Lite info om Epos H3pro hybrid hörlurar

Permalänk
Medlem

Lite info om Epos H3pro hybrid hörlurar

Har varit i mailkontakt med Epos och eftersom Epos har bytt riktning och slutat sälja hörlurar och reservdelar så finns det ej heller att få tag i reservdelar tex öronkuddarna som heter GSA 3 ANC. Ingen annan modell öronkuddar passar heller inte.

Har själv beställt dessa lurar ifrån Amazon dealen eftersom det var väldigt bra pris för någon dag sen och väntar själv på dessa och om de strular för mycket så är det bara och skicka tillbaka.

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Det finns massor av tredjepartsöronkuddar för dessa på Amazon. Modellen har en eller flera motsvarande Sennheiser-modeller, så det är inte alltid det uttryckligen står H3PRO Hybrid. Jag köpte ett par tredjepartskuddar till mina Logitech Pro X Wireless, och det är ingen skillnad i kvalitet mot originalen. Dessutom hade de bättre passform för mig.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det finns massor av tredjepartsöronkuddar för dessa på Amazon. Modellen har en eller flera motsvarande Sennheiser-modeller, så det är inte alltid det uttryckligen står H3PRO Hybrid. Jag köpte ett par tredjepartskuddar till mina Logitech Pro X Wireless, och det är ingen skillnad i kvalitet mot originalen. Dessutom hade de bättre passform för mig.

Vad jag har läst runt omkring så passar endast GSA 3 dessa eftersom de är klickbara. GSA 301 och de andra är av större modell
Du få gärna länka om du hittar något. Ska maila dem igen och fråga.

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiba90:

Vad jag har läst runt omkring så passar endast GSA 3 dessa eftersom de är klickbara. GSA 301 och de andra är av större modell
Du få gärna länka om du hittar något. Ska maila dem igen och fråga.

Klickbara? Du menar att de har clips som man klickar i hörlurarna? Det låter som att det är samma kuddar som GSP670. Jämför med måtten här: https://www.amazon.de/-/en/Cooling-Replacement-Sennheiser-Hea...

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Japp klickbara. De flesta Sennheiser har ju det. Tack få kika på det.

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/gp/product/B099KPHR5B/

Ni som har dessa, hur är ljudet trådlöst? Bra bas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Klickbara? Du menar att de har clips som man klickar i hörlurarna? Det låter som att det är samma kuddar som GSP670. Jämför med måtten här: https://www.amazon.de/-/en/Cooling-Replacement-Sennheiser-Hea...

Har båda lurarna och plasten och klickar fast är olika.
På h3pro hybrid så är det en utskärning för elementet, samt något mer som jag inte minns nu.
Testade aldrig men kan göra det när jag kommer hem, ev bilder med.

Detta är vad jag hittar på nätet just nu:

Lite trist att det inte verkar finnas, men bör ju gå skriva till tex https://wickedcushions.com/ och höra ifall dom kan tillverka 🤔.

Bifoga bilder från nätet
Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leestander:

Har båda lurarna och plasten och klickar fast är olika.
På h3pro hybrid så är det en utskärning för elementet, samt något mer som jag inte minns nu.
Testade aldrig men kan göra det när jag kommer hem, ev bilder med.

Detta är vad jag hittar på nätet just nu:

Lite trist att det inte verkar finnas, men bör ju gå skriva till tex https://wickedcushions.com/ och höra ifall dom kan tillverka 🤔.

Tack för att du testar.

https://pasteboard.co/2zy1leBmGvlI.jpg

Fick svar ifrån Epos(svaret hittar ni i länken ovan) där de skriver att endast GSA 3 ANC passar. Sen om det finns eftermarknads och om det passar får ni själva avgöra.

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiba90:

Tack för att du testar.

https://pasteboard.co/2zy1leBmGvlI.jpg

Fick svar ifrån Epos(svaret hittar ni i länken ovan) där de skriver att endast GSA 3 ANC passar. Sen om det finns eftermarknads och om det passar får ni själva avgöra.

GSP 670 passar absolut inte, dom är en storlek större dessvärre.
:/

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats hitta öronkuddar nånstans?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Ni som köpte dessa. Får ni 3.5 mm att fungera? Får inget ljud alls när jag kör 3.5 mm. Testad både i datorn samt i xboxhandkontrollen. Usb funkar.

Edit. Nvm var tydligen tvungen att starta hörlurarna även när man kör 3.5. Trodde inte det behövdes. Får ta på mig dumstruten....

Permalänk
Medlem

Nu har man haft dessa sen i tisdags och jag måste väl ha fått en bra revision av dessa med firmware 1.3.3 redan installerat eftersom jag har haft noll problem och de har funkat klockrent 👍 har läst om flera problem med dessa och har därför medvetet testat nu men ej haft några mic problem eller disconnect osv. Har använt dem till att lyssna musik, lira BF2042 samt titta på film och prata i telefon med dessa och ljudet och mic är väldigt bra men det jag kan endast jämföra mot är ju mina gamla hyperx cloud II som jag har haft i 5 år och H3Pro är bättre enligt mig. Hör inget sidetone heller som många har klagat på.

Basen är helt okej om du använder equalizer via datorn men alla settings sparas inte över till konsol osv tex PS5 så där är ljudet neutralt och funkar bra för fps spel.

Har försökt att leta på Reddit, youtubekommentarer osv men ej hittat någon ersättningskuddar till dessa tyvärr.

Kört dessa mestadels med dongel till ps5 och laddningen klarade sig till 35 tim innan de urladdades.

ANC funktionen är inget att hurra över kan jag säga så om man letar efter ANC så ska man nog skippa dessa. Och om man ändå inte behöver ANC så skulle jag ha valt Epos H6Pro istället eftersom de har större kuddar samt att det finns massvis med eftermarknadskuddar.

Men för 690 kr (100kr rabattkod när de var nedsatta till 790 kr) så är de väldigt bra för priset men jag hade nog aldrig köpt dessa för fullpris eftersom det är nog ANC funktionen som gör att priset är så högt.

Edit: Hmm försökt att citera flera men funkar inte för mig.

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Ni som köpte dessa. Får ni 3.5 mm att fungera? Får inget ljud alls när jag kör 3.5 mm. Testad både i datorn samt i xboxhandkontrollen. Usb funkar.

Edit. Nvm var tydligen tvungen att starta hörlurarna även när man kör 3.5. Trodde inte det behövdes. Får ta på mig dumstruten....

Nej ingen dumstrut här. De flesta wireless hörlurar funkar även om man bara har 3.5 mm kopplat men enligt Epos så måste de vara igång eftersom att ANC kräver det även om man inte har ANC igång 🤦

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |