Permalänk
Avstängd

Spökdator?

Jag har en cpufläkt som enligt alla program går i 10000 rpm. Och CPUn är iskall.

Nu till det läskiga. Använde speedfan och började sänka cpufläkten för den lät massor.. och stängde av den helt.. och sen öppnade jag chassit och såg att den inte rörde sig.

Nu till det läskiga.. den stänger inte av sig eller bli för varm. Den ligger på ca 45-50 grader och datorn funkar normalt. Vad har hänt? Jag tycker det är läskigt och har suttit med CPUfläkten avstäng i en ca en halvtimme nu..

Vad har hänt eller håller på? Det skrämmer livet ur mig..

Är ett Asus A78NX moderkort med ett +2500 barton överklockat till 2000 Mhz.

//Martin

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Avstängd

Vad har du för fläns?

Jag har kört min 1700+ med fläkten avstängd en lång tid av misstag, men med god chassiventilation och oklockat. Med en Alpha 8045.

Hade ungefär dom tempsen då.

Permalänk
Avstängd

Vantec fläns med en 80mm fläkt. Har 3 chassifläktar. Men nu är den ena lite halvt borta då den sitter på sidan av chassit. Och den sidan lyfte jag bort för att se att fläkten är av.

Tycker bara att det är så skumt med en amd och överklockad..

Efter en halvtimme nu sa speedfan att den var väldigt varm (en brandikon på tempen) så satte på igen och nu ahr den sjunkit. Men ändå..

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem

Om du har en bra kyl-fläns och cirkulation i burken så håller sig ju själva flänsen kall ett tag.
Finns ju även passiva cpu kylare.. :>

Permalänk
Medlem

precis

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4