Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Är den billigaste Windows 10 Pro key 40 usd (runt 350 sek)?

Någon som hittat någonting som är billigare än så här - fast legit key ofc?

Jag vill inte låta girigt men jag vill bara försäkra mig om att inte missat något bättre erbjudande dvs

Tacksam på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Är den billigaste Windows 10 Pro key 40 usd?

Någon som hittat någonting som är billigare än så här - fast legit key ofc?

Jag vill inte låta girigt men jag vill bara försäkra mig om att inte missat något bättre erbjudande dvs

Tacksam på förhand!

brukar köpa win 10 pro nycklar för ~50:- på ebay eller allkeyshop.com

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

Även jag tänkte hoppa in och klaga lite. Har kollat efter utmanare till 65” Samsung Q80T med Dolby Vision. Har haft siktet inställt på Sony XH90 som legat nere på samma pris (~12k:-) men nu när BF äntligen är här så har XH90 istället ökat i pris mot tidigare i veckan.
Sämsta Black Friday ever.

Permalänk
Medlem

Tjejen är ute efter en billigare skärm, hon spelar inte direkt några skjutspel så hon föredrar finare bild än hög hz och låg ms.
Antar att IPS är det man ska leta efter? Finns det någon 2k skärm för ca 2000kr?

Permalänk
Medlem

Produkt: Roccat Vulcan 120 AIMO
Länk: https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/vulcan-120-aim...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4843897
Pris: 990 kr

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaenster:

Tjejen är ute efter en billigare skärm, hon spelar inte direkt några skjutspel så hon föredrar finare bild än hög hz och låg ms.
Antar att IPS är det man ska leta efter? Finns det någon 2k skärm för ca 2000kr?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Kastar in den här. Kan vara värt att prova om man behöver lite mer support i sin nuvarande datorstol

https://www.inet.se/produkt/6600809/noblechairs-kuddset-till-...

159kr

50% nedsatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Är den billigaste Windows 10 Pro key 40 usd (runt 350 sek)?

Någon som hittat någonting som är billigare än så här - fast legit key ofc?

Jag vill inte låta girigt men jag vill bara försäkra mig om att inte missat något bättre erbjudande dvs

Tacksam på förhand!

Jag och en kompis till mig har båda Win 10 Pro köpt key för ca 270 kr för flera år sedan. Vet inte om man får nämna CD-key sidor här, så jag säger bara att sidan jag köpte från har en anknytning till pingviner 😇

Förövrigt har nyckeln fungerat utmärkt och används just nu på datorn jag skriver ifrån. Det må vara en OEM nyckel, men det spelar ingen roll nuförtiden då man kopplar den till sitt "live-konto" och kan då byta hårdvara så bäst man vill, så länge man loggar in på sitt konto efter att man formaterat datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

brukar köpa win 10 pro nycklar för ~50:- på ebay eller allkeyshop.com

Brukar det funka även efter några månader?

Senaste gången jag köpte från ebay funkade key i kanske 3 månader och sedan fick jag ett meddelande att nyckeln inte funkade längre eller nåt.

Iofs bara 50 kr som jag förlorade på så det gjorde inte så mycket.

Har aldrig testat allkeyshop. Jag vet iaf att cdkeydeals.com är riktigt bra men nu är det out of stock där tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trippy:

Jag och en kompis till mig har båda Win 10 Pro köpt key för ca 270 kr för flera år sedan. Vet inte om man får nämna CD-key sidor här, så jag säger bara att sidan jag köpte från har en anknytning till pingviner 😇

Finns på ebay för 20 kronor. Köpt flera stycken! Dock måste den användas första gången under installationen av windows och inte när den redan är igång.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaenster:

Tjejen är ute efter en billigare skärm, hon spelar inte direkt några skjutspel så hon föredrar finare bild än hög hz och låg ms.
Antar att IPS är det man ska leta efter? Finns det någon 2k skärm för ca 2000kr?

så vidare inget har ändrat sig på ett år: ytters tveksam att du hittar en IPS 2k gaming skärm för runt 2k

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Finns på ebay för 20 kronor. Köpt flera stycken! Dock måste den användas första gången under installationen av windows och inte när den redan är igång.

Finns sidor som säljer nycklar för 12 kr. Problemet med såna är väl att det nästan är garanterat från något shady ställe och nycklarna kan bli avstängda. Men man kan väl säkert formatera med en ny nyckel för det priset och hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Brukar det funka även efter några månader?

Senaste gången jag köpte från ebay funkade key i kanske 3 månader och sedan fick jag ett meddelande att nyckeln inte funkade längre eller nåt.

Iofs bara 50 kr som jag förlorade på så det gjorde inte så mycket.

Har aldrig testat allkeyshop. Jag vet iaf att cdkeydeals.com är riktigt bra men nu är det out of stock där tyvärr.

Jag har iallafall aldrig varit med om att en nyckel slutat fungera

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTobbe:

Tack.
Jag förlängde mitt Live Gold nu, och när jag går in för att omvandla till Ultimate står det "Du debiteras 10 kr inkl moms första månad och 135 kr inkl moms per månad därefter", känner du igen om det var så när du fixade det?
Tilläggas ska att innan jag kom dit så dök det upp en ruta om att kvarvarande tid skulle omvandlas, upp till 36 månader.

Ja. Det verkar vara i sin ordning. Du kan gå in under dina prenumerationer hos Microsoft och kolla när nästa dragning är och till vilket belopp. I och med att jag har nyttjat detta upplägg tidigare så kan jag också berätta att Microsoft förvarnar via mail när dragningen är på gång, så då har du gott om tid att avbryta den kommande betalningen. I mitt fall var defaultdragningen ett helår, men det kunde lätt ändrads till en månad i stället. Så ifall man skulle råka missa att avbryta, blir det max en extra månad man åker på.

Upp till 36 månader kan konverteras. Det står också i Microsoft villkor tydligt. Har ni mer så försvinner det.

Skrivet av Snakey:

@joher099: Tack för tipset! Fungerar detta även om man redan har existerande XGPU som fortfarande är aktivt/giltigt (jag har några månader kvar på mitt)?

Nej. Jag tror inte det. Men i mitt fall hade det redan gått ut. Så jag skulle nog rekommendera att avbryta nuvarande (om det går) och sedan starta från noll. Viktigt är att ni utgår ifrån ett standard XBox Live Gold och sedan nyttjar möjligheten att konvertera/uppgradera det till Xbox Game Pass Ultimate.

Ett annat generellt tips gällande tjänster ifrån Microsoft (t.ex. EA Access fristående) är att de har väldigt generös återbetalning/ångerrätt. Skapa ett nytt Xbox-konto/mailadress, hoppa på ett erbjudande (t.ex. Xbox Game Pass Ultimate för 10 kr). Använd det i princip hela månaden (vet ej hur länge, men jag har själv testat åtminstone 20 dagar), säg upp det, och få hela beloppet återbetalat. När man avbryter en tjänst får man välja om man ska nyttja det perioden ut eller få återbetalning. Välj det senare och återupprepa

Permalänk

Folket på Bahnhof ville inte erbjuda något till en mångårig kund så här i Black Friday-tider.

Vad finns det för schyssta erbjudanden på bredband?

§ 1 raderat. // MOD
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Techlab:

Är den billigaste Windows 10 Pro key 40 usd (runt 350 sek)?

Någon som hittat någonting som är billigare än så här - fast legit key ofc?

Jag vill inte låta girigt men jag vill bara försäkra mig om att inte missat något bättre erbjudande dvs

Tacksam på förhand!

Windows 10 Professional OEM för isch 100 kr på GameKeys.se

Köpt två gånger, fungerat utan problem.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Någon som kan rekommendera elgigantens steelseries Arctis 7 hörlurar?
Söker även efter nedsatta minnen men hittar knappt några. 3600 varianter.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Oh Geesus:

Folket på Bahnhof ville inte erbjuda något till en mångårig kund så här i Black Friday-tider.

Vad finns det för schyssta erbjudanden på bredband?

Ring uppsägning och säg att du tar ett erbjudande hos en konkurent, då kryper de till korset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oh Geesus:

Folket på Bahnhof ville inte erbjuda något till en mångårig kund så här i Black Friday-tider.

Vad finns det för schyssta erbjudanden på bredband?

Telenor 299kr i 12 månader 500/500mbit för nya kunder.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Finns på ebay för 20 kronor. Köpt flera stycken! Dock måste den användas första gången under installationen av windows och inte när den redan är igång.

Vilket ställe skulle du rekommendera för mig som vill köpa nyckeln för Windows som redan är installerat med tex Home-edition-nyckeln (legit) och jag vill bara mata in Pro-nyckeln för att få pro-version dvs?

Alla tips om är billigare än 40 usd är välkomna, jag är väldigt simpel person

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackwizard:

Söker även efter nedsatta minnen men hittar knappt några. 3600 varianter.

Har tittat efter samma, tror dock att priset på RAM redan är så låga att det inte finns några prissänkningar att hitta, mer än kanske 100 kr.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Helt kört för de där presentkorten på Netonnet nu? Den tidigare länkade direktlänken fungerar inte längre (404), gissar att det inte finns någon annan länk att använda?

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Skrivet av landqvist00:

Ring uppsägning och säg att du tar ett erbjudande hos en konkurent, då kryper de till korset.

Får väl testa göra det. Förra året var det mindre komplicerat och löstes direkt i chatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h2016:

Köp via Benify. 7990 kr.

Du taggade fel. Jag ska inte köpa någon tv.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Geesus:

Folket på Bahnhof ville inte erbjuda något till en mångårig kund så här i Black Friday-tider.

Vad finns det för schyssta erbjudanden på bredband?

Om man ringer till företaget och frågar om att få nedsatt pris så kan det lösa sig ändå.

Telenor har dragit ner min prislapp från 499 till typ 329 för att jag frågade snällt. Brukar bara bli i ett år sen får man ringa igen.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Fyndjägare

Produkt: Be Quiet! Dark Rock 4 Pro CPU Kylare
Länk: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B07BY6F8D9/
Kategori: Kylning
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4750734
Pris: 730 kr

Lägsta Amazon priset sen Augusti.
Har för mig den är tystast i klassen, vilket är viktigt för mig. Dock tydligen jobbigaste monteringen jämfört med de andra flaggskeppskylarna från Noctua, Deepcool och Scythe.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Hallå.

Genom Benify får man nu 30% rabatt på playstation wallet! Det har tidigare varit 20%.

https://partner.getgifted.com/se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Geesus:

Får väl testa göra det. Förra året var det mindre komplicerat och löstes direkt i chatten.

De sa till mig att det var många som hade nyttjat det erbjudandet i början av veckan, så de hade nått sin "kvot" för hur många de kan erbjuda det billigare priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Någon som kan rekommendera elgigantens steelseries Arctis 7 hörlurar?
Söker även efter nedsatta minnen men hittar knappt några. 3600 varianter.

Kanske?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4878071