Permalänk
Medlem

Solaris 8.0

har en dist av Solaris 8.0 , fick den av en kompis , tänkte installera den, undrar om det är nåt att ha , just nu kör jag med Slackware....

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du skall använda servern till, men jag skulle helt klart behålla Slackware.
Du får slita ett tag med Solaris innan du har installerat alla nödvändiga verktyg som ingår i Slackware.

Visa signatur

PowerMac Quicksilver, PowerBook Firewire, Shuttle Athlon64 3200+, HP Pavilion zt3000, 23" TFT HP L2334

Permalänk
Avstängd

Vem sa att det var till en server?

nåja, vad jag har hört är solaris ingen höjdare till x86

Permalänk
Medlem

Inte är det särskilt enkelt heller.

Visa signatur

|XP1700+@177x9,5 AGKGA Y|Vcore 2.1v|ALPHA 8045|Epox 8K3A|768 Apache 2700|Geforce3 Ti 200@ Cpu 251 Minne 551|Samsung SyncMaster 957p|Chieftec Dragon FullTower Black 340W|Live Player 5.1|

Permalänk

Sen är det å andra sidan ett äkta certat Unix också, vilket kanske kan plocka h4x0r-poäng hos the 31337 crew

W

Permalänk
Medlem

Om man jobbar i övrigt med Solaris, så kan det vara bra att testa sina script/program på en maskin som det inte gör något att det går åt helvete på... då är det billigare att ha en x86 stående som "workstation"

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Citat:

har en dist av Solaris 8.0 , fick den av en kompis , tänkte installera den, undrar om det är nåt att ha ...

Kan ju bara du själv avgöra. Så varför inte testa?

Kan vara problem att få igång om man har lite ovanlig hårdvara, men har du väl fått in det är det troligen inte mycket svårare än Slackware. Om du saknar något från Slackware så är det inte omöjligt att du hittar det på Sunfreeware.com