5960x, Asus Rampage V Edition 10, 64GB RAM

Permalänk
Medlem

5960x, Asus Rampage V Edition 10, 64GB RAM

Efter uppgradering är det dags att sälja av följande:

- Intel i7 5960x
- Asus Rampage V Edition 10 med EK monoblock (original VRM kylning finns ej kvar). Blocket har sett bättre dagar invändigt, men det är inget som påverkar prestandan nämnvärt.
- 64 GB RAM. 8 x 8GB GSKILL 3200MHz CL14-14-14-34. Original kylflänsar utbytta mot EK Monarch Nickel. 1 skruv i ena kylflänsen är sliten och är nog kämpig att få ut om man så skulle önska (minnet går dock att ta ut, dessa flänsarna klämmer inte så hårt om minnet)

Allt fungerar finfint såklart. Avhämtning föredras och helst säljer jag hela kittet som ett paket. Fri budgivning, jag förbehåller mig rätten att sälja / inte sälja etc.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej.
Kan du ge en länk till just ditt moderkort tack?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hej.
Kan du ge en länk till just ditt moderkort tack?

Yes, du hittar det här https://rog.asus.com/Motherboards/ROG-Rampage/ROG-RAMPAGE-V-E...

Permalänk
Medlem

Tack.
Väldigt otydlig bild på ditt moderkort. Därför jag frågade. Ska vara 10 x SATA 6Gb/s och dom syns inte ^^

Är det lätt/svårt/dyrt att hitta en l VRM kylning?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kan du tänkar dig att bara släppa moderkortet med blocket?
I så falla pris??

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

vad är ditt riktpris för 4 stycken av dessa ram minnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tack.
Väldigt otydlig bild på ditt moderkort. Därför jag frågade. Ska vara 10 x SATA 6Gb/s och dom syns inte ^^

Är det lätt/svårt/dyrt att hitta en l VRM kylning?

Det stämmer bra, och förstår att de inte syns då de ligger precis under skyddsfoamen i kartongen Har ingen aning om möjligheterna att hitta VRM kylning tyvärr!

Skrivet av zuru1:

Kan du tänkar dig att bara släppa moderkortet med blocket?
I så falla pris??

Ja, det kan jag i alla fall om jag hittar en köpare på processorn men smidigast är såklart att sälja allt på en gång. Har inte funderat på pris, lägg ett bud så tar vi det därifrån

Skrivet av dryle:

vad är ditt riktpris för 4 stycken av dessa ram minnen?

Har inget riktpris, kommer i första hand att sälja alla 8 om möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av morper:

Det stämmer bra, och förstår att de inte syns då de ligger precis under skyddsfoamen i kartongen Har ingen aning om möjligheterna att hitta VRM kylning tyvärr!

Ja, det kan jag i alla fall om jag hittar en köpare på processorn men smidigast är såklart att sälja allt på en gång. Har inte funderat på pris, lägg ett bud så tar vi det därifrån

Har inget riktpris, kommer i första hand att sälja alla 8 om möjligt

Intresse finns, bara höra av dig.
Är det bara VRM kylning som saknas? Är andra tillbehören med?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk

Hej

Är intresserad av CPU:n, hur mycket kan du tänka dig att sälja för den? Skicka gärna ett PM