Meta påstås göra "Zuck Bucks" – digital valuta för sociala medier

Permalänk
Medlem

Zucc bucc

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Hur stort ego kan man ha?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Facebuck?

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Zuckerberg: "I do it for teh lulz."

Permalänk
Medlem

Folk verkar tro att det här kommer gälla på Facebook.
Men om jag får gissa kommer det läggas in i Metas sociala plattform Horizon Worlds.
Det ser ungefär ut som Recroom med Facebook avatarer eller en "dålig kopia" på VRChat.
Horizon Worlds är inte fullt lanserat ännu utan bara tillgängligt i Nordamerika

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ja, det är liksom det ställe där jag interagerar med vänner, familj och bekanta.
Det är otroligt smidigt att ha en samlingsplats där en kan kommunicera med alla både i grupp och individuellt på olika sätt.

Och att bara följa och ta del av deras liv och så tycker jag är mycket värt.
Jag önskar att den här mötesplatsen inte ens var privatägd och framförallt inte av ett så fruktansvärt företag som Meta, men själva konceptet med digital samlingspunkt på det sättet är otroligt mycket värt.
Men jag hoppas att regler och lagar kommer och kontrollerar det hela snart, för monopolställningen är liksom rätt uppenbar.
Och med den här typen av tjänster så är monopolställning hela poängen, det är en samlingsplats. Om alla använder olika tjänster så faller ju hela konceptet.

Det är klart att en klarar sig utan sådana här mötesplatser, och att en klarar sig utmärkt utan Facebook.
Men det är väldigt mycket i det moderna samhället en klarar sig utmärkt utan som ändå är väldigt trevligt, bekvämt och användbart.

Tror att lagar som begränsar öppnar upp fel dörrar då en stat helt plötsligt kan utveckla dessa lagar för att inskränka på oliktänkande aktörer mer och mer.

Hoppas du förstår vad jag försöker säga. Vore kanske bättre om någon med mycket resurser försökte skapa ett bättre alternativ.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Tror att lagar som begränsar öppnar upp fel dörrar då en stat helt plötsligt kan utveckla dessa lagar för att inskränka på oliktänkande aktörer mer och mer.

Det finns ingenting som hindrar stater från att göra det idag.

Jag håller verkligen inte alls med om det här argumentet, det gäller ju precis alla lagar och regler.

Varför ha lagar och regler öht då det finns stater som använder lagar och regler för att förtrycka människor är på ungefär samma nivå.

Men nu överdriver jag lite, exakt hur lagar och regler ska se ut är inte helt lätt och det finns faror som en får försöka undvika.

Men idén om att regleringar och lagar inte ens ska användas är absurt imo.