Inet startat med clickbait?

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Fast…hur vill du att han ska se ut då? Att bara stirra in med en tom neutral blick i kameran tror jag inte direkt lockar någon publik 🤔

Har jag sagt att han måste se helt känslodöd ut? Men han behöver ju inte behöver se ut som att han är på väg att visa upp ett lik han hittat i skogen..
Tycker personligen inte att man behöver ha med någons nylle när man ska marknadsföra en produkt på en banner, och måste man nu ha det så kan människan åtminstone se normal ut och inte så överdriven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sickulation:

Har jag sagt att han måste se helt känslodöd ut? Men han behöver ju inte behöver se ut som att han är på väg att visa upp ett lik han hittat i skogen..
Tycker personligen inte att man behöver ha med någons nylle när man ska marknadsföra en produkt på en banner, och måste man nu ha det så kan människan åtminstone se normal ut och inte så överdriven.

Jag håller med och stör mig rätt mycket på det (dock inte specifikt Inet, jag menar rent allmänt), men uppenbarligen är det tyvärr något som funkar - sannolikheten har visat sig markant större att folk som annars inte skulle brytt sig kommer att klicka på skiten, det är därför det har blivit väldigt vanligt på YouTube.

En sorts pöbelmagnet.

Visa signatur

5950X, 3090