Absolut tystaste IDE-disken?

Permalänk

min maxtor e inte tyst de e en sak som e säkert!!!

köppte nytt chassi och satte i allt och starta den...fick nästan ha öronkoper på mig...maxtor Dimaond 9 e skit..men ändå stod där att den skulle vara rigält tyst!!!

avundsjuk på syrran som har en seagate baraccuda IV 60bg

Visa signatur

tre grader åt sb!

Permalänk
Medlem

Min Seagate 7200.7 80Gb är då inte tyst så den fick byta dator. Det är motorljudet som överröstar alla fläktar i datorn. Men ja har fått för mig att nyare versioner av den disken är tystare.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deawizard
min maxtor e inte tyst de e en sak som e säkert!!!

köppte nytt chassi och satte i allt och starta den...fick nästan ha öronkoper på mig...maxtor Dimaond 9 e skit..men ändå stod där att den skulle vara rigält tyst!!!

avundsjuk på syrran som har en seagate baraccuda IV 60bg

Vad snackar du för skit? Den är tyst, monterade du den i 1stål med 1 skruv eller?

Permalänk
Medlem

Har en Samsung SpinPoint 120gb 7200rpm och en Seagate Baracuda IV 80gb 7200rpm. Samsungen är klart mycket tystare (har väldigt svårt att höra Samsungen, även vid hårt arbete).

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har 2 Hitachi och en Seagate Ingen av dem låter nått knappt.

Permalänk
Medlem

Måste säg att jag är mkt missnöjd med min seagate, den ger ifrån sig ett extremt högfrekvent tjutande som är på gränsen till att man inte orkar höra det.

Den disken åker in i min server i gaderoben när den är klar... no more seagate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Måste säg att jag är mkt missnöjd med min seagate, den ger ifrån sig ett extremt högfrekvent tjutande som är på gränsen till att man inte orkar höra det.

Den disken åker in i min server i gaderoben när den är klar... no more seagate.

Jo den är rätt jobbig.
Men då har du också valt den modell som låter överlägset mest bland seagate diskarna. SATA modellen låter mer än ATA modellen som låter mer än tidigare modeller.

Förutsatt att du menar den disk du har i signaturen.

Permalänk
Medlem

Yes, det var den jag syftade på.
Beställde en maxtor egentligen, men den skulle blivit restad så jag bytte till seagate *d'oh*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Yes, det var den jag syftade på.
Beställde en maxtor egentligen, men den skulle blivit restad så jag bytte till seagate *d'oh*

k, har en likadan. Blev mäkta besviken

Men aja, ska försöka fixa nåt program som kan stänga av disken då jag använder den som lagringsdisk (sen kan man ju bryta strömmen, SATA = hotswap).