Spotify Unlimited stängs ned

Permalänk
Medlem

Spotify Unlimited stängs ned

Hej Sweclockers,

Fick just följande information från Spotify ang deras Unlimited tjänst:

Hej! Vi hör av oss för att meddela att vi stänger ner den typ av plan du för närvarande använder – Spotify Unlimited. Ditt konto ändras inte förrän nästa förväntade faktureringsdatum, varefter din plan ändras till vår gratis, annonsstödda tjänst. Du kan se när det här händer under Din plan i din Spotify-kontoöversikt. Vi kommer inte längre att erbjuda Spotify Unlimited, men du kan fortfarande prenumerera på en Premium-plan. Kolla in spotify.com/premium för information om alla våra planer. Gå till Spotifys användarvillkor för fullständiga villkor. Om du vill avbryta Spotify Unlimited själv kan du läsa hur du avbryter . Ditt Spotify-team.

Några synpunkter kring detta? Jag har själv kört denna varianten länge men samtidigt varit överraskad att de låtit den leva så länge som de gjort. Någon mer som fortfarande kör detta? Nu återstår att fundera på vilket alternativ som blir lämpligast framöver.

Mvh
Alex

Permalänk
Medlem

Tror unlimited varit borta i typ 5+ år. Känns trist såklart för er som är gamla users men ändå väntat som du säger.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag kört Unlimited nästan ändå sen de införde den tjänsten, 49 kr/mån har inte varit så farligt även om jag inte använder Spotify så jätteofta nu för tiden.

Jag har också varit förvånad att de inte stängt ner tjänsten tidigare, men Premium har aldrig varit värt det för mig och är det fortfarande inte. Så Spotify får väl klara sig utan mina pengar om de inte vill ha dem längre.

Permalänk
Medlem

Gissar på att det är för att man ska motivera lossless musik

Permalänk
Medlem

Fick samma mejl idag. Det blir nog premium framöver.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem

Jag har Unlimited då jag inte hade behovet att lyssna på musik genom mobilen när jag valde vilken tjänst jag skulle betala för att slippa reklamen... har för mig att Unlimited försvann 2014 som val för nya kunder. Fick ett mail för en massa år sedan där det stod att Unlimited-tjänsten kunde stängas ner när som helst för dom som fortsatte att ha den. Den fick leva ganska länge trots allt.

Nu blir det Premium för mig... och för mer än det dubbla priset kan jag välja 320kbps istället för 160kbps som var Unlimitedgränsen och det är väl i stort sett enda uppgraderingen jag får för dom pengarna... ljudkvaliten var ju enda skillnaden Premium hade mot Unlimited.

Plus att dom nyligen har förstört fullscreen-läget i dektopversionen, nu visas albumomslaget lika stort som ett frimärke :/ ingen bra tajming

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Har haft Spotify i många år, men nöjde mig väldigt länge med Spotify Free, och det kom mig aldrig av att skaffa Spotify Unlimited innan tjänsten lades ned. Men efter att jag för en tid sedan fick ett erbjudande om att testa Spotify Premium gratis i tre månader, kommer jag nu när den provperioden upphör att fortsätta betala för Premium.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem

Samma här har haft Spotify länge och passade på nu när det var 3 månader gratis för premium.

Himla synd att de slutade med Unlimited då det passade mig bättre, då jag inte använder det i den utsträckning att premium är värt för min del.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc