Vilken musmodell är den skönaste du haft?

Permalänk
Medlem

Absolut skönaste att ha i handen var en gammal kulmus från mitten av 90-talet av okänt märke. Efter det kommer Microsoft Wireless Optical Mouse 2000. Klarar absolut inte av såna där spelmöss med en massa vinklar och vrår. Skräckexemplet är Logitechs spelmöss.

Har små händer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av calleking
Microsoft Wheel Mouse Optical 1.1a - 98kr
http://www.goodgame.kz/images/152786-a.jpg

Har kört MS 3.0, MX300-serien, MX500-serien, Razer DB/DA (lirar quake) men kör faktiskt den här musen just nu och tycker formen är helt klart bäst. Nackdelen är att det inte finns knappar på sidan men för 98kr är det mer än överkomligt med tanke på hur dyra bättre möss är. Klart skönast musen jag haft men kan sakna funktionalitet för vissa.

Beställde faktiskt en sådan och även en Logitech RX250 för ca 100 kr styck idag. Får se om de är nåt att ha.

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari, har kört på Logitech Mx500 och 518 bra länge men ångrar mig inte det minsta att jag bytte till Ikarin

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem

Logitech MX1000, haft den ett par år nu och den är underbar

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Avstängd

mionix all the way för mig iaf har haft logitech innan

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Det ligger nog jäkligt jämnt mellan min nuvarande Razer Deathadder och Logitech MX518 som jag "råkade" sutta ut genom ett öppet fönster efter en natt med för mycket CS 1.6. Dock är jag jävligt sugen på Razer Naga då jag är en riktig binder och macronisse + att den är så jävla snygg!

En tillverkare av gaming möss jag aldrig skulle titta på överhuvudtaget är Roccat det blev för mycket med wannabe-Arnold på DH Winter 07 som gormade så in i helvette

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Medlem

Känns som att man i princip haft varenda jävla mus där ute.
Finns bara en som jag tycker varit riktigt jävla bra och det är Razer Diamondback 3G, är inne på min 3e.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

,

Kan bara hålla med , Razer diamondback 3g är galet skön !

Permalänk

logitech g500 efter jag tog ur mushjulet och en av sidoknapparna

Permalänk
Medlem

Razer Diamondback 3G, utan tvivel!

Permalänk
Medlem

Logitech performance mouse mx

Använder den nu, otroligt skön. Dock lite dyr.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Logitech g5! <3

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Avstängd

logitech mouseman wheel utan tvekan.
Nostalgi kanske, men har provat alla möss som finns och har funnits på marknaden i många många år.

Permalänk
Medlem

Har en MX518 just nu och funderar på att köpa en antingen Naos 5000 eller en Qpad 5k, vilken ska man välja och är det ens värt att byta?

Inet hade ju en kampanj där man fick 5k:an och en musmatta för 749kr men frågan är om inte min SteelSeries SP duger.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Avstängd

Värt ? Nej inte på något vis om du inte vill ha en mus med en annorlunda form.

Permalänk
Medlem

Har nog användt MX500 serien sedan den kom :> sitter med en MX518 nu och har gjort i många år

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Tycker om Deathaddern helt enkelt för att MS 3.0 är min älsklingsmus

Deathaddern är helt enkelt en förbättrad kopia, har EXAKT samma storleksmått osv.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

MX1100

Visa signatur

| NZXT S340 |
| Core i7 5820k | Kingston 16GB 3000MHz | Asus X-99A | GTX 580 3GB |
| Corsair AX850 | 2x Samsung 250GB SSD (RAID0) | 3x WD Red 3TB (RAID5) |
| Sennheiser PC360 | ASUS Xonar Essence STX | QPAD 5k | Apple Keyboard |
| Samsung 27" S27A850D + Samsung Plasma 60" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Har en MX518 just nu och funderar på att köpa en antingen Naos 5000 eller en Qpad 5k, vilken ska man välja och är det ens värt att byta?

Inet hade ju en kampanj där man fick 5k:an och en musmatta för 749kr men frågan är om inte min SteelSeries SP duger.

Värt och värt, beror på om du spelar mycket och tycker att det är värt att lägga rätt mycket pengar på en skönare spelupplevelse.

I grunden sitter det samma sensor i Qpad 5K och Naosen. Dock lär sensorn vara bäst kalibrerad i Naosen. Naosen har ett par andra fördelar också såsom ett viktsystem och en funktion att avläsa hur bra trackingen är på sin musmatta.
Att kunna välja bland 24 färger (inklusive att stänga av lyset)är också rätt trevligt. Man ser direkt på färgen vilken profil man kör med.
Att kunna ändra DPI separat på x och y axeln är också något jag trodde skulle vara överflödigt, men är numera något jag använder i spel till min fördel.

Båda dessa möss är de, såvitt jag vet, enda där man kan ställa in "lift-off distance" själv. Rätt otroligt att alla andra möss saknar denna väldigt användbara funktion.

Förutom detta är passformen och greppet det bästa tänkbara i min mening.
Byggkvaliten verkar också mycket bra.

Men som sagt så kostar den en del och har du inte så stora krav så kanske det inte riktigt är värt att byta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vcz

En tillverkare av gaming möss jag aldrig skulle titta på överhuvudtaget är Roccat det blev för mycket med wannabe-Arnold på DH Winter 07 som gormade så in i helvette

Haha fan vad kass han var I GIIVE TO YOUU,, ROCCAT!!!

Kör själv en G5 som jag har väääldigt svårt att byta ut, passar perfekt i min hand o skönt glid med Qpad EC-R

Visa signatur

i7 920 @ 3.2 Ghz | Noctua NH-U12P | GTX 285 | 6Gb Corsair XMS3 1333Mhz | GA-EX58-UD4P | Samsung SP F1 750Gb | Antec Nine Hundred Two | Corsair TX 650W | Logitech G15 & G500

Permalänk
Medlem

Gillar min Explorer Mouse Mini, mest för att det är ett lagom stort grepp (för att vara en liten mus) och så funkar den hur bra som helst på det grova tyget i min soffa.

Permalänk
Avstängd

Någon som har gått från Deathadder till Mamba?

Vad är största skillnaden, förutom det självklara att Mamban är trådlös.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Logitech MX518 , Den är fin den

Permalänk

Mionix Saiph 1800 som jag har nu är redigt skön. Kan tänka mig att Mionix Naos är ännu skönare.

Permalänk
Medlem

MX518.

Sjukt bra med framåt/bakåt knappar vid surfning

Permalänk

Jävlar vad jag misstolkade den titeln XD Men om jag inte misstolkar den så mx518

Permalänk
Medlem

Razer Diamondback är väl den bästa musen jag har kört under 1000kr

men den bästa jag har någonsin ägt är Razer Mamba, grymt härligt att kunna dra ur kabeln när man sak surfa eller spela utan att vara begränsad av kabeln...sen är ju inte 5600DPI helt fel heller.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Avstängd

Logitech MX518 sen Intellimouse 3.0

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

MX1000, den duger inte till FPS å action spel men den sitter helt klart absolut skönast i handen av alla möss jag prövat/haft.

Har Razer Copperhead till actionspell där det krävs precision. Förbannat oskön passform jämfört med MX1000...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredo
Fattar inte hur folk står ut med responstiden på Logitechs trådlösa möss. Till och med MX1000 släpar efter ett antal millisekunder så man blir helt osäker på var man är nånstans med pekaren. Deras FastRF-teknologi lämnar lite att önska, än så länge.

Ingen alls här som också upplever detta?

Koppla in en trådad och en trådlös Logitech-mus samtidigt och jämför.

Jag har en Logitech Mouseman Dual Optical och tänker inte byta ut den i första taget. Möööjligen mot en MX510, eller om en trådad MX1000 släpps (alt. någon annan med laser)

Jorå förstår precis, därav duger den inte till nånting där det kräver hastighet och precision men herregud vad den äger alla andra musisar när det gäller att sitta bra i handen!

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vcz
En tillverkare av gaming möss jag aldrig skulle titta på överhuvudtaget är Roccat det blev för mycket med wannabe-Arnold på DH Winter 07 som gormade så in i helvette [/B]

Haha, jag var nästan lite orolig sån hat-stämning var det när tysken gick upp

Fast nu sitter jag här med en Kone iaf. Hade en G5 innan men Kone'n är lite större och passar perfekt i min hand.

Visa signatur

"Min dator är bättre än din dator!" /Pimpim666

Permalänk

G9 passar min hand perfekt men den går ju o byta skal på så den borde passa rätt så många....den börjar dock bli rätt så sliten i ytskiktet ....har börjat sme.... sorry klämma lite på andra möss i butikerna för att hitta nån ersättare helst med fler knappar men än så länge är G9 skönast..

Körde med mx510 förut men det fanns inga drivisar till den för xp64 som ja körde tidigare så den sitter numera kopplad till min bärbara...gillade den oxå.

Visa signatur

Asus M4N82 Deluxe | AMD Phenom II-X4 940 BE | 4 GB 1066 MHz RAM | 2xmsi gtx260 | cooler master cosmos | corsair 750w psu |windows 7 ultimate|samsung 2233rz