Permalänk
Medlem

En till viktig position i sweclockien,
diktator: edin
huvudläkare: lunaspice
*checkar av listan*

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

borde inte lunaspice få byta titel? Från medlem till Dr.Swec?

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Inflammation i sternum alltså...ja, det låter logisk. Bra att det inte var något värre.

Jo, det va riktigt skönt att höra.
Och ni alla som skrämt upp mig så

Nu ska jag bara äta frulle och så, sen tillbaka till sjukan.

Permalänk
Medlem

Wenom: Du glömmer kelgrisen Castor.....
Pale: Det löser sig ska du se =P Always look on the bright side of life, Du kunde ju haft den där "bulan" där den definitivt inte hör hemma.. typ i skrevet eller arean mellan skrev och röven?

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_wiz
Pale: Det löser sig ska du se =P Always look on the bright side of life, Du kunde ju haft den där "bulan" där den definitivt inte hör hemma.. typ i skrevet eller arean mellan skrev och röven?

He he...
jo tack du. Det är jag glad för.
Ska se om jag kan få röntgen plåtarna sen. Eller sparar dom på sådana?
Skulle vara kul att ha.

En fråga bara: Får man ha smycken på sig när man röntgas?
(piercing i bröstvårtan)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
He he...
jo tack du. Det är jag glad för.
Ska se om jag kan få röntgen plåtarna sen. Eller sparar dom på sådana?
Skulle vara kul att ha.

En fråga bara: Får man ha smycken på sig när man röntgas?
(piercing i bröstvårtan)

Ja det får man om de inte ligger ivägen för något, de syns ganska tydligt. Du får dock inte ha de på i magnetkameror.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Dessutom så är jag inte färdigutbildad. Jag har 2,5 år kvar plus allmäntjänstgöring...men lite har jag väl lärt mig än så länge.

Oh! AT-tjänst, precis som i Scrubs på Ztv! Sweet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

hamnade i slagsmål för några år sedan. spände mig i ryggen så jag fick jäkla ont. då var det svårt att andas in djupt för det gjorde väldigt ont, men det gick över efter några dagar.

inte för att det har med saken att göra men men. hoppas du blir frisk Pale.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Får man fråga doktorn om han har tagit nåt sabbatsår, och hur gammal han är? Skulle du kunnat ha sparat in ett år? Har nämligen några kompisar som tagit sammanlagt 3 år sabbat efter gymnasiet. Enligt mig lite slöseri, enligt dom behövlig vila.

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein
Ja det får man om de inte ligger ivägen för något, de syns ganska tydligt. Du får dock inte ha de på i magnetkameror.

Hohoho! Min farsa jobbar på magnetkameran på SÖS. Det var nån som sumpade sin nyckelknippa där inne en gång, och det behövdes tre pers för att få loss den.
En annan gång körde de för nära med narkosen, men jag kommer inte ihåg mer än att den fastnade ganska rejält. Hehe..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Dessutom så är jag inte färdigutbildad. Jag har 2,5 år kvar plus allmäntjänstgöring...men lite har jag väl lärt mig än så länge.

Slå mej inte nu , men du påminner lite om lill-erik från bertböckerna kan allt om såntdär

Permalänk
Vila i frid

Nä, nu ska jag dra till sjukan igen.
Kommer en till raport snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
En till viktig position i sweclockien,
diktator: edin
huvudläkare: lunaspice
*checkar av listan*

Mattematiker: Raol.
Elektriker: Bengan (finns han kvar här med oss?)

Så har vi väl någon som var en rackare på politik har jag för mig. Kan inte komma på namnet dock.

Permalänk
Medlem

Assemblerare: Delight
Psionicist: Psionicist

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem

Borde inte han LeonardCohenvara nåt också, typ filosof.

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Act
Borde inte han LeonardCohenvara nåt också, typ filosof.

Typ Pro-Amerikan, DasIch får gärna vara överstefilosof för min del

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
Hohoho! Min farsa jobbar på magnetkameran på SÖS. Det var nån som sumpade sin nyckelknippa där inne en gång, och det behövdes tre pers för att få loss den.
En annan gång körde de för nära med narkosen, men jag kommer inte ihåg mer än att den fastnade ganska rejält. Hehe..

Apropå magnetkameror, jag har sedan några år tillbaka trådar inlimmade på baksidan av tänderna (har haft tandställning). Är det någon som vet vad som händer med sådana vid en magnetkameraundersökning? Är mest orolig för om man åker in akut pga olycka och inte kan tala om att de finns där, för att därefter få tänderna utslitna av magnetfältet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost
Apropå magnetkameror, jag har sedan några år tillbaka trådar inlimmade på baksidan av tänderna (har haft tandställning). Är det någon som vet vad som händer med sådana vid en magnetkameraundersökning? Är mest orolig för om man åker in akut pga olycka och inte kan tala om att de finns där, för att därefter få tänderna utslitna av magnetfältet.

Jag har likadana, skulle vara intressant att veta, jag tvivlar iofs på att dem är tillräckligt stora för att slita ut tänderna Dessutom lär det väl vara 'standard-procedure' att kontrollera sånna grejjer innan magnetröntgen.

Permalänk
Medlem

Jag tror att de kör en vanlig röntgen innan magnetröntgen för att upptäcka sådant. En på morsans jobb skulle magnetröntgas men det fick han inte eftersom att han hade en pytteliten metallflisa i fingret :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Act
Får man fråga doktorn om han har tagit nåt sabbatsår, och hur gammal han är? Skulle du kunnat ha sparat in ett år? Har nämligen några kompisar som tagit sammanlagt 3 år sabbat efter gymnasiet. Enligt mig lite slöseri, enligt dom behövlig vila.

Jag började läsa hösten 1999, har tagit ett sabbatsår ja, är 25 år. Har jobbat som brandman, internrevisor och produktutvecklare tidigare (inte på samma jobb dock). Sabbatsår ett måste enligt mig om man ska kunna motivera sig till fortsatta studier. Med tanke på 2 års AT plus 3 år som anestesi och IVAspec. så kommer jag behöva all vila jag kan tänka mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Typ Pro-Amerikan, DasIch får gärna vara överstefilosof för min del

Sen har vi väl Keyser som kvinnokännare eller något? Han är väl en jävel på sånt.

LeonardCohen - fotograf!!

Permalänk
Vila i frid

Nu är jag hemma ifrån sjukhuset.
Och LunaSpice, det va bra mycket värre än vad du/vi anade.
Det visade sig vara en tumör, som sitter mellan lungan och revbena.
Den är ca: 15 cm på längden.

Jag kommer att få vara hemma nu över helgen. Och på måndag blir jag inlagd igen, får även veta hur pass illa det är.

Men alla mina prover, blod prov och så... har vart bra.
Vävnads provet blir klart på måndag.

Permalänk
Medlem

aj satan

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Vila i frid

Mmm, det var inget muntert besked.
Men det va ju lika bra att dom hittade den, så att den inte han sprida sig.
Och den värkar vara god artad.

Ni får hålla tummarna för mig nu.
Kommer antagligen inte vara så aktiv här på swec på ett tag.

Permalänk
Medlem

Hoppas det fixar sig! Lycka till.

Permalänk

Lycka till

Permalänk
Medlem

Hoppas det går bra. Lycka till.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Vila i frid

Tack för alla snälla inlägg.
Dom betyder ganska mycket just nu.

Men lite tur har jag. Vart hög på morfin i 2 dagar nu
(måste ju vara lite positiv)

Permalänk
Medlem

Fan vad tufft, en tumör. Det gissade INGEN av oss på
Hoppas den är så godartad som de säger. Men orkade du uthärda den nog för att fråga om den på swec så klarar du nog resten också
Grattis till morfinet.

Permalänk
Vila i frid

Hoppas att jag kan få tamed mig min dator.
Vet iofs inte hur länge jag blir liggande efter måndag.