Projekt - Blåbärskrom [56k-fientlig]

Permalänk
Medlem

i malmö?? varför skickade du de till malmö?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
i malmö?? varför skickade du de till malmö?

För han bor där?

[edit]Börjar likna något nu DoomDevil Längtar tills det e färdig och hoppas du nu får Scream den 20de [/edit]

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

han bodde väll i göteborg..? skrev han inte de innan?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Ser inga bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
han bodde väll i göteborg..? skrev han inte de innan?

Under hans avatar så står det iaf Plats: Malmö Sen har han ju varit i Köpenhamn och köpt lite saker, det gör man nog fall man bor i Malmö Rätt billigt att sticka dit med tåget.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apskaft
Ser inga bilder

Verkar finas en väldans massa icke läskunniga här på Sweclockers

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Under hans avatar så står det iaf Plats: Malmö Sen har han ju varit i Köpenhamn och köpt lite saker, det gör man nog fall man bor i Malmö Rätt billigt att sticka dit med tåget.

hehe, särskillt när man har gymnasiekort.. bara å åka över

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Ingen som kan hosta?
Jag har 0.8 upp jag kan hosta lite bilder på..
Maila till *** så postar jag länk.
Eller om du orkar så ladda upp dem på nån bild-site.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Liten update igen då.
Som jag nästan förväntade mig så fick jag inget internet av BoStream/BBB i måndags heller.
Funderar på att anmäla dom till konsumenverket eller nåt.
Ibland önskar man att man bodde i USA så man kunde stämma skiten ur dom och få nån jävla tillfredställelse...

Fick 2 nya mail av dom där dom sa att internet skulle fungera den 28:e, och i det andra den 29:e... Vad är det som får mig att inte tro dom?
Jävla rövhål...

Nåväl. Har varit på annan ort och jobbat en vecka så har inte haft för myvket tid över till bygget.
Samt att den här jävla julen, vilken dom kan ta och stoppa upp nånstans, tar all ens jävla tid för att man ska ge bort nån jävla grej...
För första året någonsin ger jag inte bort 10 chokladkartonger som är inhandlade den 23:e.

Ska försöka komma iväg och köpa MDF imorgon, har även blivit lovat att jag ska få låna en kompressor. Lär nog bli efter jul med den.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoomDevil
Liten update igen då.
Som jag nästan förväntade mig så fick jag inget internet av BoStream/BBB i måndags heller.
Funderar på att anmäla dom till konsumenverket eller nåt.
Ibland önskar man att man bodde i USA så man kunde stämma skiten ur dom och få nån jävla tillfredställelse...

Fick 2 nya mail av dom där dom sa att internet skulle fungera den 28:e, och i det andra den 29:e... Vad är det som får mig att inte tro dom?
Jävla rövhål...

Nåväl. Har varit på annan ort och jobbat en vecka så har inte haft för myvket tid över till bygget.
Samt att den här jävla julen, vilken dom kan ta och stoppa upp nånstans, tar all ens jävla tid för att man ska ge bort nån jävla grej...
För första året någonsin ger jag inte bort 10 chokladkartonger som är inhandlade den 23:e.

Ska försöka komma iväg och köpa MDF imorgon, har även blivit lovat att jag ska få låna en kompressor. Lär nog bli efter jul med den.

Najs Sen med BBB så vågar jag personligen inte byta heller, sitter kvar på mitt Telia 0.5. Polarn bytte till 2, samma ISP. Blev utan internet i 1månad var det sagt, fast det blir ca 3 eftersom det e jule tid nu.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Hur går det med projektet!? Längtar efter bilder....:D

Permalänk

jag med

Visa signatur
Permalänk

Scenario i går natt:
Jag ligger och våldtar kudde...
Dörren till mitt rum slås upp så gångjärnen håller på att gå sönder och nån dum jävel tänder i taket.
Min första tanke är att det måste vara snuten eller något i den stilen, men icke...
Farsan vrålar i högan sky att han ska ha papperna med ip-inställningarna till internet. ADSL-lampan på modemet lyste visst...

Nåväl, nu har jag internet för tillfället.
Vi fick givetvis inget internet varken den 28:e eller 29:e, och när vi ringde dom igen så sa dom den 5:e januari.

Vi bad dom stoppa upp sin uppkoppling nånstans och skickade in uppsägning...
Men å andra sidan, har dom samma takt med uppsägningen så lär vi ha internet i ett år till iaf. Jävla idioter...

Bygget
Nu till bygget då. Boxen är som sagt klar, men jag har inte haft lust till mycket annat senaste tiden. Har inte ens inhandlat spånskiva än.

Kommer gå lite på halvfart (läs sporadiska updates) ett tag framöver, har för tillfället viktigare saker för mig.

Ska fixa min webserver nu så ni får bilder iaf.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk

har läst tråden sedan första sidan i ett stycke och tygger att du e sk!tgrym på detta. fortsätt så. Väntar på bilder

Visa signatur

<<<<AMD Athlon XP 1600+ @ 1800+, 512 mb, Ati Radeon 9600 Pro 128mb, 320 gb+80gb+20 gb hårddiskar>>>>
<<<<AMD Ryzen 2600x @4.1 ghz, 16gb ddr 4, Gtx 780 Ti>>>>

Permalänk

Väldigt grymmt.. Väntar på en prislista och mer bilder såklart

Permalänk
Medlem

Kanske lite irrelevant, men det är inte BBBs fel, det är indirekt telias fel.
Flextronics sköter alla installationer för adsl åt BBB, eftersom BBB inte själva får koppla sin utrustning rakt mot kund, dvs fippla med telias ägda utrustning och nät.
Nu är det så att telia är en konkurent till bbb (och alla andra ISPer som inte hyr rakt av ifrån telia) vilket gör att flex oftast tar lite extra tid på sig med alla andras uppdrag, låter hemskt men det är sant, det är ett helvete att vara konkurent till telia med tanke på att allt går via flex, och hela högen håller varandra i handen..

Så tro inget illa om BBB, tyck illa om flex och telia om något.. skanova kan ju användas som svordom av många "oberoende" isper..

Lycka till med bygget

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

inga bilder:(

Permalänk
Medlem

kommer den här tråden komma upp igen? eller är den helt död. Kommer du nåt framåt i byggandet även om det inte blir några bilder...

Visa signatur

Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor

Permalänk
Medlem

Gött, upp me webservern nu

Visa signatur

Athlon64 3000+ Venice, DFI LanParty Ultra-D, 512mb TwinMOS BH-5, Leadtek 6600GT Extreme 128mb, 200gb Maxtor S-ATA, Fortron 350w

Permalänk

Jag skulle fått internet denna veckan var det sagt....
Glocalnet är lika stora jävla puckon som BoStream/BBB!
3 dagar efter vi sagt upp BoStream beställde vi Glocalnet.
Efter 4 veckor ringer vi och undrar var i helvete vårt internet blir av....
Då säger dom att det inte gick att koppla in i telestationen, varvid jag påpekar att det vor in i helvetes jävla lustigt eftersom vi haft både Telia och BoStream innan. Han ber mig ringa dagen efter igen.

Jag ringer dagen efter igen och då säger dom att de inte kan koppla in internet eftersom vi står på BoStreams kundlista.
Ja gissa vem som får halvt nervsammanbrott och ringer BoStream och stryper dom så gott det går över en telefon...
Dom säger dock att vi inte funnits med i deras kundlista sen den 5:e januari. Vi sa upp det den 30:e december om jag inte missminner mig, och beställde Glocalnet nån dag efter det.

Ringer Glocalnet igen säger att vi inte alls det står på Bostreams kundlista. Supporten påpekar att vi gjorde det när vi beställde från dom, vilket vi också gjorde.
Jag frågar vad problemet då är att åka ut och installera internet när vi inte längre står på deras kundlista.
Han skyller nåt på att det inte går att fixa i deras datorsystem och att vi måste vänta en vecka så att vår beställning förfaller och sedan lägga en ny!
Jag menar... VAD ÄR DET FÖR JÄVLA IDIOTER!?!?!?
Jag kommer inte ihåg hur jag avslutade samtalet, men det var säkert inte lugnt.

Jag ska också påpeka att de inte ens ringde eller skickade brev om att de inte kunde installera internet.

Snackar med farsan och han ringer upp dom en gång till och efter ungefär 20min i telefon med en kille på Glocalnet så lovar han att vi ska få internet inom 2 veckor.

När en och en halv vecka gått så får han för sig att ringa och kolla så allt stämmer...
Ja, gissa vad?
Dom säger att vår beställning förfallit och att vi måste lägga en ny och då får vi det snarast inom 4 veckor.

BLIR MAN FÖRBANNAD ELLER VAD!?!?

Och varenda jävla gång vi ringt har vi fått sitta i deras förbannade telefonkö i minst 20min. När man påpekade detta så har dom fanimej mage att tycka att man ska ringa vid 1-2 på natten eftersom det inte ringer så mycket folk då. SÅ SKAFFA TILLRÄCKLIGT MED FOLK PÅ ER JÄVLA SUPPORT!

Uppenbarligen så är det inte en jävel som har koll på vad den andra gör på nån av sveriges ISP'er.
Nu har vi varit utan internet i drygt 2.5 jävla månad och det är så jävla påfrestande!

Vi har beställt internet av BBB nu igen... Ironin är påtaglig.

För övrigt så fortsätter projektet sakta men säkert och jag har trycktestat alla vattenblock.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk

Du borde pröva på yoga, har hört att det är lugnande

Permalänk
Medlem

HAHA... Som vanligt med bredband, förseningar strul osv osv. Kommer nog alltid att vara så känns det som.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

släng iväg ett mail till sverker.olofsson@svt.se

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
HAHA... Som vanligt med bredband, förseningar strul osv osv. Kommer nog alltid att vara så känns det som.

Telia är stabila, har haft lite problem i ca 2 månader med hög ping efter klockan sex på kvällen men det har dom fixat nu. Annars har jag aldrig haft nåra problem. Synd att dom är så dyra bara.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

ser inte en ända bild =/

Visa signatur

Haraya: jag är inte bög. jag gillar bara att titta på bögporr.. ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnoWy
ser inte en ända bild =/

Förlåt att jag använder sådana här vulgära och förbjudna ord men...

MEN PLZZZZZZZZZZZZ!!!!!!!!!!!!!!! OMFG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSSSSS TRÅDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det sista DoomDevil var det att han inte har fått tillbaka sitt internet och han skrev i någon update för ett tagsen att eftersom hans internet försvinner så går även hans server ner och där e bilderna .

Själv så vill jag personligen uppgradera till 8mbit/24mbit. Fast en polare som bor i samma område skulle uppgradera från sitt 0.5 till 2mbit så sa Felia att han var tvungen att bli utan internet i 1månad. Han var utan internet i 2månader innan hans morsa blev så jäkla sur på Felia och sa upp beställningen och la in en hos BBB. Skulle ta två veckor för att han skulle få internet och precis när det hade gått 2veckor så kom det två nissar från BBB och gjorde lite saker hos han så han hade internet

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Telia är stabila, har haft lite problem i ca 2 månader med hög ping efter klockan sex på kvällen men det har dom fixat nu. Annars har jag aldrig haft nåra problem. Synd att dom är så dyra bara.

Hög ping efter kl 18.00 i 2 MÅN det där kallar jag ett STORT problem!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

"Angånde topicen så vill jag personligen uppgradera till 8mbit/24mbit."

Det där är ju inte vad topicen handlar om. Det andra du skrev följer topicen lite bättre.

Visa signatur

A+ Certified Professional

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy.S
"Angånde topicen så vill jag personligen uppgradera till 8mbit/24mbit."

Det där är ju inte vad topicen handlar om. Det andra du skrev följer topicen lite bättre.

haha. Ojdå. Undra vad man tänkte då Hade nog det sista inlägget i tanken och det fick bli topcien

Angånde topicen så är det ett grymt intressant projekt, jobbigt bara att du har feting strul med internet så man inte ser några framsteg. Fattar varför du fick MVG i planering

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoomDevil
TEXT

Min kära mor har lärt mig ett behändigt uttryck "Behandla andra som du vill bli behandlad själv". Om någon hade ringt och gapat och hållt på som ett småbarn är det klart man som person i supporten inte får någon större lust att hjälpa till eller vara extra vänlig. Men visst fortsätt du så, good luck in life med den attityden