Permalänk
Medlem

Windows XP Val?

Vilket är det bästa och använda om man för det mesta använder datorn till att spela, Windows Xp Pro eller Windows Xp Home? har hört att där är en massa program i Windows Xp Pro som igentligen inte används, utan bara ligger och tar upp cpu, stämmer det?

Någon som vet någon guid för att optimera sitt Windows Xp pro så att det tar så kräver så lite som möjligt?

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

finns de nånsom vet nåt progg istället ffs!!!

Visa signatur

win me.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm - Använd "Gaming" spalten..

Har du datorn inställd så som dem spalten? det känns lite läskigt att slå av så där många grejjer

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag provade det där, och sedan körde jag 3DMark03, och gissa vad, jag fick 3000-4000 poäng.... MINDRE

Och enligt folk på IRC så är det inte vidare bra att fippla med sådant däringa om du verkligen inte vet vad du gör...

Men jag bryr mig iofs inte, min dator funkar bra att spela med, dvs, den är tillräckligt snabb för mig iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnAQ
Jag provade det där, och sedan körde jag 3DMark03, och gissa vad, jag fick 3000-4000 poäng.... MINDRE

Och enligt folk på IRC så är det inte vidare bra att fippla med sådant däringa om du verkligen inte vet vad du gör...

Men jag bryr mig iofs inte, min dator funkar bra att spela med, dvs, den är tillräckligt snabb för mig iaf

ahhha jaa det är en väldigt fin signatur.! jag håller med dig..borde inte röra sådant...

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem

Man kan väl alltid köra xplite om man vill få bort några mindre önskvärda program om det är så ni menar...

Permalänk
Medlem

xplite vad är det för något?
undra hur många som kommer skriva www.google.se eller .com eller dylikt nu...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är det som är så himla bra med xplite då?
det finns väl ett ganska stort antal program som gör exakt samma saker?
vilket ska man välja och varför?

Permalänk
Medlem

Vet inte alls vad som är så "himla" bra med xplite, dock är det samma företag som gjort 98lite vilket är väldigt trevligt. Jag har inte själv testat xplite, och tror inte att det ger en sådan "schwiss" när det gäller prestanda. Mer att man får bort vissa skitgrejor, en mindre installation där man slipper vissa irrationsmoment.

Vilka andra program menar du som gör samma sak?

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg några exakt namn, men det finns flera stycken, jaja, jag laddade hem xplite och tog bort massa skit, men snabbare tycker jag inte att det blev
Men precis som du säger, jag fick ju bort massa skit som jag aldrig använder ifrån datorn.

Permalänk
Medlem

Jag tycker instruktionerna på sidan är väldigt bra, fast jag använde den bara till att ta reda på vad alla services gjorde och vad man KAN göra för att optimera.
Jag tog själv bort de services som jag kunde vara utan, och jag bestämde själv swap space osv osv.

Kanske inte fungerar lika bra för alla =/, iaf 500 mer för mig på 3d mark =D, men 100 meg mer minne ledigt

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

för mig verkar ingen xp-optimizer fungera ens hyfsat....

Visa signatur

win me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Har du datorn inställd så som dem spalten? det känns lite läskigt att slå av så där många grejjer

nej, inte som gaming spalten men jag har provat dom andra spalterna.. rekomenderar dig att inte ta den som är värst för mitt adsl-modem slutade fungera.. men det är då bara att ändra tillbax igen...