Permalänk
Medlem

Ledsnurra v3.0

Hej!

Ja då var arbetet igån med ledsnurra version 3.0, ska när den är klar kanske stå på datorn...
Denna version är mer avancerad, snurrar bättre och ser proffsigare ut

För att få ner på vikten och luftmotstånd och så är de flesta komponenter ytmonterade, dessa sitter på ett dubbelsidigt etsat krestkort där även ringar för strömförsörjningen finns med.

Nu ska man inte bara vara begränsad till att kunna skriva text med den. Man ska kunna rita ut bilder i 24x50 pixlar.

Lite bilder (Klicka på bilderna för större):

Fler bilder kommer under arbetets gång...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Hehe, ser kul ut!
Glöm inte o ta en massa bra bilder nu!

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

nejdå.. ska försöka få till så den kan skriva ut något ikväll...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

nice mycket nice.

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet o ta en kort filmsnutt o lägga upp så skulle det va kul också...
Oavsett om det står något eller ej!
Vill mest se hur fort den snurrar...
Gör du kretskorten själv? Ser mycket bra ut!

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Jo kan försöka få upp en film...

jepp etsar egna..

Edit: En liten filmsnutt nu..
http://www.kakmonster.com/mulle/ledsnurra/PICT0022.MOV

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
SpelClockers

nice

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Ah, var det du som gjorde ledsnurran som skrev "God Jul" för ett, två år sen?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

nej var inte jag, men den gjorde att jag själv ville testa... har gjort två tidigare varianter som var ungefär som den...

Senaste status för idag är att den kan skriva ut tre rader text.. har inte fått igång så den kan skriva ut hela bilder än... men det kommer nog inom nå dag..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Coolt!!!
Vill se med text också!!
Mer film!!

(Ett tips: Ange storleken på filmsnutten, så de med modem inte hinner bli trötta på det hela och strunta i att ladda ned det... )

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Aaarrgghh, jag vill ha en film där man ser text (om du inte fått igång bild än)
detta ligger på hög moddnivå

Permalänk
Medlem

Nice! Själv har man en AD-Ball på rummet

Permalänk
Medlem

Okej, har fått igång så att primitiva bilder kan visas... klart det går å få avancerade men orkar inte räkna ut de.. Trodde jag hade ett fint program som skulle kunna omvandla en ascii bild till lagom format för att dirket skickas in till snurran men det visade sig vara lite buggar i koden nånstans som måste fixas till..

ska lägga in en teckentabell så den kan få ut lite text, tog bort den tillfälligt medans jag tweekade lite andra saker.. kommer lite mer bilder och nån film i morron antagligen...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

skulle man kunna få kopplingsschema på den?
jag och en polare funderar på att göra "räkna-när-någon-bruter-ljusstrålen" räknare och etsa kortsjälva
har du gjort kopplingsschemat själv eller hittat det någon stans i så fall var?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Jo jag har gjort schema och kretskortslayout själv..

har inte orkat fixa till text igen.. men här kommer lite bilder och en film på lite primitiva bilder, även ett kopplinsschema om någon vill ha det, dock händer det mesta roliga i koden..

klicka för större bilder..

En liten filmsnutt:
http://www.kakmonster.com/mulle/ledsnurra/sma/PICT0037.MOV size: 7,75Mb

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Håller med alla andra om att den är skit snygg, men man kanske kan öka hastigheten så inte pilen "hackar"??

PS. Vad heter låten du lyssnar på =&

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Det är kameran som gör att pilen "hackar" om man ser den i verkligheten så ser det mycket bättre ut..

Hmm ja det är frågan vad den låten heter... Lyssnade på radion..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Härligt, det börjar arta sig

Här är en liten snutt från en köpes variant; http://www.dazzin.mine.nu/filmer/adball.mov

Permalänk
Medlem

varfor .MOV filer ??? finns det inget annat progg an quicktime som klarar det ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Det blir mov-filmer när jag filmar med digitalkamera och det är desvärre det enda jag har att tillgå förutom en kass webbkamera, och slö som man är orkar man såklart inte konvertera dem till avi eller så..

Dazzin: den var ganska frän, det ser så cool ut när bilden snurrar så lite långsamt... det ska min också kunna göra nån gång i framtiden

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Håller med alla andra om att den är skit snygg, men man kanske kan öka hastigheten så inte pilen "hackar"??

PS. Vad heter låten du lyssnar på =&

Låten är väl en av Paulins eller vad hon heter?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Ja nu ville mitt program funka så att en ordentlig bild kan skrivas ut..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Fan vad tuff

Permalänk

fan va coolt

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt tufft bygge!

När kommer en större variant?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

coolt, vad kostade alla komponenter?

Permalänk
Medlem

hehe.. en större variant.. tja får väll se ska ju först få klart denna...

kostnaden, tja inte helt säker har ju delvis använt gammla saker som har legat å dammat..

men ca 700:- totalt skulle jag nog tippa på....

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Cool!

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
varfor .MOV filer ??? finns det inget annat progg an quicktime som klarar det ?

VLC klarar av det.