Inställning i webbläsare kringgår Youtubes anti-annonsblockerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amiroo:

Ni som inte får Ublock Origin att fungera. Har ni uppdaterat filtrena och har ni alla ikryssade? Ingen popup för mig efter uppdatering av dessa.

Med standardinställningarna för uBlock Origin kör jag med

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nope, jag har blivit helt blockerad med Adblock Plus på YouTube
<Uppladdad bildlänk>
Gäller för övrigt också uBlock, då det är det jag använder nu på Firefox och får samma blockering. Jag kunde först ta bort den rutan, sedan några dagar senare kom det upp att efter 3 videor kommer videos blockeras vilket det nu gör. Nu använder jag Brave enbart för YouTube

Testa följ uBlocks guide på reddit; https://www.reddit.com/r/uBlockOrigin/comments/178yasm/youtub...
Detta fungerade för mig, får inte upp några dialogrutor eller reklam öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakleo:

Testa följ uBlocks guide på reddit; https://www.reddit.com/r/uBlockOrigin/comments/178yasm/youtub...
Detta fungerade för mig, får inte upp några dialogrutor eller reklam öht.

Intressant! Det var Malwarebytes tillägget som YouTube inte gillar. För tillfället verkar YouTube inte klaga med uBlock nu när jag testade att stänga av lite olika tillägg. Stängde av Ads/Trackers i Malwarebyte tillägget och då klagade den inte längre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Uppfattningen att en tjänst bara kan/får existera om den på något sätt kan betala sig själv är en av de delar av ekonomi som jag har störst avsmak mot

Hur menar du här? Vem ska betala för tjänstens existens annars? Varför skulle någon vilja driva en verksamhet som kostar pengar istället för att tjäna pengar?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Hur menar du här? Vem ska betala för tjänstens existens annars? Varför skulle någon vilja driva en verksamhet som kostar pengar istället för att tjäna pengar?

Well, jag har inte tillräcklig insyn i hur alla separata tjänster för alla företag är uppsatta för att kunna ge flera exempel.

Men om beskrivningen av https://grayjay.app/ stämmer så är det en tjänst/app som utvecklats med förlust för att utvecklarna brinner för principen/funktionen, och bekostar den med inkomst från andra delar av sin verksamhet.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Rätta mig om jag har fel och minns fel, men om jag minns rätt så är adblock plus dåligt. Den samlar data och säljer.

Ublock origin är bättre alternativ.

On topic: aldrig haft strul med ublock origin. Mest twitch ibland som krånglat ibland, men brukar köra med alternative twitch tv player där med.

Jag vet att det var en massa kontroverser för ett par år sedan när det bara hette Adblock. Tror inte Adblock plus gör detta förutom kanske på deras egna hemsida. Men ifall du kunde rätta mitt fel så hade jag vart tacksam och bytt med detsamma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakleo:

Testa följ uBlocks guide på reddit; https://www.reddit.com/r/uBlockOrigin/comments/178yasm/youtub...
Detta fungerade för mig, får inte upp några dialogrutor eller reklam öht.

Testat lite mer. YouTube tycker fortfarande att jag använder Adblock om jag först går till YouTube och sedan in i en video. Då måste jag uppdatera sidan, då tycker den inte att jag adblockar. Så det är inte helt smärtfritt för mig tyvärr.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Testat lite mer. YouTube tycker fortfarande att jag använder Adblock om jag först går till YouTube och sedan in i en video. Då måste jag uppdatera sidan, då tycker den inte att jag adblockar. Så det är inte helt smärtfritt för mig tyvärr.

Tråkigt att höra, men fortsätt kämpa. Känns som att det kan vara en hel del saker inblandat som gör att folk får olika resultat.
Verkar ju vara krig mellan YT och adblockers just nu, men vi får hoppas på en stabil lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakleo:

Tråkigt att höra, men fortsätt kämpa. Känns som att det kan vara en hel del saker inblandat som gör att folk får olika resultat.
Verkar ju vara krig mellan YT och adblockers just nu, men vi får hoppas på en stabil lösning.

Jag får fortsätta med Brave, där fungerar det alldeles utmärkt, men jag hade hellre kört allt i Firefox men får köra YouTube delen i Brave

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Testat lite mer. YouTube tycker fortfarande att jag använder Adblock om jag först går till YouTube och sedan in i en video. Då måste jag uppdatera sidan, då tycker den inte att jag adblockar. Så det är inte helt smärtfritt för mig tyvärr.

Jag hade ett liknande problem men det försvann när jag gjorde "Återställ till standardinställningarna" och därefter rensade cachen och uppdaterad filtren. Om du inte gjorde det i denna ordning kan det ju vara värt att testa.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av GannTrader:

Jag hade ett liknande problem men det försvann när jag gjorde "Återställ till standardinställningarna" och därefter rensade cachen och uppdaterad filtren. Om du inte gjorde det i denna ordning kan det ju vara värt att testa.

Har inte rört inställningarna i uBlock alls. Har gjort uppdateringen samt rensat data för youtube i Firefox.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kör Firefox just nu som en test med bara uBlock Origin, sponsorblock & return dislike, funkar utan problem.
Annars till i stort sett allt youtubetittande är det bara FreeTube som gäller.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Nu får jag rutan som inte går att ta bort på varenda video.
Det som funkar är att köra privat flik.

Har testat tömma cachen för youtube och även klickat "Purge all caches" i uBlock.

EDIT:
Konstigt.
Jag följde detta och det funkar igen. Men lär ju bara hålla i sig ett tag kan jag tänka mig.
https://www.reddit.com/r/youtube/comments/14x790n/comment/k6k...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Detta är väl den egentliga meningen med FreeTube, anonymt tittande. Prenumerationer sparas lokalt osv och du kan flytta över dina prenumerationer från youtube till freetube på ett smidigt sätt (om du nu har några sådana).

Tack för tipset! Avinstallerade alla tillägg och det verkar funka med Brave nu vid lite snabbt testande. Får väl se hur länge det håller

Och DÄR slutade Brave också fungera. Tillbaka till FreeTube gissar jag.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Och DÄR slutade Brave också fungera. Tillbaka till FreeTube gissar jag.

Fungerar hos mig med Brave än så länge

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fungerar hos mig med Brave än så länge

Är du inloggad när du kollar? Kör du privat fönster? Eller har gjort nått annat "speciellt" med webbläsaren?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Är du inloggad när du kollar? Kör du privat fönster? Eller har gjort nått annat "speciellt" med webbläsaren?

Inget speciellt. Inloggad, men i övrigt helt stock Brave (+sponsorblock). Inte ändrat något i Braves inbyggda adblock. Inget privat fönster.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag kör Edge och uBlock (inte ändrat några inställningar) och det har fungerat hittills. Jag är inloggad om det har ngn betydelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inget speciellt. Inloggad, men i övrigt helt stock Brave (+sponsorblock). Inte ändrat något i Braves inbyggda adblock. Inget privat fönster.

Ok, då är det nog bara stegvis utrullning även här. Njut så länge du kan

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Verkar göra rätt stor skillnad mellan att vara inloggad och att inte vara det, som utloggad får jag (än så länge) inte denna popup. Känns ju inte helt orimligt att det skulle finnas ett attribut på kontot som trackar detta och då lär allt man gör client side kvitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Verkar göra rätt stor skillnad mellan att vara inloggad och att inte vara det, som utloggad får jag (än så länge) inte denna popup. Känns ju inte helt orimligt att det skulle finnas ett attribut på kontot som trackar detta och då lär allt man gör client side kvitta.

De trackas nog inte på så sätt. Jag är inloggad och i Brave klagar den inte. Med uBlock klagar den om jag först går till YouTube och sedan in i en video. Uppdaterar jag sidan när jag kommit in på videon klagar den inte längre. Men ja, om man inte är inloggad så får man, än så länge, ingen popup, det vet jag.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av improwise:

Verkar göra rätt stor skillnad mellan att vara inloggad och att inte vara det, som utloggad får jag (än så länge) inte denna popup. Känns ju inte helt orimligt att det skulle finnas ett attribut på kontot som trackar detta och då lär allt man gör client side kvitta.

Jag har inte sett popupen någonsin och jag kör inloggad. Firefox med uBlock Origin.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

När jag kör Vivaldi + ublock så kommer bara en död sida upp sista dagarna. Svart ruta med playknapp i mitten men inget annat och playknappen går inte att klicka på.
Av-aktiverar jag ublock kommer adblock-popup:en upp.
Fungerar det inte med adblock avslaget utan felsök kan de fetglömma att jag tänker betala för det. Nu är det nästan en hobby att se youtube utan reklam.

Finns det någon "open in other browser"-addon till Chrome?
Brave fungerar det finfint med nämligen.

Permalänk

Youtube blev användbart för mig på mobilen när jag upptäckte ReVanced Youtube-appen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag har inte sett popupen någonsin och jag kör inloggad. Firefox med uBlock Origin.

Njut så länge det varar för jag kör också FF med uBlock origin och har rutan sen någon vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Njut så länge det varar för jag kör också FF med uBlock origin och har rutan sen någon vecka.

Inaktivera uBlock en gång och gå in på youtube så reklamen kommer sen kan du aktivera uBlock igen så är det borta. Jag har inget popup sen dess, viktigt att ingen annan blocker är aktiv samtidigt.

Visa signatur

SharkGaming Aquarium | Corsair HX1200 | Intel Core i9 13900K | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC | Kingston FURY Beast DDR5 6000MHz XMP 3.0 | ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB | Kingston KC3000 M.2 2TB

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Missen är dock alla mindre, som för min del alla videos med beskrivningar om hur man utför diverse mekaniska åtgärder på bilar och motorcyklar. Hitta en snubbe som hade renoverat en Sv1000 som jag hade förut och hans videos räddade mig flera gånger! ända han hade va den reklam Youtube satt dit.

Sen angående deras inkomster, vart har du hittat att dom har en marginal på 30%? vet att jag försökt hitta siffror på det några gånger men utan framgång.

Om du verkligen vill ge något till en som hjälpt dig, så skulle 10 eller 100 kr till deras patreon eller paypal vara mycket mer effektivt. Endast 10 kr skulle vara i klass med att du ser 50 000 annonser.