Permalänk
Medlem

API för Logitechs tangentbord

Finns det något speciellt API för multimediatangenterna på logitechs tangentbord, om jag hookar tangentbordet får jag bara reaktion från de "vanliga" tangenterna och inte från de andra.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att det är som på mitt microsoft tangentbord. Isf kan man använda RegisterHotKey. Här är en tabell med värden för olika tangenter
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en...

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Jag provade att registrera alla tangenter (0x0 - 0xFF), men jag fick ingen respons då jag tryckte på någon av multimediatangenterna, dock fick jag det av de "vanliga". Så antingen måste man göra på ett annat sätt eller så gör jag fel, det är svårt att hitta information om Logitechs tangentkoder, de verkar vara lite kräsna på att ge ut information.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

skummt
men jag har sett att en del tangenter ligger över 255 också

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Hittade en sida där alla keycodes står, visserligen för X, men koderna är ju desamma även i Windows. Dock fungerar det inte, RegisterHotKey returnerar 1 (vilket indikerar att det inte är fel i den änden) men jag får ingen respons då jag trycker på respektive knapp.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."