Permalänk
Medlem

Reboot problem Am5

Hallå jag har köpt lite nya delar men det fungerar Inge vidare och vet inte vad jag ska börja felsöka
Dom flesta delarna är nya förutom GPU.

Asus b650E-F
Ryzen 7600x
Kingston 6000mhz cl36 2x16gb
Corsair RMx 850
Gpu 3060ti msi
Ssd Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD

Allt fungerade hyfsat igår efter jag byggt ihop och installera Windows 11 och fixa alla drivrutiner
Men idag startar den om hela tiden har provat uppgradera bios men ingen förbättring .
När jag körde utan amd expo så kom jag knappt in i Windows det var ju väldigt märkligt . Så satte på expo igen och då kom jag in en liten stund innan den starta om igen .

Dock så har dator varit igång hela natten utan omstart kan den senare bios gjort det värre ? .

Det lilla jag han spela så var CPU temperaturer bra iaf hade runt 57 c när jag spelade lite wow innan den starta om .

Några idéer ?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Skrivet av Kezzo:

Hallå jag har köpt lite nya delar men det fungerar Inge vidare och vet inte vad jag ska börja felsöka
Dom flesta delarna är nya förutom GPU.

Asus b650E-F
Ryzen 7600x
Kingston 6000mhz cl36 2x16gb
Corsair RMx 850
Gpu 3060ti msi
Ssd Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD

Allt fungerade hyfsat igår efter jag byggt ihop och installera Windows 11 och fixa alla drivrutiner
Men idag startar den om hela tiden har provat uppgradera bios men ingen förbättring .
När jag körde utan amd expo så kom jag knappt in i Windows det var ju väldigt märkligt . Så satte på expo igen och då kom jag in en liten stund innan den starta om igen .

Dock så har dator varit igång hela natten utan omstart kan den senare bios gjort det värre ? .

Det lilla jag han spela så var CPU temperaturer bra iaf hade runt 57 c när jag spelade lite wow innan den starta om .

Några idéer ?

testa dra ner minneshastigheten till typ 5600Mhz eller något i felsökningssyfte och se om det hjälper kan va att minnena inte går stabilt på 6000Mhz.

du kan ju även finkamma logboken efter varningar och fel som upstod i samband med omstarten

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows