Permalänk

Mycket Imponerande!
när kommer nyanser då?

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig!

Nästan som om man gjort det själv

Visa signatur

ang. de, dem och dom. Det är i skillnaden mellan subjektsform och objektform som skillnaden mellan de och dem ligger; De åt bananen men bananen åts av dem.
Tips: de kan bytas ut mot han och dem mot honom. Om du inte kan skilja använd dom, funkar till allt!

Permalänk

Killen kan sina saker ser jag ...

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem

Docksider: ja nyanser.. det får bli nästa version.. då får det bli RGB dioder så man kan ha lite färg också....

Nästa grej som ska in i denna är ett API (Advance Programming Interface) så att snurran sen ska kunna rita ut geometriska figurer i realtime.. så om man vill rita en cirkel skickar man x och y kordinat för var origo ligger och hur stor radien ska vara...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk

JOckeman: Finns det sånna ut för försäljning eller är du revulotionär inom ledsnurorna

Permalänk
Medlem

Byggsats skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

Det finns att köpa på bland annat elfa.. men de kostar typ minst 3000:- exklusive moms.. och de snurrorna måste man stanna för att kunna programera in grejor i dem.. tror inte de klarar av animationer heller...

Byggsats.. jo lite halvsvårt då man ju måste ha in program i pic:arna...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Byggsats.. eller byggbeskrivning med oic firmware

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeman
Docksider: ja nyanser.. det får bli nästa version.. då får det bli RGB dioder så man kan ha lite färg också....

Nästa grej som ska in i denna är ett API (Advance Programming Interface) så att snurran sen ska kunna rita ut geometriska figurer i realtime.. så om man vill rita en cirkel skickar man x och y kordinat för var origo ligger och hur stor radien ska vara...

Edit: Jockeman...jag har RGB med fyra ben + RGB med två ben...massor av dom.. ska vi göra en deal/ Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Macdick: Är det ytmonterade så är jag intresserad...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeman
Macdick: Är det ytmonterade så är jag intresserad...

nej det är inte ytmonterade...det som jag har är platta röda

Ps: Får man vara med i kakklubben om man e som jag å grejar dioder å lcdeér..samt spelar BHD som en tok...samt äter chokocookies 24/7

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaha... hmm.. tror inte jag orkar bygga en design med hålmonterade lysdioder... Svinigt många hål att borra och så måste man böja alla ben och hålla på..

Har blivit förälskad i ytmonterade grejor

Edit: jo du kan nog få vara med.. du verkar ju äta ofantliga mängder kakor.. men berätta inte för nån om hur mycket du spelar, då kanske någon blir sur och kickar dej....

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
VLC klarar av det.

Du är min ängel. Bort med Quicktime nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeman
Jaha... hmm.. tror inte jag orkar bygga en design med hålmonterade lysdioder... Svinigt många hål att borra och så måste man böja alla ben och hålla på..

Har blivit förälskad i ytmonterade grejor

Ok...ska kolla med min leverantör om han kan fixa ytmonterat...."be back next week"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Senaste nytt!!

Har fått igång en funktion så att jag genom att skicka x och y värde så räknar snurran själv ut vad den ska visa för att en pixel ska tändas eller släckas..

För skoj skull gjorde jag ett litet enkelt ritprogram där man kan rita streck genom att använda piltangenterna så nu kan man nästan rita på snurran i realtime, men tyvärr laggar det lite om man ritar för snabbt då överföringshastigheten till snurran är för låg

Nästa steg blir att koda ett Pong spel till den..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med en ledsnurra???

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Hur fungerar vad med en ledsnurra?
Pongspelet eller ritprogrammet???

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk

Yo mannen hur går det med pongspelet??

Permalänk
Medlem

tjusigt, tjusigt, fortsätt så;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Pong spelet har kommit en bit på vägen, kan nu styra två "Rack" via två potentiometrar och en boll kan studsa omkring, dock buggar den lite ibland när man slår till den andra gången så det måste fixas.

sen har jag laggt in siffrorna 0-9 så att de skrivs ut av sig själv på en kordinat som man anger, det var inte det roligaste arbetet då det krävde ca 400 rader kod... Tur man har gott om minne i en PIC16F877A

Ska försöka få upp nån liten film och lite bilder ikväll när jag kommer hem..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

sådär nu ska vi se om det kan komma upp lite filmer då kanske

Permalänk

hoppas hoppas

Permalänk
Avstängd

Snälla FILM!!!!

Visa signatur

--|PlainSteel|-- Pentium4 2,4Ghz, 512MB DDR-Ram, GeForce4 MX 440, Samsung 120GB HDD

Permalänk
Medlem

Ja då var pong-spelet så gott som klart i mjukvaran i alla fall, ska bygga två ordentliga joysticks me så det blir lite lättare att styra den..

nu styr man padsens läge genom att vrida på två potentiometrar vilket inte ger så hög precision eller snabbhet..

En liten film där min högra hand möter min vänstra hand i Pong

http://www.kakmonster.com/mulle/ledsnurra/ledsnurra3.WMV( 3,74mb)

håll till godo....

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeman
Ja då var pong-spelet så gott som klart i mjukvaran i alla fall, ska bygga två ordentliga joysticks me så det blir lite lättare att styra den..

nu styr man padsens läge genom att vrida på två potentiometrar vilket inte ger så hög precision eller snabbhet..

En liten film där min högra hand möter min vänstra hand i Pong

http://www.kakmonster.com/mulle/ledsnurra/ledsnurra3.WMV( 3,74mb)

håll till godo....

Häftigt! Ser nog bättre ut i verkligheten, då blinkar den väl inte som på filmen?

Permalänk
Medlem

Nej bilden är mycket bättre i verkligheten.. ska försöka få tillgång till en lite bättre kamera så småningom så en lite bättre film kan fixas...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Fan vad läckert! Hur snabbt uppdaterar den "skärmen"? Antar att det blir en gång per snurr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av codefreak
Du är min ängel :D. Bort med Quicktime nu.:D

Annars finns ju Quicktime Alternative, en codec för Quicktime så du kan använda vilka program du vill. Finns för Realplayer också. Sök på "quicktime alternative" och "realplayer alternative" så hittar du länkar, använder det själv och det fungerar väldigt bra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzir
Hur fungerar det med en ledsnurra???

Eftersom ögat (och kameror) har öppet för ljusmottagning en liten stund så hinner lysdioderna lysa en stund, flytta sig och lysa en till stund under samma ljusmottagningstillfälle vilket får resultatet att se ut som om det lyser på flera ställen samtidigt. En parallell kan dras till om du viftar med din hand framför skärmen (CRT) eller TVn, då kommer du se din hand på flera ställen samtidigt, det är för bakgrunden blinkar och framhäver konturerna på handen väldigt tydligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Fan vad läckert! Hur snabbt uppdaterar den "skärmen"? Antar att det blir en gång per snurr.

Annars finns ju Quicktime Alternative, en codec för Quicktime så du kan använda vilka program du vill. Finns för Realplayer också. Sök på "quicktime alternative" och "realplayer alternative" så hittar du länkar, använder det själv och det fungerar väldigt bra!

Eftersom ögat (och kameror) har öppet för ljusmottagning en liten stund så hinner lysdioderna lysa en stund, flytta sig och lysa en till stund under samma ljusmottagningstillfälle vilket får resultatet att se ut som om det lyser på flera ställen samtidigt. En parallell kan dras till om du viftar med din hand framför skärmen (CRT) eller TVn, då kommer du se din hand på flera ställen samtidigt, det är för bakgrunden blinkar och framhäver konturerna på handen väldigt tydligt.

Hur många här vinkade åt skärmen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasqer

Hur många här vinkade åt skärmen?

funderade på att vinka, men sket i det, jag vet ju vad som händer

Permalänk

I winked!

Visa signatur

The donkey is hard to crack.