Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Minority Report?

Kan va

Schysta skärmar hade dem ialla fall

Permalänk
Medlem

Ja då var båda joystickarna färdigbyggda och ikopplade, ska koda ett menysystem och ett enkelt AI så man kan spela mot snurran...

ska byta ut knapparna till lite större runda sen när jag har hittat några passande..

klicka för större:

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att det är en ära att få hjälp av ett sådant geni
du ä ffs as cool led snörran oxo

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Haha.. fin linjal du har

Visa signatur
Permalänk

skitsnyygt måste jag säjja

Permalänk
Medlem

ja då har snurran fått sig ett lite snyggare utseende och allt är samlat på snurran.

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Yeeea underbart
Clean
Du äger

Permalänk
Medlem

Desvärre så funkar inte de andra bilderna då servern de ligger på är nere..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

jo jag märkte det
kakmonstret.com eller ?

Jag måste få se på nån film när den ä igång en ny alltså:)

Permalänk
Medlem

jo, kan fixa det så snart jag fått igång snurran igen.. lite mer som måste fixas innan den kan funka igen...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

okey
då kommer det la i morrn eller ?
hur mycket har du ungefär laggt ut på skönheten?

Permalänk
Medlem

jo blir förhoppningsvis i morron.. tror där är nån kortslutning också nånstans.. det blixtrade lite när jag försökte sätta i strömsladden =( men det löser sig nog i morron...

vet inte riktigt.. de flesta delarna är från tidigare projekt.. men allt som allt så ca 8-900 skulle jag tro att den skulle kosta om jag skulle beställa hem alla delarna igen...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Jag har plats på min server, om det skulle behövas för film tex.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeman
jo blir förhoppningsvis i morron.. tror där är nån kortslutning också nånstans.. det blixtrade lite när jag försökte sätta i strömsladden =( men det löser sig nog i morron...

vet inte riktigt.. de flesta delarna är från tidigare projekt.. men allt som allt så ca 8-900 skulle jag tro att den skulle kosta om jag skulle beställa hem alla delarna igen...

Mums med blixten
Hoppas det ordnar sig

Den har inte kostat mycket direkt.....
När man har lite mera kunskaper så är det ju värt att testa

Permalänk
Medlem

Zeus: Tack för erbjudandet.. tar det kanske om inte servern som jag brukar använda kommer upp igen snarast..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeman
Zeus: Tack för erbjudandet.. tar det kanske om inte servern som jag brukar använda kommer upp igen snarast..

Skicka bara ett ord via PM/MSN/ICQ så lägger jag upp det.

Inga problem.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Dröjer nog en stund med film och så, tydligen har snurran legat söndersig för nu vill den inte fungera alls.. Det verkar som det är någon kortslutning nånstans eller nått sånt..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

hoppas det är i mekaniken och inte i de avancerade krestsarna..

väntar med spänning på filmen..

har förövrigt köpt en dremler kopia idag och skall löda ihop displayen.. mer om det senare

Permalänk
Medlem

det verkar nästan vara den stor mikrokontrollern som är stekt.... när man tillsätter ström till snurran så blir den varm vilket den ju inte ska bli...

men har jag tur så är det en kortis nån annanstans som gör att den blir varm...

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

okey

men öppna upp den och se vad som blir varmt då
du har ju egen etsade krets kort då det skall väll gå att se vad som kan vara fel

Permalänk
Medlem

Kan inte öppna den, det är en liten ic-krets på 1x1cm med typ 40 ben ut... så hela kapseln blir varm när man startar strömmen.

Mja jo hjälpter lite att veta hur kortet är uppbyggd men det är ganska jobbigt att hålla koll på hur alla banor går i och med att de går på båda sidorna...

Har nu lyckats ringa in kortslutningen till nånstans runt den ic-kretsen som blev varm.. ska se om jag kan hitta den snart,
har jag riktig otur så är det själva ic-kretsen som har gått sönder och den är inte så lätt att byta

Edit: mina värsta farhågor har nog blivit sanna.. det verkar inte bättre än att ic-kretsen är trasig... den lär inte bli lätt att byta =(

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Hur går det med bytet ??
fixar det sig eller ???
kommer ta ett tag ..... va?

Permalänk
Medlem

har lyckats byta chippet.. krävdes lite våld men det gick tillslut.. Lyckades blixtra en massa idag med och kortsluta datorn två gånger innan jag såg att det var lite fel på den dc-plug jag använde..

allting verkar fungera, men den vill inte visa bilden när man kör med snurran konstigt nog, vet inte exakt vad som är felet men det lär jag nog hitta i morron..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

okey
skönt att det funkar i alla fall

Permalänk
Medlem

Så ja då har snurran börjat visa lite mer tecken på liv, har bytt båda mikrokontrollerna på den och fått dra om vissa banor, men nu så har jag lyckats få ut en bild igen.

ska fixa till koden till den lite och spela in en ordentlig video senare ikväll.

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Yeea
längtar

Permalänk
Medlem

usch allt går emot mej idag verkar det som... blir ingen film ikväll ialla fall.. Får ingte igång pong-spelet riktigt tror iof det är jag som har lyckats sabba koden lite, men är inte helt säker får kolla mer på det i morgon.

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem


då får jag inte se den på nån vecka
kommer hem ifrån strömstad nästa Fredag ungefär

Permalänk
Medlem

Du får springa in på nått internetcafe och kolla

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem


god natt...skall försöka med det