Tyst chassi - öppen eller isolerad front?

Permalänk
Medlem

Tyst chassi - öppen eller isolerad front?

Jag är ute efter ett tyst chassi, men har inte koll på vilken typ av chassi man ska välja. Jag kan välja ett öppet chassi med högt luftflöde så fläktar inte behöver köra så hårt. Till exempel Fractal Design Torrent. Eller också kan jag välja ett chassi med sämre luftflöde, där fläktarna får arbeta betydligt mer. Som Fractal Design Define 7. Vilken typ av chassi kommer upplevas som tystare?

Permalänk
Medlem

Köp en 7 med extra fläkt och öppna dörren om du vill ha mer kylning.
Sedan blir det väl så att torrent har något bättre perstanda/ljud vid last än 7, men vid last lär du väl ha något ljud igång ändå.

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Fractal Define 7 XL (med galler på toppen (både solid och galler medföljer)) som är extremt tyst. Min bror har ett Lian Li LANCOOL III Vit det är också extremt tyst.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon