upp igår.

Det första som slog mig är hur tyst det är när man spelar jämfört med ps4 pro.
Sen att 60fps i Days Gone är jäkligt nice.

Skrivet av snygg_johan:

Best leverans slarvade bort mitt paket från netonet :-/
Håller tummarna på att det hinner dyka upp innan helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snygg_johan:

Puh! Det dök upp igår.

Det första som slog mig är hur tyst det är när man spelar jämfört med ps4 pro.
Sen att 60fps i Days Gone är jäkligt nice.

Min är inte tyst i alla spel, min enhet hade inget coilwhine i days gone men däremot är det ganska högt och irriterande coilwhine i hitman 3 (finns gratis bana) och wreckfest.

Testa något av dom spelen och se om den fortfarande låter lite, kör man med hörlurar är det väl inget problem, värre med tv högtalarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfbeard:

Har inte hängt med ö.h.t gällande PS5, tillgång eller förväntad leverans till butikerna. För fysiskt köpt. Gav upp helt enkelt. Tycker det var/är katastrofalt dåligt av Sony att inte se det höga inkommande trycket efter maskinen. Att det är brist på komponenter/halvledare ser jag som en dålig ursäkt. Vet inte hur många gånger jag hört den ursäkten.

Nåväl, till the matter at hand. Finns det någon som helst information om när maskiner kan tänkas finnas tillgängliga i butik?
Vet dock att Sony jobbar på en förbättrad version av PS5 som förväntas komma sommaren 2022 eller mot julen 2022.
Vilket jag gladeligen väntar på. Men då ska det tamejfan finnas att köpa i butik. Ej online. Och i butiken ska man verifiera sig med BankID just för att undvika Scalpers.

Mvh

Jobbar i elektronik branschen, komponent brist lär du höra i ett, två år till. Det är en giltigt ursäkt. Köpt in en krets till en kunds kort där kretsen idag kostar mer är hela kortet jämfört med innan det blev komponent brist. Om du nu väntar till den reviderade PS5an, varför klagar du. Själv bokade och fick jag en PS5a när den släpptes, fått tag i ytterligare en sadan dess. Vill man ha en så är det hyfflat enkelt att undvuda ockerpris och scalpers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajjehakanson:

Någon som varit med om att dem släpper konsoler på helgen?

Tror även du kan ta helg. Tveksamt att där släpps konsoler under helgen.
Gör som jag, var ledig och återuppta jakten på måndag!

Permalänk
Skrivet av Kvarnis:

Min är inte tyst i alla spel, min enhet hade inget coilwhine i days gone men däremot är det ganska högt och irriterande coilwhine i hitman 3 (finns gratis bana) och wreckfest.

Testa något av dom spelen och se om den fortfarande låter lite, kör man med hörlurar är det väl inget problem, värre med tv högtalarna

Asch då.
Jag får hem hitman 3 i början på veckan så får vi se.
Håller tummarna för att det inte är så farligt.

Testar då.

Permalänk
Medlem

Tänker att detta passar bättre i den här tråden då det inte tillräckligt specifikt för tipstråden, men om inte någon av mina bekanta är intresserade (vilket inte verkar vara fallet) så kommer jag att lämna tillbaka en till Netonnet i Umeå innan helgen är slut, så man kan hålla utkik där. Vet inte om dom skickar tillbaka till centrallager eller har den kvar i butik efter retur dock. Oöppnad iaf så det lär inte bli fyndvara.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

lämna tillbaka en till Netonnet i Umeå innan helgen är slut, så man kan hålla utkik där.

Du har inte vägarna förbi Skellefteå? 🙂 hade kört till Ume om inte bilen lagt ner för nån dag sen

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Hej alla. Snälla försök att hålla affärerna till marknaden så blir tråden inte så spammig och vi slipper locka till oss folk som inte genomför affärerna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Beställde från MM den 24/6, disc-versionen, betalade med kontokort... Lite förbryllad när man ser att MM skickat iväg PS5'or till personer som beställt både den 25/6 och 26/6. Skumt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1435mm:

Beställde från MM den 24/6, disc-versionen, betalade med kontokort... Lite förbryllad när man ser att MM skickat iväg PS5'or till personer som beställt både den 25/6 och 26/6. Skumt!

Samma. Beställde 23, pengar bokades upp på kortet men sen tyst. Mailat två ggr o frågat status, men svaren sa inte mycket:

Tack för ditt mail!

Det är som är planerat just nu är leveranstid c 2 veckor. Sker det förändringar/uppdatering kring detta kommer du att få ett mejl om det.

Permalänk
Medlem

Nu finns det flera oöppnade PS5 disc för ca 7000kr på blocket. Bara ca en tusenlapp över vad den var tänkt att kosta. Så helt klart att det inte är samma extrema brist längre på PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t08:

Samma. Beställde 23, pengar bokades upp på kortet men sen tyst. Mailat två ggr o frågat status, men svaren sa inte mycket:

Tack för ditt mail!

Det är som är planerat just nu är leveranstid c 2 veckor. Sker det förändringar/uppdatering kring detta kommer du att få ett mejl om det.

Vi kanske skulle betalt via faktura ist?
Tänkte ringa dem imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1435mm:

Vi kanske skulle betalt via faktura ist?
Tänkte ringa dem imorgon!

Jag beställde ps5 standard+extra kontroll tidigt den 24/6 från MM och betalar via faktura, inte hört något ännu så det är inte bättre det tyvärr. Verkar inte finnas en bättre logik än att de packar lite random bara.

Permalänk
Medlem

När ps5 kommer in i lager, hur långt tid brukar det ta tills den är slut i lager igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pilifman:

När ps5 kommer in i lager, hur långt tid brukar det ta tills den är slut i lager igen?

Det varierar. När amazon släppte så varade det i ungefär 2 timmar. När både Netonnet och Webhallen har släppt så har det varit lite sporadiskt men ibland har det varat en timme, ibland 10 minuter. Maxgaming säljer ut på direkten och verkar väldigt svårt att få tag på därifrån. Mediamarkt kör sitt egna i att dom låter en beställa lite då och då men dom vill vara så oförutsägbara så möjligt så där får man gissa ifall man får sin order makulerad, får den dagen därpå eller om en månad...

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Edit: Off topic.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaakz:

Standard eller Digital?
Beställde digital den 23e och min är inte skickad.

Standard.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1435mm:

Beställde från MM den 24/6, disc-versionen, betalade med kontokort... Lite förbryllad när man ser att MM skickat iväg PS5'or till personer som beställt både den 25/6 och 26/6. Skumt!

Jag beställde 23/6 och gjorde som dig. Jag betalade direkt med kontokort. Har inte fått något heller. Märkligt! Jag skickade mail till MM i lördags och ifrågasatte. De har ju ingen på kundservice på helgen så väntar spänt på svar idag.

Permalänk

Hoppas det släpps några konsoler idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Beställde PS5 Disc + Kontroller från Mediamarkt 26/6, men ringde in och avbeställde eftersom jag fick tag på en från Maxgaming snabbare.

Trots avbeställningen så verkar Mediamarkt ändå ha skickat den idag kl 17.04... jaja. Så kan det gå.

Fick samma. Min kompis tog det som tur va

Visa signatur

Killen

Permalänk
Medlem

Jag hann beställa en digital PS5 den 27/6. Idag fick jag en notis i postnordappen där det står att de registrerat mitt paket från MM.