Projekt - Blåbärskrom [56k-fientlig]

Permalänk
Medlem

Är denna tråd fortfarande aktiv lr!?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

händer det inte nått innan helgen, så räknar jag denna som ytterliggare ett nerlagt projekt-

Permalänk
Medlem

den är nog nerlagd. inget händer... :'( *snyft*

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Inaktiv

För dom som inte är tillräckligt smart och läser.. i det sista inlägget Doomdevil skrev så stod det faktiskt såhära: Det kommer dock inte gå snabbare nu än innan. Ska först och främst skaffa körkort och jobb, så detta bygget är inte högsta prioritet för tillfället.

troligtvis håller killen på med körkort eller något, så lägg ner att spamma denna tråden hela tiden, det går inte fortare för det.

Permalänk
Medlem

Bröt inte killen sin ena hand innan också?

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är säker på att trådskaparen kommer att skriva i tråden när han har något att visa!

Ni får helt enkelt ta er till tåls. Onödiga inlägg räknas som spam, och det är emot reglerna.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Väldigt hett bygge hoppas det kommer en uppdatering snart

Visa signatur

Athlon64 3000+ Venice, DFI LanParty Ultra-D, 512mb TwinMOS BH-5, Leadtek 6600GT Extreme 128mb, 200gb Maxtor S-ATA, Fortron 350w

Permalänk
Medlem

Mm alla väntar på ett uppdatering..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Jag är säker på att trådskaparen kommer att skriva i tråden när han har något att visa!

Ni får helt enkelt ta er till tåls. Onödiga inlägg räknas som spam, och det är emot reglerna.

Om det nu står i reglerna så kan väl även ditt inlägg räknas som spam..?

Visa signatur

| Commodore Amiga 500 | 1 MB RAM | Extra Diskdrive | RF-Modulator | 20" Mono-TV | Workbench 1.0 | Moddat Svart Datorbord från IKEA | 330 Spel och Program |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftwaffe
Om det nu står i reglerna så kan väl även ditt inlägg räknas som spam..?

Ditt också:D

Ups I did it again.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftwaffe
Om det nu står i reglerna så kan väl även ditt inlägg räknas som spam..?

En moderator står över lagarna/reglerna..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
En moderator står över lagarna/reglerna..

Det gjorde fascisterna i Italien också, på sin tid. Även om det inte är relevant i den här frågan.

Visa signatur

| Commodore Amiga 500 | 1 MB RAM | Extra Diskdrive | RF-Modulator | 20" Mono-TV | Workbench 1.0 | Moddat Svart Datorbord från IKEA | 330 Spel och Program |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftwaffe
Om det nu står i reglerna så kan väl även ditt inlägg räknas som spam..?

Grattis till varningen. En till och du åker ut.

graffe-mannen: Om du vill vara kvar så råder jag dig att ge fan i att skriva den sortens inlägg i fortsättningen.

Sluta tjafsa i tråden nu.

/ilstallione

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoomDevil
Dags för update!

Hur som helst så kom mitt "lilla" nätaggregat igår som jag ska ha till peltierelementen.

http://doomdevil.no-ip.com/pro/skola/bilder/04.05.25-1l.jpg

Väntar bara på att Tylena ska lämna pris nu, sen ska jag till Josefs igen och förhandla hade jag tänkt

Se om jag får liv i nätaggregatet lite senare och prova peltierelementen.

Sådana nätagg har vi till våra Siemens Simatic S7 på jobbet

Permalänk

Grymt snyggt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoomDevil

Var på Metallvaruhuset idag och köpte lite koppar och en bit aluminium.
Jag trodde att jag skulle komma undan med aluminiumet för ungefär 3000kr, men... Ja, jag var nog inte närvarande på fysiklektionerna i skolan
Aluminiumet vägde aningen mer om vi nu säger så... Bara EN sida på chassit skulle väga ~30kg

102x8.5x2cm aluminium
30x10x1.5cm koppar
34x11x0.5cm koppar

Ehm... om du ursäktar... ÄR DU TOKIG???:confused:

Tänkte bara för att för ett vanligt chassi är ca 0.5 - 1 mm tjockt... det håller ganska bra...
du skulle juh kunna göra "Hörnen" i tjockare sen använda tunn alu för att göra Xet... tycker att 2 cm alu är på tok för tjockt.. man gör juh båtar i 3mm alu

//Q

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -

Permalänk
Medlem

Håller med om att det låter TJOCKT, Hajja o släpa med en 90kg låda+innehåll+vattenkylning? på lan.. de väger fan ~150kg sammanlagt ju!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

De e ju iaf inget som kommer o ta med sig lådan när de går förbi..

Lägg ett lager metall på skärmen oxå..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Han skulle väl använda 20mm-aluminiumet till vattenblock?

Hur som helst kan ni väl bara låta den här tråden dö? Så uppenbart nerlagt projekt.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

Nej vi ska inte låta denhär tråden dö *dansar hula-hula dance*

Visa signatur

”CITERA mej, annars dör jag"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stafh
Han skulle väl använda 20mm-aluminiumet till vattenblock?

Hur som helst kan ni väl bara låta den här tråden dö? Så uppenbart nerlagt projekt.

PM:a han får du se vad han säger om nerlagt hurrudu!

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Asså nästan alla stora och BRA projekt läggs ner

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

nice nice nice! Snyggt bygge. Hoppas han inte lägger ner det! Vadå måste handledaren betala projektet? isf, räjnas jäger som livsmedel

Hmm här var det livat.... sten, sax och påse, ...någon? : )

Permalänk

vet inte om frågan kommit upp för, men va ha du tippat på att det kommer väga?

Visa signatur
Permalänk

Tja, eftersom ni drog upp tråden igen så får jag väl komma med en liten rapport om hur det går

Har letat efter en fräs ett bra tag, men inte lyckats hitta någon som säljer något av intresse i mitt område till rätt pris.

Lämnade kopparblocken för fräsning för lite mer än 2 veckor sen genom en arbetskamrat som hade nån kontakt.
Han åkte dock på semester och jag träffade han först idag, och då meddelade han att han som skulle fräsa hade ändrat lite på ritningarna för att han skulle kunna fräsa det, så han ville kolla med mig först.
Jag ska få ritningarna imorrn och godkänna dom.
Ska även försöka få han att fräsa aluminiumen till mig, men först måste jag köpa en sista bit aluminium.

Jag provade även att etsa mönsterkort idag, vilket gick ganska bra för att vara första försöket.
Blev mönster av det, men fick inte bort all koppar så det blir nån minut till i etsbadet nästa gång så ska det nog bli bra.
Tyvärr har jag inget kort då jag slarvade bort laddaren till kameran då jag städade med handgranat.
Får se om jag kan göra nån ghettoladdning

För övrigt ska jag ringa runt lite och kolla om det finns en firma som kan kroma plastdetaljer så jag kanske kan använda någon sorts plast som "ram" på chassit.

Har för övrigt ganska mycket att göra på jobb och jag har fortfarande inte något körkort, vilket vållar lite problem så man ska ta sig någonstans efter jobb. Men det är på väg!

Jag har inte räknat med någon vikt eller pris. Vikten kommer när chassit är klart, pris kommer jag aldrig räkna ut så jag antagligen skulle dö direkt

Hoppas ni nöjer er med detta för tillfället

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

Hejhej ser att du bor i malmö? bort i skurup själv Vart i malmö om man får fråga?

Visa signatur

Intel P4 2.4@3.12 (260x12 1.6vcore) TT Bigwater . Mainboard Asus P4C800 Deluxe . 1xIbm 20gb . 2xSeagate 80gb . HIS 9800Pro 128mb ZM80C-HP . 2x256 OCZ Technology PC3500(2-2-2-8). Idle temp 27 . Full Load 40 . 3DMark 01SE - 12631 . Naruto Aeger !!

Permalänk
Medlem

Godlike, Offt, PMA istället..

OT: Doomdevil, Schysst.. Men snälla försök hålla tråden uppd. ja vart rädd at de hade slutat igraven detta projekt som många andra...

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

AA fint "We have a sign of life"

Håller med "Jine" håll oss uppdaterade så slipper vi bli ledsna i ögat Väntar tills nästa uppdatering.

\Steve

Visa signatur

”CITERA mej, annars dör jag"

Permalänk

när du är klar med chassit, så kan du ge det till mej.
men skynda dej!
för jag fyller ju år den 6 okt!

Visa signatur

Lian Li PC73-SL | Tagan 480W | MSI K8N Neo Platinum nForce3 | AMD 3500+ + Swiftech MCX6400-V | PNY GeForce 6800 GT + Zalman VF700-CU | Corsair TWINX 2x512 MB Seagate Barracuda 200 GB | NEC 3540A | Creative SB Audigy 2 ZS | Logitech Z-5500 | Samsung SyncMaster 913B | Logitech MX510