Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
Det är en jevvla tid man ligger där inne (40 minuter eller wtf det är), och patienterna brukar ha med sig CDskivor att lyssna på. Så ni vet om ni skulle behöva åka dit nån gång

Hur kan man få ha med sig CD skivor att lyssna på? Sitter väl magneter i alla slags högtalare, och de borde väl isf attraheras ganska rejält av maskinen, eller?

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem

Magnetröngten är egentligen ganska stentufft...
Jag fick vara med och sitta vid brevid vid skärmarna och datorerna när jag sommarjobbade på sjukhuset i somras. Och som sagt låter apparaterna som sjutton, och de var förövrigt rätt nyinstallerade. Men hörlurarna som dom som tur får ha på sig är inte av den vanliga typen pga av magneterna, de fungerar istället genom att dom kör in ljudet i öronen på folket genom luftslangar kopplade till hörlurarna.

Tyvärr tar det ofta riktigt lång tid då patienten får ligga helt still i kanske över en timme (tror det var ungefär 10 minuter per tagning) men oh, vilken upplösning det blir på bilderna! Och oh vilka datorer och datorskärmar de har för jobbet...

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost
Sådana prylar brukar räknas som riskavfall och destrueras, precis som amputerade kroppsdelar.

jasså? fan va tråkigt :(.

Men vad ska vara farligt om man lägger det i formalin?

Visa signatur

"This is an easy one, you're FIRED!"

Permalänk
Medlem

Jag hade nog blivit väldigt "äcklad" av att se en sak som hade kommit från min egen kropp flyta runt i en vätska. Men det kanske bara är jag.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Hoppas det går bra, men hur klarade du dig utan dator/ swec i röntgen?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
Hoppas det går bra, men hur klarade du dig utan dator/ swec i röntgen?

He he, röntgen gick ganska snabt.
Men däremot att ligga där på kvällen och ha tråkigt och vara orolig är inte så skoj.
Väldigt skönt nu när jag är hemma, att få sova i sin egen säng, ha sin dator, och såklar swec

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Jobbigt värre! fast du fixar det!

Jodå, det ska nog gå bra det här.
Mig blir ni inte av med i första taget

btw. Jag är nästan 100 på att jag såg dig på dimmu borgir konserten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Jodå, det ska nog gå bra det här.
Mig blir ni inte av med i första taget

btw. Jag är nästan 100 på att jag såg dig på dimmu borgir konserten.

hmmm..jag var inte ens där men det kanske var min dubbelgångare? vem vet.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Vila i frid

skumt.
Va en snubbe som va ruskigt lik dig.
Aja, men nu är det natti natti för min del.
Sov gott

Permalänk
Medlem

Jag säger som alla andra: Lycka till Hur gammal är du?
Hoppas du kommer in på barnavdelningen (som jag gjorde)
Jävla god mat där du

ps. Good luck with the nurses ;):rolleyes:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker på en alien när man ser en stor bula på bröstet och sen får veta att det är en 15 cm lång sak :p? Det ska nog gå bra ;).

http://www.moviebits.co.uk/archive/images/aw_facehugger.jpg
Lekt med en sån här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeNoM
Bara jag som tänker på en alien när man ser en stor bula på bröstet och sen får veta att det är en 15 cm lång sak :p? Det ska nog gå bra ;).

http://www.serenadawn.com/Alien-burster.jpg

http://www.moviebits.co.uk/archive/images/aw_facehugger.jpg
Lekt med en sån här?

Fan så elak du är

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Vila i frid

hehe, jo jag får väll hoppas på att det inte är en sådan.

Och nä. det blir nog inte barn avdelningen. Jag fyllde 19 i lördags.

Permalänk
Medlem

Bered dig på en jättetröja + strumpor i one size fits all

Permalänk
Vila i frid

Nu sist när jag låg inne fick jag ha mina egna kläder.
Men det kanske blir annat nu, om jag ska opereras i veckan.

Permalänk
Medlem

Det här påminner mig om en dokumentär jag såg på discovery för ett tag sedan. Det var en envis kärring som märkte att hon blivit lite tjockare, fast på "fel sätt", det var en kula på magen. Hon var iaf så envis att hon ignorerade den. När hon äntligen kunde övertalas att åka in till sjukhuset, efter 20 år, visade det sig att det var en tumör. Vid det här laget vägde den 70 kg.

Btw, lycka till.

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk
Medlem

Hahaha, 70KG

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

jävlar, måste ju varit stor som en jumbo filserver.

Visa signatur
Permalänk

Pale, jag hoppas att du har tagit det ganska bra trots allt. Det verkar ju vara en benign tumör och vi får väl hoppas att det inte har bildats metastaser och dylikt. När får du reda på vad vävnadsproverna visar? Eller det kanske du redan har? Nu kanske ni förstår hur svårt det är att diagnostisera via forum när inte ens läkare kan se vad det är vid första anblick trots utrustning. Operationen är ett ganska enkelt ingrepp (om de gör som jag tror vill säga ).

Nåväl, om du undrar något om allt det här så är det bara att fråga. Jag, och alla andra, ställer upp...var så säker.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Pale, jag hoppas att du har tagit det ganska bra trots allt. Det verkar ju vara en benign tumör och vi får väl hoppas att det inte har bildats metastaser och dylikt. När får du reda på vad vävnadsproverna visar? Eller det kanske du redan har? Nu kanske ni förstår hur svårt det är att diagnostisera via forum när inte ens läkare kan se vad det är vid första anblick trots utrustning. Operationen är ett ganska enkelt ingrepp (om de gör som jag tror vill säga ).

Nåväl, om du undrar något om allt det här så är det bara att fråga. Jag, och alla andra, ställer upp...var så säker.

Alla blodprover har vart helt okey.
Inge fel på dem.
Tog vävnadsprov i fredags. Och jag ska till läkaren. (stava till onokolog ontolog ??? huh??)
Och om jag har fattat det rätt så kommer jag att få svar imorgon.
Och lite info om vilken behandling och så vidare.

Vad är "metastaser" ?

Permalänk

Metastaser är dottertumörer så att säga...som har spridit sig via blodet till andra organ. Men det lär visas på proverna isf. Onkolog är nog ordet du söker, en läkare spec. på cancer.

Permalänk
Vila i frid

Så va det det hette ja.

Permalänk
Vila i frid

jaja, bara att hålla tummarna för att jag slipper ligga kvar imorgon.
Det pallar jag inte.
Men far har sagt att han ska försöka fixa en bärbar till mig utifall jag blir liggande länge.

Permalänk
Medlem

Känner med dig, hoppas verkligen du kommer helskinnad ur det här.

Permalänk
Medlem

bröstbensinflamation kan se ut så tror ja. de tippar jag på att de e.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjuntorparn
bröstbensinflamation kan se ut så tror ja. de tippar jag på att de e.

Inte läst igenom allt? Det är en tumör..

Permalänk
Medlem

Först vill jag säga att jag hoppars att trådskaparen mår och kommer att må bra efter ingreppet som väntar.

Sen vill jag säga att för ungefär en månad sedan högg det till på min vänstersida, smärtan gick ifrån bröstet bak till skuldran på samma sida, varje andetag gjorde mycket ont och det höll i sig i en till två veckor, sen försvann det. Nu har jag uppmärksammat en bula på bröstet, bakom bröstvårtan.

Trycker jag på bulan gör det ont men annars så är det inget problem, mer än att både jag och flickvännen tycker det är lustigt med en bula i storlek med ett litet körsbär. Med tanke på hur trådskaparens knöl varit så funderar jag allvarligt på att kontrollera min knöl.

* edit: ska tillägga att det kluckade i bröstet när jag låg på sidan, ungefär som om det läckte något. (det hördes runt mig samt att jag kände det)

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Först vill jag säga att jag hoppars att trådskaparen mår och kommer att må bra efter ingreppet som väntar.

Sen vill jag säga att för ungefär en månad sedan högg det till på min vänstersida, smärtan gick ifrån bröstet bak till skuldran på samma sida, varje andetag gjorde mycket ont och det höll i sig i en till två veckor, sen försvann det. Nu har jag uppmärksammat en bula på bröstet, bakom bröstvårtan.

Trycker jag på bulan gör det ont men annars så är det inget problem, mer än att både jag och flickvännen tycker det är lustigt med en bula i storlek med ett litet körsbär. Med tanke på hur trådskaparens knöl varit så funderar jag allvarligt på att kontrollera min knöl.

Jag har också haft nån liknande knöl bakom bröstvårtan. Gjorde lite ont när man tog på knölen men den försvann av sig själv.

En kompis till mig hade också en knöl.. va som hände med den vet jag inte

Permalänk
Vila i frid

Nu personligen tycker jag att alla som hittar konstiga knölar borde kontrolera sig.
För hur det blev för mig vet ni ju. Jag trodde att det va en brosk-knöl.

Aja, ville bara skriva en sista rad. Om 15min åker jag till Onkolog-avdelningen. Och kommer antagligen redan idag att bli inlagd.

Men det är väll lika bra, så att jag blir kry så fort som möjligt.
Ni får ha det så bra alla nu.
Och håll en tumme för mig lite då och då.
//Pale

Permalänk

Jag håller båda tummarna... Du kommer bli inlagd, det är jag helt säker på. De kommer vilja ta X antal olika prover för att försäkra sig om att det inte finns några metastaser som kan utvecklas till maligna tumörer.