Permalänk
Medlem

Mycket snyggt lackat!

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Ett litet tips bara stockis. Dricker du för mycket Lapin Kulta så kanske du sabbar det här chassit också.

hahah men visst var det fint?

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk

Vart har det här projektet tagit vägen då??

Permalänk
Medlem

Hmm alvarligt stop i projektet vet inte vad jag sysslat med undertiden men men. Jag har plockat ihop allt nu och ska köpa lite fläktar och när jag monterat dom så är jag väl färdig. Ska fixa plåttaket överfläktarna också. Jag har börjat lite med att skära ut 40mm hål i en 5.25 lucka som jag ska ha 3 40mm hål i och 2 blåa dioder. Sen har jag också skurit ut hål till neon knapparna på en 3.25? (diskettstations storlek?) en sån plastlucka iaf och suttit dit 2 strömbrytare men jag ska också koppla 2 dioder där, en till varje så man ser ifronten om dom är på eller inte :S?. Har iaf en bild på hur det ser ut i nuläget iaf. Enjoy!

**EDIT** **Flera Bilder**

Permalänk
Medlem

plocka isär nätagget o spraya vitt det med... annars helt okej

Visa signatur

AMD64 3000+ ,1gb ram , geforce 6600

Permalänk
Medlem

Problemet med att skruva isär agget innebär lödning och jag vill helst skippa lödningen i nätagget eftersom det kostar ca 2300kr. Så jag valde att hoppa över det.

Permalänk
Medlem

va? vad är det du måste löda när du öppnar agget? 4 st skruvar, sen lyfter man av taket, sen 4 skruvar för fläkten, 4 för säljva PSU kortet och sen möjligtvis en till skruv för jord...

Vad är det du måste löda?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

230V kontakten

Permalänk
Medlem

?
bultad?

Visa signatur

AMD64 3000+ ,1gb ram , geforce 6600

Permalänk
Medlem

Kanske har missat det men slipade du ner färgen innan? Är intresserad på att måla mitt chassi typ chock rosa eller nåt kewl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InCoiL
230V kontakten

Just fan, tänkte inte på den... eju några kablar man måste löda bort för att få ut den..

det är ju utsidan du ska måla, så maskeringstejp och tidningar så ere fixat...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Fin! Ska bli kul att se slutresultatet. Själv är jag för lat för att fixa till mitt chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eskamoe
?
bultad?

Nope fastlödd och skruvad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Kanske har missat det men slipade du ner färgen innan? Är intresserad på att måla mitt chassi typ chock rosa eller nåt kewl.

Nej jag slipade inte innan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_

Just fan, tänkte inte på den... eju några kablar man måste löda bort för att få ut den..

det är ju utsidan du ska måla, så maskeringstejp och tidningar så ere fixat...

Fortfarande orolig ifall det kommer in färg den vita färgen jag använder har en förmåga att "flyga" iväg och vill gärna lägga sig på saker som den ej ska lägga sig på!. Så jag hoppar över det.

Permalänk
Medlem

kör plastpåse över och sen tidningar o maskeringstejp, och alla sprayfärger "flyger" ju iväg, det e därfölr man maskerar grejjerna som inte ska ha färg..

Litar du inte på att du gör ett bra maskeringsjobb? litar du verkligen på att du målar tillräckligt bra..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Men denna färg flyger en x antal meter bort så jag kan ju inte maskera hela garaget!. Så jag riskerar inte det helt enkelt att det kommer färg på komponenterna där inne.

Permalänk
Medlem

ricktigt snyggt gjort ! Jobba på, dock är det inte riktigt min smak med blå/vitt men riktigt snyggt gjort!

Permalänk
Medlem

Har funderingar på att byta upp mig till ett Chieftech Dragon Fulltower (kör på Midi nu), och jag har gått omkring i samma tankar som dig, hade tänkt måla det chassit i ungefär samma stil som ditt, bl a så hade jag tänkt ha nån form arv neongrön färg istället för din blåa. Och svart istället för vitt.

Får se hur det blir med et sådant bygge Ev. sommarprojekt kanske

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Mycke snyggt bygge incoil! Bra jobbat

Norbius:neongrön och matt svart hade nog blitt snygg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InCoiL
Men denna färg flyger en x antal meter bort så jag kan ju inte maskera hela garaget!. Så jag riskerar inte det helt enkelt att det kommer färg på komponenterna där inne.

All sprayfärg flyger dit den inte borde flyga, det e ju bara o måla ute, du ska ju inte måla direkt stort eller mycket...

Jag tror att du inte vågar måla ditt nätagg..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Avstängd

kille nsitter vid datorn och petar i öronen med tops : p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Har funderingar på att byta upp mig till ett Chieftech Dragon Fulltower (kör på Midi nu), och jag har gått omkring i samma tankar som dig, hade tänkt måla det chassit i ungefär samma stil som ditt, bl a så hade jag tänkt ha nån form arv neongrön färg istället för din blåa. Och svart istället för vitt.

Får se hur det blir med et sådant bygge Ev. sommarprojekt kanske

De färgerna skulle vara skit snyggt ihop Och så kanske en lila neon i burken ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
De färgerna skulle vara skit snyggt ihop Och så kanske en lila neon i burken ?

Mja, ska isf in x antal UV-rör i burken iaf Och UV-reaktiv färg.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

hehe jo, det blir ju också snyggt Men jag tänkte, lila passar ihop med grönt (tycker jag)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_

All sprayfärg flyger dit den inte borde flyga, det e ju bara o måla ute, du ska ju inte måla direkt stort eller mycket...

Jag tror att du inte vågar måla ditt nätagg..

MEN!...Jag vill ju inte spraya nätagget för att om färger flyger så pass så kommer den åt komponenterna hur jag än tejpar och maskerar. Det skulle inte förvåna mig. Det spelar ingen som helst roll ifall jag lackar ute, det kommer ändå hämna på komponenterna. Så att jag har ju sagt att jag vill inte lacka det för att jag är RÄDD att det kommer på komponenterna och därmed förstör den. Kostar mycket pengar enligt mig så jag vill undvika det.

Tack för alla kommentarer

Permalänk
Medlem

hehe, väntade nästan på när du skulle bli irriterad.. men arbetet ser bra ut iaf.. även om nätagget inte e målad.. =Þ

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en 4x20 display från Fractronics med vit text och blå bakrund som jag ska sätta nånstans vart vet jag inte. Jag håller på att bli färdig med lackningen på min Aerogate 2 och Muskeetern samt lite annat krafs. Ska iväg och köpa aluminiumen som jag ska ha över fläktarna men när vet jag inte. Får troligen hem allt jag beställt nästa vecka så då kommer det komma uppdateringar. Kanske ska slänga i en till radiator men jag måste leka mera med tanken först. Bilder kommer senare när jag fått lite mera gjort!. Tack för mig :).