Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten_BoB:

Yes, menar tubeless.
Om jag har förstått det rätt så har fälgarna redan tejp. Så jag blandade bara c:a 125ml vätska med en kork "beadblock" per däck (så som det stog på flaskorna)

Däcken är: Maxxis Rekon, EXO, TR, 60 TPI, Kevlar bead, tanwall, 29" x 2.4"
Och fälgarna är: Syncros Silverton 2.5 wheelset, 25mm width, 28 hole, tubeless ready
Tubeless vätskan är: Squirt Seal BeadBlock Tyre Sealant 1000ml

Det kan vara lite klurigt att få till det med slanglöst ibland, så det är inte säkert att det är punkteringen som är problemet.

Se till att fylla däcket från en kompressor med högt tryck, så du får de där små ”smällarna” när det sätter sig ordentligt. Sen är mitt tips att du lägger de luftfyllda däcket i någon form av vattenfylld behållare (badkar om du har) för att se var det läcker.

Ett tips som funkat för mig är att skruva loss ventilen och sätta den lite lösare, så att det kommer in vätska även där.

Om det läcker från punkteringen så ställ däcket med hålet nedåt så vätskan kommer åt. Om det läcker från däckkanten så testa ta av däcket och dra på lite såpavatten runt däckkanterna. Då glider det lättare på plats när du fyller luft sen.

Och som du själv säger; ge det lite tid. Kan ofta bli lite bättre efter några dygn med tätningsvätskan.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Låter som stora däck, fyller med kompressor eller lufttank?

Lufttank, körde med en JoeBlow booster.
Vart förvånad över hur lätt det var att få dom att poppa

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Skrivet av Mrbond:

Det kan vara lite klurigt att få till det med slanglöst ibland, så det är inte säkert att det är punkteringen som är problemet.

Se till att fylla däcket från en kompressor med högt tryck, så du får de där små ”smällarna” när det sätter sig ordentligt. Sen är mitt tips att du lägger de luftfyllda däcket i någon form av vattenfylld behållare (badkar om du har) för att se var det läcker.

Ett tips som funkat för mig är att skruva loss ventilen och sätta den lite lösare, så att det kommer in vätska även där.

Om det läcker från punkteringen så ställ däcket med hålet nedåt så vätskan kommer åt. Om det läcker från däckkanten så testa ta av däcket och dra på lite såpavatten runt däckkanterna. Då glider det lättare på plats när du fyller luft sen.

Och som du själv säger; ge det lite tid. Kan ofta bli lite bättre efter några dygn med tätningsvätskan.

Tack för tipsen
Däcket står just nu med hålet nedåt, tänkte låta den stå så över natten iallafall och sedan imorgon se ifall jag behöver köpa nytt däck/tire plugs

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Nu för tiden är jag alldeles för tung för att cykla, men jag hoppas kunna göra det nån gång i framtiden <3

Fan jobbigt läge, hoppas du löser det!

Antar vi pratar närmare 200kg? Helt ok om du inte svarar såklart.

Med kläder och packning väger jag in på omkring 140kg och det går bra, kan hålla ett snitt på 20km/h över några mil med min MTB (på vägar då).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten_BoB:

Tack för tipsen
Däcket står just nu med hålet nedåt, tänkte låta den stå så över natten iallafall och sedan imorgon se ifall jag behöver köpa nytt däck/tire plugs

Kan vara mycket möjligt att vätskan inte klarar av att täta hålet. Lyckligtvis så finns det punkteringskitt till tubeless som fungerar suveränt. Jag har tätat flertal större hål med sådana "bacon-strips" som sedan hållt resten av däckets livslängd.

Semi-OT;

Var iväg på mitt första enduro-race igår i åre, dryga 1300 höjdmeter klättring med sektioner neråt på upp till 20 minuter.
Att säga att jag är helt slut idag är ingen underdrift. Bara att gå upp för trappen var en utmaning Jag tror inte jag någonsin jobbat så hårt för en meningslös placering i motions-klassen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Katten_BoB:

Lufttank, körde med en JoeBlow booster.
Vart förvånad över hur lätt det var att få dom att poppa

Låter som att du gjort enligt konstens regler. Om du inte får till det med vätskan så kör som sagt med kitt som tipsats av andra.

Skrivet av Wasp:

Kan vara mycket möjligt att vätskan inte klarar av att täta hålet. Lyckligtvis så finns det punkteringskitt till tubeless som fungerar suveränt. Jag har tätat flertal större hål med sådana "bacon-strips" som sedan hållt resten av däckets livslängd.

Semi-OT;

Var iväg på mitt första enduro-race igår i åre, dryga 1300 höjdmeter klättring med sektioner neråt på upp till 20 minuter.
Att säga att jag är helt slut idag är ingen underdrift. Bara att gå upp för trappen var en utmaning Jag tror inte jag någonsin jobbat så hårt för en meningslös placering i motions-klassen.

Kul! Bra jobbat och grattis!

Själv har jag fått ett träningsprogram av fysioterapeuten för mitt knä, troligen ingen cykling förrän tidigast i Augusti! 😭
Återbesök den 19 och då ska jag träffa en fysioterapeut som själv sysslar med trilathon, potential att denne har koll på knasiga knän!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Fan jobbigt läge, hoppas du löser det!

Antar vi pratar närmare 200kg? Helt ok om du inte svarar såklart.

Med kläder och packning väger jag in på omkring 140kg och det går bra, kan hålla ett snitt på 20km/h över några mil med min MTB (på vägar då).

Va 140+ men dom senaste cyklarna jag testat har hjulen börjat wobbla efter bara någon timma.
Känns onödigt att slita ut cyklar hit och dit. Dessutom lite obekvämt att ens sitta på sadeln när man är så tung. Man förlorar ju en sorts oskuld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Va 140+ men dom senaste cyklarna jag testat har hjulen börjat wobbla efter bara någon timma.
Känns onödigt att slita ut cyklar hit och dit. Dessutom lite obekvämt att ens sitta på sadeln när man är så tung. Man förlorar ju en sorts oskuld

Ah lol, jag har snart tusen mil på min och är på första hjulen. Har gått någon eker men det får jag nog räkna med när jag cyklar i skogen med en sån vikt
Har en Scott Scale 965.

Haha, du ska ju ha byxor med vaddering på en modern cykel

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ah lol, jag har snart tusen mil på min och är på första hjulen. Har gått någon eker men det får jag nog räkna med när jag cyklar i skogen med en sån vikt
Har en Scott Scale 965.

Haha, du ska ju ha byxor med vaddering på en modern cykel

Avskyr moderna cyklar! xD
Gubbcyklar är min kärlek och passion <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Avskyr moderna cyklar! xD
Gubbcyklar är min kärlek och passion <3

Okay

För segt att cykla på såna imo, om vi nu inte pratar om att helt byta drev, växlar, kedja osv till nya och bara ha kvar ramen

Går ju om man ska korta svängar, min senaste sväng med cykeln var nästan fyra mil och det hade jag inte velat göra på en en gammal stadscykel

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Okay

För segt att cykla på såna imo, om vi nu inte pratar om att helt byta drev, växlar, kedja osv till nya och bara ha kvar ramen

Går ju om man ska korta svängar, min senaste sväng med cykeln var nästan fyra mil och det hade jag inte velat göra på en en gammal stadscykel

Åkte rätt långt på min fina puch, så skönt för min stackars rygg att slipa huka sig, speciellt när man har en mage ivägen!

Dagens cyklar håller ju knappt... lättvikt och 32 växlar allt annat bös... No thank you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

så skönt för min stackars rygg att slipa huka sig, speciellt när man har en mage ivägen!

Dagens cyklar håller ju knappt... lättvikt och 32 växlar allt annat bös... No thank you!

Haha, inte märkt problem med sånt som tur är.

32 växlar? Nu pratar du ju om cyklar från 10 år sen, gamla antika saker igen
Fyfan skulle inte vilja röra en sån cykel heller.

Inge fel med lättare cyklar, många klarar ju att man hoppar ordentligt fast man väger 100kg+

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Haha, inte märkt problem med sånt som tur är.

32 växlar? Nu pratar du ju om cyklar från 10 år sen, gamla antika saker igen
Fyfan skulle inte vilja röra en sån cykel heller.

Inge fel med lättare cyklar, många klarar ju att man hoppar ordentligt fast man väger 100kg+

Jää allt man behöver är två, saknar dom där växlarna när man trampar bakåt, så himla smidigt!
10 år sedan är väl inte antikt jämfört med dom fina 30-40+arna

Ingen cykel på senare år har hållt för mig, räcker med ett litet gupp så kollapsar den i en hög Kanske skulle vara bättre o köpa en liten moped, dom är gjorda av starkare grejer!

Permalänk
Skrivet av Katten_BoB:

Tack för tipsen
Däcket står just nu med hålet nedåt, tänkte låta den stå så över natten iallafall och sedan imorgon se ifall jag behöver köpa nytt däck/tire plugs

Bara en liten lätt uppdatering. Det hade inte reparerats över natten, så jag åkte in till min lokala cyckelhandlare och köpte ett kit med bacon och spett. Nu så är det inget hål längre

Jag passade även på att glida förbi XXL och köpte mig ett pack med kolsyrepatroner och adapter. Får se hur det kommer att fungera när nästa punka kommer

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jää allt man behöver är två, saknar dom där växlarna när man trampar bakåt, så himla smidigt!
10 år sedan är väl inte antikt jämfört med dom fina 30-40+arna

Ingen cykel på senare år har hållt för mig, räcker med ett litet gupp så kollapsar den i en hög Kanske skulle vara bättre o köpa en liten moped, dom är gjorda av starkare grejer!

En MTB, främst enduro eller DH dock lär hålla mycket mer än en moped. Mopeder har ju maxvikt på 120kg~ och är inte gjorda för hopp på flera meter. Men svaga länken är kanske hjulen? Vill man så kan man få gjort ett med fler ekrar så det håller mer

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

En MTB, främst enduro eller DH dock lär hålla mycket mer än en moped. Mopeder har ju maxvikt på 120kg~ och är inte gjorda för hopp på flera meter. Men svaga länken är kanske hjulen? Vill man så kan man få gjort ett med fler ekrar så det håller mer

Vad är det för hopp på flera meter du sysslar med xD Låter ju livsfarligt!
Min gamla puch maxi var fina grejer, och så kunde man ju cykla när motorn inte riktigt orkade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Var iväg på mitt första enduro-race igår i åre, dryga 1300 höjdmeter klättring med sektioner neråt på upp till 20 minuter.
Att säga att jag är helt slut idag är ingen underdrift. Bara att gå upp för trappen var en utmaning Jag tror inte jag någonsin jobbat så hårt för en meningslös placering i motions-klassen.

Mäktigt! ingen placering är meningslös, resan är målet osv..

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Chromatic:

Va 140+ men dom senaste cyklarna jag testat har hjulen börjat wobbla efter bara någon timma.
Känns onödigt att slita ut cyklar hit och dit. Dessutom lite obekvämt att ens sitta på sadeln när man är så tung. Man förlorar ju en sorts oskuld

En schysst touring cykel klarar ju över 150 kg, visst, du får se till att justera ekrarna på hjulet rätt ofta, men den rekommendationen gäller generellt när man väger över 95 kg.

Jag har sneglat på:
https://bikepacking.com/bikes/decathlon-riverside-touring-920...
Har varit "ur lager" sedan lansering på svenska sidan tyvärr. 170 kg är max-vikt.

Skrivet av Katten_BoB:

Jag passade även på att glida förbi XXL och köpte mig ett pack med kolsyrepatroner och adapter. Får se hur det kommer att fungera när nästa punka kommer

CO2 är galet mycket snabbare att jobba med! Jag lagade en punka på väg till jobbet tidigare i år och har insett att CO2 är första valet över pump om jag har patroner. Amazon.se hade ett stort pack på 16g-patroner med ett pris på ca 10kr/patron. De var gjorda för ölfat men kolsyra som kolsyra, är samma patroner. Så nu har jag 20 st patroner extra utöver de som är i cykelväskan! 😂

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ett klipp jag slängde ihop på mitt endurorejs från åre. 35 min långt och troligen inte intressant för de flesta. Men har du inget att titta på till kvällsfikat så har jag det ordnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

En schysst touring cykel klarar ju över 150 kg, visst, du får se till att justera ekrarna på hjulet rätt ofta, men den rekommendationen gäller generellt när man väger över 95 kg.

Jag har sneglat på:
https://bikepacking.com/bikes/decathlon-riverside-touring-920...
Har varit "ur lager" sedan lansering på svenska sidan tyvärr. 170 kg är max-vikt.

Damn, hade ingen aning om att det fanns cyklar med ekrar som pallade 170 kg... Imponerande
Är det inte en jävla konst att fixa ekrar? Jag vågade aldrig på mig det själv...

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Ett klipp jag slängde ihop på mitt endurorejs från åre. 35 min långt och troligen inte intressant för de flesta. Men har du inget att titta på till kvällsfikat så har jag det ordnat.
https://youtu.be/uEUtzTy9a5E?t=377

Kollade en bit, imponerande. Hur mycket arm-pump hade du 😂?

Sen började du stöna så hemskt och säga "åhh fuck me" så jag fick lite konstiga blickar här hemma i soffan. Så då fick jag lov att stänga av 😳.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Kollade en bit, imponerande. Hur mycket arm-pump hade du 😂?

Sen började du stöna så hemskt och säga "åhh fuck me" så jag fick lite konstiga blickar här hemma i soffan. Så då fick jag lov att stänga av 😳.

Tillräckligt med arm-pump för att troligen orsaka permanenta nervskador

Ber om ursäkt för språket, ibland behöver man svära lite åt sigsjälv för att inte hoppa av cykeln och gå hem

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Chromatic:

Damn, hade ingen aning om att det fanns cyklar med ekrar som pallade 170 kg... Imponerande
Är det inte en jävla konst att fixa ekrar? Jag vågade aldrig på mig det själv...

Jo, ekrar är tyvärr det tråkigaste och svåraste att fixa själv imo, är mer en konst än faktiskt vetenskap. En bra hjulbyggare gör det i princip enbart på känn och tills man blir tillräckligt duktig så är det knappt att verktyg hjälper.

Det sagt, en schysst ekerspännare, en ekerspänningsmätare och ett par buntband ger mycket om du måste byta ekrar själv.
Egentligen handlar det om att du ska kolla ekerspänsten innan någon eker går sönder. Ekrar lossar och blir slappa snabbare om man väger extra. Ser man bara till att ekrarna är spända jämt så är förutsättningarna så bra som möjligt att hjulet förblir rakt.

Jag kollar att hjulen är jämnspända och raka var 800 km men du lär behöva göra det oftare än mig då jag bara väger dryga 110 kg med cykel och packning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jo, ekrar är tyvärr det tråkigaste och svåraste att fixa själv imo, är mer en konst än faktiskt vetenskap. En bra hjulbyggare gör det i princip enbart på känn och tills man blir tillräckligt duktig så är det knappt att verktyg hjälper.

Det sagt, en schysst ekerspännare, en ekerspänningsmätare och ett par buntband ger mycket om du måste byta ekrar själv.
Egentligen handlar det om att du ska kolla ekerspänsten innan någon eker går sönder. Ekrar lossar och blir slappa snabbare om man väger extra. Ser man bara till att ekrarna är spända jämt så är förutsättningarna så bra som möjligt att hjulet förblir rakt.

Jag kollar att hjulen är jämnspända och raka var 800 km men du lär behöva göra det oftare än mig då jag bara väger dryga 110 kg med cykel och packning.

Har det aldrig uppfunnits något starkare än ekrar? Visst ekrar är lättvikt och så, men ändå... O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Har det aldrig uppfunnits något starkare än ekrar? Visst ekrar är lättvikt och så, men ändå... O_o

motorcrossar med 100+ hästkrafter har hjul med ekrar. Så den konstruktionen är sund.

Men cykling är väldigt fokuserat på att spara vikt, finns nog inte en kotte som hade velat cykla runt med crosshjul

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Chromatic:

Har det aldrig uppfunnits något starkare än ekrar? Visst ekrar är lättvikt och så, men ändå... O_o

Finns massa ekrar som är starka, kolfiber och även kevlar, så det är inte att ekrarna är för svaga. Mina ekrar är spända mellan 140-150 kgf vardera och det är långt kvar innan de går av.

Problemet är ju att de skruvar ur sig lite efter en massa cykler, tillslut har du någon eker som är lite sämre åtdragen så flyttas lasten och slutar vara jämt fördelad. Resulterar i att en eker slits ut snabbare än övriga.

Därför måste man se till att kolla spänsten på ekrarna så att hjulet är jämt spänt. Högre vikt och hårdare cykling snabbar på detta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns massa ekrar som är starka, kolfiber och även kevlar, så det är inte att ekrarna är för svaga. Mina ekrar är spända mellan 140-150 kgf vardera och det är långt kvar innan de går av.

Problemet är ju att de skruvar ur sig lite efter en massa cykler, tillslut har du någon eker som är lite sämre åtdragen så flyttas lasten och slutar vara jämt fördelad. Resulterar i att en eker slits ut snabbare än övriga.

Därför måste man se till att kolla spänsten på ekrarna så att hjulet är jämt spänt. Högre vikt och hårdare cykling snabbar på detta.

Åh okej, låter ju lite komplicerat.
Jag som inte cyklar i terräng och knappats tänker på att skala av så många gram som möjligt (eller rakar benen...) hade hellre haft något sånt här

Lär hålla ett tag!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chromatic:

Åh okej, låter ju lite komplicerat.
Jag som inte cyklar i terräng och knappats tänker på att skala av så många gram som möjligt (eller rakar benen...) hade hellre haft något sånt här
https://i.imgur.com/1W7bFDW.jpg

Lär hålla ett tag!

Det finns ju en hel del kineshjul av denna typ

Och det går också att skaffa touringhjul eller tandemhjul i stället för vanliga, de brukar ha fler ekrar (upp till 48 i stället för standard 32) utan att de ändå ser extrema ut. Du kan nog också ha nytta av att köra slanglöst med nått "ballongdäck" på minst 50 mm.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Ett klipp jag slängde ihop på mitt endurorejs från åre. 35 min långt och troligen inte intressant för de flesta. Men har du inget att titta på till kvällsfikat så har jag det ordnat.
https://youtu.be/uEUtzTy9a5E?t=377

Ser grymt roligt ut

Hoppas kunna köra något liknande själv om några år

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns ju en hel del kineshjul av denna typ
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61FYcFDDueL._AC_SL1500_.jpg
Och det går också att skaffa touringhjul eller tandemhjul i stället för vanliga, de brukar ha fler ekrar (upp till 48 i stället för standard 32) utan att de ändå ser extrema ut. Du kan nog också ha nytta av att köra slanglöst med nått "ballongdäck" på minst 50 mm.

Galet! Känns ju, i alla fall för mig, mycket mer stabilt än ekrar som kräver någon sorts övernaturlig gudagåva för att ställa in korrekt!