Ändra standardutseende vid sökning i utforskaren

Permalänk

Ändra standardutseende vid sökning i utforskaren

Hej.

Jag har ett problem som har retat mig väldigt länge.
När jag gör en sökning via "File Explorer" (utforskaren), så är visningsalternativet alltid "Content". Jag vill ha "Details" och när jag växlar över dit så är visningsordningen "Name", "Date modified", "Type", "Size" och "Folder". Jag vill ha bort "Folder" och ersätta det med "Folder Path". Helst ska även sortering vara inställd på "Folder Path", men detta är inget krav. Detta ska gälla alla sökningar oberoende på var i mappstrukturen eller vilken disk sökningen sker ifrån eller om en sökning redan har gjort och görs om.
Hittade två webbsidor med tips som jag har försökt få att fungera, men det hjälper inte.
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/make-ch...
https://appuals.com/customize-default-search-views-windows-10...

Finns det ett sätt att få det som jag vill ha när jag gör en sökning?

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Låter som något Winaero Tweaker kanske skulle fixa

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Skrivet av xallrons:

Låter som något Winaero Tweaker kanske skulle fixa

Hm. Vet du var den inställningen finns.

/Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Hm. Vet du var den inställningen finns.

/Freezer

Winaero Tweaker är ett tredjepartsprogram - ingen inställning.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Winaero Tweaker är ett tredjepartsprogram - ingen inställning.

Men hur kan den då göra så att de sökningar jag gör blir visade så som jag vill. Någonstans måste det väl göras en inställning. Gick in på hemsidan och jag kan se att den kan göra väldigt mycket, men om inga inställningar behöver göras hur vet då programmet vad som ska ändras. Eller är allt förinställt av skaparen.
Vill veta hur detta fungerar innan jag testar programmet.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Har du testat Everything?
Klart överlägsen MS egna sökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Men hur kan den då göra så att de sökningar jag gör blir visade så som jag vill. Någonstans måste det väl göras en inställning. Gick in på hemsidan och jag kan se att den kan göra väldigt mycket, men om inga inställningar behöver göras hur vet då programmet vad som ska ändras. Eller är allt förinställt av skaparen.
Vill veta hur detta fungerar innan jag testar programmet.

//Freezer

Det har jag ingen aning om. Jag använder inte Windows längre till allmänna syften. Om du är skeptisk till programmet, installera det inte. Men det jag vet gällande Windows, är att Microsoft har petat in en massa gömda inställningar. Dessa kan enklast ändras via ett tredjepartsprogram, som till exempel det som nämndes innan.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.