Vilken musmodell är den skönaste du haft?

Permalänk
SpelClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Har haft MX510 som många säger att de gillar. Men jag tkr Razer Diamondback är skönare.
Min gamla Diamondback är 3-4 år gammal och ser ut/fungerar som ny

Vart har jag sagt att du inte använder scrollen?
Jag vet flera som inte gillar att lira med scrollknappen för de har bindat massa annat till scroll up och ner som då kan aktiveras samtidigt när man trycker ner den.
Däremot så när du säger att din 3-4år gamla mus ser ut som en ny mus så kan jag bara konstatera att jag använder min mer och då är det inte jämförbart tidsmässigt eller hur.
Med tanke på den klena konstruktionen på scrollern på min copperhead så är det rena miraklet att en sådan kan hålla dubbelt så lång tid med tanke på hur många timmar den nyttjats.
Om nu ens copperhead o diamondback ser likadana ut under skalet.

Fram tills att den gick sönder så vart jag helnöjd med den men tycker helt enkelt att de har snålat på en viktigt detalj.

Däremot så när jag skruvade isär logitech 510 så vart det en mycket kraftigare konstruktion så det var inte så konstigt att den funkar efter 4-5år.

Permalänk

Bästa hardcore gamingmusen är Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Bytte upp mig från deataddern till qpad 5k 2 dagar sen.

Vilken skillnad! Har rätt stora händer och med deathaddern så håll jag den med "fingertoppar". Men med qpaden kan jag hålla den "naturligt" och det känns jävligt bra !

Permalänk

Måste vara lite tråkig so here it comes: Den halvrakade.

Annars tycker jag att Logitech´s MX Revolution är ett skämt. Man ska inte köpa det dyraste.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
Vart har jag sagt att du inte använder scrollen?
Jag vet flera som inte gillar att lira med scrollknappen för de har bindat massa annat till scroll up och ner som då kan aktiveras samtidigt när man trycker ner den.
Däremot så när du säger att din 3-4år gamla mus ser ut som en ny mus så kan jag bara konstatera att jag använder min mer och då är det inte jämförbart tidsmässigt eller hur.
Med tanke på den klena konstruktionen på scrollern på min copperhead så är det rena miraklet att en sådan kan hålla dubbelt så lång tid med tanke på hur många timmar den nyttjats.
Om nu ens copperhead o diamondback ser likadana ut under skalet.

Fram tills att den gick sönder så vart jag helnöjd med den men tycker helt enkelt att de har snålat på en viktigt detalj.

Däremot så när jag skruvade isär logitech 510 så vart det en mycket kraftigare konstruktion så det var inte så konstigt att den funkar efter 4-5år.

Igen, vad säger att du använder din mer? Det vet du ju ingenting om. Om Diamondback och Copperhead ser lika ut under skalet vet inte jag heller, men ditt påstående var att företaget Razer och alla tillhörande produkter var dåliga. Vilket jag motbevisar med min Diamondback.

Om din mus går sönder tidigare kan det tyda på ett mer våldsamt/hårdhänt användande och gör att du söker en mer stryktålig mus, men du kan inte smutskasta Razer då eftersom andra, bevisligen, varit nöjda med sina möss väldigt lång tid.

För att tillägga: jag använder min mus i snitt 5-7h om dagen, ofta mer, med blandat spel/surfande där scrollen används duktigt i båda fallen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
SpelClockers

5-7timmar varje dag i 4 år och ser ny ut?
använder du silkes handskar?

Vem som helst här fattar att det inte går ihop.

tillräckligt med ot nu.

Permalänk
Medlem

Min gamla logitech M-BA47 har hängt med i 10 år nu och den ser som ny ut förutom lite slitet tryck på logitechmärket.
Den funkar som ny med och har aldrig gått sönder. Knapparna börjar bli aningen mjukare om jag jämför med min andra reserv men den har några år kvar än

1-3 timmar varje dag i 10 år och den har överlevt 5 datorer

edit: Har använt den mestadels till surfande så scrollen är välbrukad men är som ny den med

edit2: skivan tangentbordet och musen va på förut nötte jag ner med musen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
5-7timmar varje dag i 4 år och ser ny ut?
använder du silkes handskar?

Vem som helst här fattar att det inte går ihop.

tillräckligt med ot nu.

I jämförelse med dig så kan man tänka det. Fast det är nog snarare ~3 år.

Du kan iaf inte kalla Razer för skräp. Antingen misshandlade du din mus eller så fick du en dålig kopia.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

MX Revolution! Finns inget skönare.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
SpelClockers

japp, sa nåt negativt om en produkt så en fanboi tog illa upp.
Det finns inga dåliga produkter utan allt handlar om handhavande fel.

Permalänk
Medlem

IE 3.0 eller gamla razor boomslang

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
japp, sa nåt negativt om en produkt så en fanboi tog illa upp.
Det finns inga dåliga produkter utan allt handlar om handhavande fel.

Kan du ge dig fan på!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Razer dethadder

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Logitech premium optical eller Steelseries Ikari

Permalänk
Medlem

MX Revolution, Epic JA!

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Gick och köpte en Mionix Naos 5000 för några veckor sedan och är riktigt nöjd.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk

SteelSeries IKARI !!! och ni som sitter på gamla sletna IE 3.0 osv. testa ikari . NU!

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Om Diamondback och Copperhead ser lika ut under skalet vet inte jag heller

Det gör de inte. Copperhead är en lasermus medan Diamondback är optisk. Hade själv en copperhead tills idag när jag köpte en ikari. Copperheaden hängde inte med när man rörde den snabbt = Inte kul för låg sensitivity alls. =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
Det gör de inte. Copperhead är en lasermus medan Diamondback är optisk. Hade själv en copperhead tills idag när jag köpte en ikari. Copperheaden hängde inte med när man rörde den snabbt = Inte kul för låg sensitivity alls. =/

Ikari! det är f*nimej grejjer det!

(SS fanboy ftw?)

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Ms 3.0 oldschool versionen. Köpte ett bulkpack á 5 st vid notis att dom skulle sluta tillverka dem. Tji fick alla som köpte "nya 3.0'orna" när dessa såg dagens ljus.. verkligen natt och dag i kvalitet.

Allting efter denna ikon är kopior!

Visa signatur

3DMV: 42643p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMonsterz0
Ikari! det är f*nimej grejjer det!

(SS fanboy ftw?)

Har blivit SS fanboy efter att jag bytte ut min qpad CT mot en SS 5L, underbaraste musmattan som finns, så jag köpte en ikari (hade iofs testat den innan var därför), men har börjat fanboya lite och var nära att köpa ett headset från dem också

Känns riktigt nice i handen, tror jag ska börja spela source igen bara för det

Permalänk
Medlem

Köpte min Razer Copphead för lite drygt 5 år sen. Köpte med en func surface, och jag har inte ångrat mig en sekund.

Tar en liten stund att vänja sig vid den lite lägre "musprofilen" men då man vant sig är det oslagbart!

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk

Gillar verkligen min Razer Diamondback, det tog ett litet tag att vänja sig med att den var för både vänster och högerhänta, men nu så! jävlar

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Musikälskare

QPAD 5K Pro

Galet skön, musmattan är perfekt med :3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Har blivit SS fanboy efter att jag bytte ut min qpad CT mot en SS 5L, underbaraste musmattan som finns, så jag köpte en ikari (hade iofs testat den innan var därför), men har börjat fanboya lite och var nära att köpa ett headset från dem också

Känns riktigt nice i handen, tror jag ska börja spela source igen bara för det

jag sitter med mus/musmatta/headset och ska införskaffa mig ett tangentbord från SS=) sen om de släpper en skärm köper jag en sån också

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Den bästa mus jag har haft genom tidigare måste vart MX500. Den slog allt och alla när Logitech lanserade den.

Permalänk
Skrivet av Hoffipoff:

jag sitter med mus/musmatta/headset och ska införskaffa mig ett tangentbord från SS=) sen om de släpper en skärm köper jag en sån också

Haha ja SS är inte på skoj, man blir beroende Deras tangentbord är sköna men kostar skitmycket, 1000kr för andra tangenter lixom? :S känns som mycket pengar för lite grejer

Permalänk
Medlem

Tycker alla "gaming"-möss är alldeles för stora. Jag vilar aldrig handen på musen utan håller hela musen mellan fingrarna. Sen tycker jag de har alldeles för många knappar. Själv kör jag med en sån här:

Liten och lätt, endast två knappar och ett scrollhjul med distinkta "klick". Hur skön som helst.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Haha ja SS är inte på skoj, man blir beroende Deras tangentbord är sköna men kostar skitmycket, 1000kr för andra tangenter lixom? :S känns som mycket pengar för lite grejer

hahaha, dem släpper ju 6G snart och sen har dom ju deras MERC, lite billigare jag ska nog köpa ett 6G eftersom jag älskar 7G (kompisen har det) men har inte dem pengarna sitter på 300kr/månad (N)

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Tycker alla "gaming"-möss är alldeles för stora. Jag vilar aldrig handen på musen utan håller hela musen mellan fingrarna. Sen tycker jag de har alldeles för många knappar. Själv kör jag med en sån här:

http://www.ps.com.pl/module/sklep/ga/85/gb/573/gp/53/ix/fotos...

Liten och lätt, endast två knappar och ett scrollhjul med distinkta "klick". Hur skön som helst.

Körde med liknande förut, tyckte också om det, körde med billig DELL-mus men sedan när jag fixa egen dator för typ 2 år sedan så köpte jag en razer copperhead, dels var den jätteskön och hade knappar men grejen var att den var en sån mus som man inte la handen på liksom. Men efter två år av razer copperhead som inte kan läsa så höga hastigheter när man kör low-sens i typ cs, dåliga drivisar och efter att jag testade en mycket mer "stabil" mus typ ikari så köpte jag en sån istället :):)

Skrivet av Hoffipoff:

hahaha, dem släpper ju 6G snart och sen har dom ju deras MERC, lite billigare jag ska nog köpa ett 6G eftersom jag älskar 7G (kompisen har det) men har inte dem pengarna sitter på 300kr/månad (N)

A jo förstår, men de kostar ju två månadsinkomster så det funkar ju (eftersom du har päron som betalar kläder antar jag?)

Kanske jag också ska köra på, har testat SS-tangentborden på it-café och så men tycker itne de är riktigt lika sköna som de jag har nu (är precis som på en bärbar dator, skriver skitsnabbt :):))