Kylflänsar till Grafikkortsminnen (Vilka?)

Permalänk
Medlem

Kylflänsar till Grafikkortsminnen (Vilka?)

Jag funderar på att sätta kylflänsar på mitt graffe. Dessa är ett alternativ
http://www.tweakmonster.com/products/ramsinkpage.htm

men jag har sett nåra med mera bladlinade kopparflänsar

Nån som kam mer. Eller duger det lika bra med att dela på gamla pII flänsar i aluminium.

Klyftiga komentar är välkomna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | ASUS X470 C7H| G.Skill Flare X Black DDR4 3200MHz CL14 | MSI Radeon 56| Fractal Design

Permalänk
Medlem

med tanke på att minne inte blir speciellt varma (antar att ditt kort inte har några flänsar nu) spelar det nog inte nån större roll vad du har för flänsar. koppar leder värme bättre men är du sparsam tar du en gammal p4fläns i alu.

det viktigaste är hur du sätter fast flänsen så värmen leds ut i den på bästa sätt. limkylpasta/lim i hörnen bra pasta i mitten.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Kan man köpa dessa någonstanns i Sverige?
Var inne på Kylning.com, men deras minsta flänsar var slut + att dom var nog för stora för för mina minnen.

Mina minnen är varma som fan.

Permalänk
Medlem

samma här har ett msi gf4 ti4800vtd och koppar plattan på baksidan av kortet e typ 55 grader

Visa signatur

Amd 64 3500+ Geforce4 ti4800SE 128mb, 1024mb ram 120gb hårddisk

Permalänk
Medlem

minnena utan kylflänsar blir varma, men dom klarar värmen väldigt bra.
dock funkar dom ju ännu bättre med lite kylning.
om du kan komma över färdiga kylflänsar i koppar till humant pris så tycker jag du köpert.
dock funkar hemma gjorda alu flänsar bra dom med.
tror dock inte det gör så stor skillnad med flänsar på minnena om du inte har en fläkt som aktivt båser på dom.
men som sagt, lite kylning är bättre än ingen kylning alls, å ett svalt kort är ett trevligt kort :>

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Jag har vattenkylning på allt, så det är inte så mycket andra fläktar runt om kring.

Permalänk
Medlem

geekjoan:
fin kylning, dock skulle nog ett par flänsar på minnena å en kylfläns på SB va trevligt, det e ju som sagt bättre än inget alls om man gör rätt :E

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb