Owners club: Samsung Galaxy Watch 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chuck Pounder:

Har en Samsung watch active 2 som jag är nöjd med i det stora hela men stör mig på att inte storytel finns på den, är det nåt som finns på den nya iom att det väl är nån version av android som os nu? Eller nån annan ljudbokstjänst?

Sen är det sjukt irriterande att tele2 inte kan aktivera esim på den utan hänvisar mig till nån app som jag inte har nåt konto till och som företaget inte är upplagt i rätt system än och så har det gått runt sen de ens fixade esim för företagsabonnemang men det kan jag väl knappast beskylla samsung för

Har precis samma problem som dig faktiskt. Äger en active 2 som jag är redigt nöjd med fast den saknar audiobook appar.
Sen har mediaspelaren problem när jag skall lyssna på en ljudbok jag lagt in i mp3 format, den spelar inte upp filerna i ordning och den minns inte var man var utan startar om filen varje gång man startar ljudboken. Extremt irriterande om filerna är på ett par timmars lyssning.

Fixas detta på galaxy watch 4 blir det ett köp direkt. audible, Storytel och audiobook player som app till wear os ...då blir det köp!

EDIT: Telenor lyckades inte att starta e-simet på min active 2 heller. Avslutade den tilläggstjänsten efter ett par månader och en massa försök att få det att funka.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har haft en galaxy watch i en månad nu. Jag är väldigt nöjd med den än så länge.

Dagen då de släpptes så köpte jag classic modellen i 46mm.

Jag är sjukt nöjd med den då vad jag vet allt fungerar som önskat och utlovat. Om man förbeställa så skulle man även få en duo charter vilket var slut när jag beställde vilket var lite tråkigt. Dock så för bara runt en vecka sedan så kom den trots att den varit slut när jag beställde vilket var en överraskning.

Dock är det lite tråkigt då efter bara en månads dagligt användning så har den blivit skrapade men annars så har den varit super.

//Viktor

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av WebzI:

Hej!

Jag har haft en galaxy watch i en månad nu. Jag är väldigt nöjd med den än så länge.

Dagen då de släpptes så köpte jag classic modellen i 46mm.

Jag är sjukt nöjd med den då vad jag vet allt fungerar som önskat och utlovat. Om man förbeställa så skulle man även få en duo charter vilket var slut när jag beställde vilket var lite tråkigt. Dock så för bara runt en vecka sedan så kom den trots att den varit slut när jag beställde vilket var en överraskning.

Dock är det lite tråkigt då efter bara en månads dagligt användning så har den blivit skrapade men annars så har den varit super.

//Viktor

Otroligt kul att du är nöjd med klockan Ifall du har något att anmärka på så får du gärna pinga mig om det så jag kan ta det vidare.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

@Samsung, jag provar pinga med en gång
Har haft min sen början på september och märkt att pulsmätaren ibland lägger av, kikar jag under ser jag inte heller den gröna LEDen blinka som den brukar. Ibland hoppar det igång om man "startar" puls-tilen (eller vad det nu heter, den man kan komma till om man vrider på boetten) och ibland måste jag starta om klockan. Har inte märkt något sen senaste uppdateringen, men release-notes är ju inte jätteutförliga på var som ändrats direkt
Är det något ni fått många rapporter om?

Permalänk
Medlem

Ställer mig också i skaran som är överlag nöjd såhär en bit in.

Det medföljande bandet som jag tror de kallar "sport" är över förväntan. Däremot köpte jag till ett sånt "hybrid läder" som tyvärr känns som det sämsta av två värdar. Det är något med det som känns väldigt fel, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Xcorp:

@Samsung, jag provar pinga med en gång
Har haft min sen början på september och märkt att pulsmätaren ibland lägger av, kikar jag under ser jag inte heller den gröna LEDen blinka som den brukar. Ibland hoppar det igång om man "startar" puls-tilen (eller vad det nu heter, den man kan komma till om man vrider på boetten) och ibland måste jag starta om klockan. Har inte märkt något sen senaste uppdateringen, men release-notes är ju inte jätteutförliga på var som ändrats direkt
Är det något ni fått många rapporter om?

Har du pulsmätaren inställt på att mäta konstant? Om inte så är det fullt normalt då klockan annars mäter pulsen cirka var tionde minut

Skrivet av Anaii:

Ställer mig också i skaran som är överlag nöjd såhär en bit in.

Det medföljande bandet som jag tror de kallar "sport" är över förväntan. Däremot köpte jag till ett sånt "hybrid läder" som tyvärr känns som det sämsta av två värdar. Det är något med det som känns väldigt fel, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

Oj, ja smaken är verkligen som baken - delad. Jag har själv hybridbandet och är nöjd för egen del, men har du kanske något konkret du är missnöjd över. Eller känns det bara knas att inte ha läder mot huden med läderband?:)

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebzI:

Hej!

Jag har haft en galaxy watch i en månad nu. Jag är väldigt nöjd med den än så länge.

Dagen då de släpptes så köpte jag classic modellen i 46mm.

Jag är sjukt nöjd med den då vad jag vet allt fungerar som önskat och utlovat. Om man förbeställa så skulle man även få en duo charter vilket var slut när jag beställde vilket var lite tråkigt. Dock så för bara runt en vecka sedan så kom den trots att den varit slut när jag beställde vilket var en överraskning.

Dock är det lite tråkigt då efter bara en månads dagligt användning så har den blivit skrapade men annars så har den varit super.

//Viktor

Ni som har klockan nu ett tag. Hur är det med batteriet? Måste man ladda varje kväll? Måste man tumma på några funktioner för att batteriet ska vara ok?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Johneken:

Ni som har klockan nu ett tag. Hur är det med batteriet? Måste man ladda varje kväll? Måste man tumma på några funktioner för att batteriet ska vara ok?

Med min Watch4 46mm Classic får jag ut cirka två dagar, ibland tre beroende på användning osv. Då använder jag klockan för det mesta till notifikationer, kolla klockan (Hah!) och ca 30 min träning. Dvs ingen poweruser som lever sitt onlineliv genom klockan, så att säga

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johneken:

Ni som har klockan nu ett tag. Hur är det med batteriet? Måste man ladda varje kväll? Måste man tumma på några funktioner för att batteriet ska vara ok?

För mig på 46mm classic versionen så har batteriet inte varit något problem då jag tagit av den när jag exempelvis duschar eller när jag sitter framför datorn. Då så får klockan upp batteriet snabbt. Men utan att ladda så räcker den cirka två dagar för mig och då använder jag även klockan under natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Har du pulsmätaren inställt på att mäta konstant? Om inte så är det fullt normalt då klockan annars mäter pulsen cirka var tionde minut

//Pontus

Yes, tänkte inte ens på att det går att ställa in annat än kontinuerligt när jag skrev inlägget
Har även märkt det med över 50% batteri kvar så borde inte vara någon powersave grej.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Xcorp:

Yes, tänkte inte ens på att det går att ställa in annat än kontinuerligt när jag skrev inlägget
Har även märkt det med över 50% batteri kvar så borde inte vara någon powersave grej.

Då kollar jag på det hos vårat samsungfolk, jag får be om att återkomma om hur klockan ska betè sig.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Nu är jag på gång att köpa en w4 classic.
Några uppdateringar från er som redan haft klockan en tid nu?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Javis:

Nu är jag på gång att köpa en w4 classic.
Några uppdateringar från er som redan haft klockan en tid nu?

Något speciellt du funderar på?:)

Nu är jag kanske fel person att kommentera kring detta, men jag och klockan kom rätt så snabbt i en symbios. Klockan laddas några gånger i veckan och jag byter klockans utseende någon gång varannan vecka typ. Mest för att hålla det "fresh".

Annars är den min dagliga kompanion som bara fungerar. Bråkar aldrig/sällan och är alltid redo för ett träningspass samt är kvick med notifikationer när dom dyker upp. Jag är helt klart nöjd.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Ni som använder Samsung Health och har klockan för att registrera löpning.
Får ni röst-coachen att fungera som den skall?
När jag startar en "vanlig" löprunda skulle jag vilja höra pace/hastighet m.m vid varje km. Detta från klockan även om jag inte har blåtandshörlurar anslutna, något jag inte får att fungera. Den visar på displayen men ingen röst.

Permalänk
Medlem

Någon som har gått från en Galaxy Fit 2 till en smart watch?

Hur är er upplevelse förutom det mest uppenbara som att den är större och har fler appar då.

Det jag är mest nöjd med Fit 2 är att den har batteri på ca 1 vecka och laddas fullt på dryga timman, hade dock gärna velat få lite bättre möjligheter till löpning med coaching och gps så jag slipper ta med telefonen ut.

Hur funkar det om man har buds kopplade till både telefon och klockan?
Har man telefon med sig så vill man kanske köra via den och annars klockan.

ha det

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Ni som har erfarenhet av Galaxy Watch 5, hur är det med skillnaden på standard och PRO-modellerna? Tänkte slå till på en Galaxy watch 5 under Black Friday och kollar prisjakt lite då o då. Vanliga Galaxy Watch 5 LTE är nu nere under 3k, medan PRO-modellen är fortfarande över 4k vad jag kan se. Rätt stor prisskillnad, motiverar PRO-modellen det?

EDIT: Kan lägga till att det jag vill göra är att kunna se meddelanden/samtal/använda spotify/mejl/google wallet/se antal steg/kalorier/träning för rodd/cykel med.